Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-19@17:16:48 GMT

لوازم خانگی بدون شناسه از امروز قاچاق محسوب می شود

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۹۸۰۷۰

لوازم خانگی بدون شناسه از امروز قاچاق محسوب می شود

ساعت24 -در حالی که شرکت های کره ای با تبعیت محض از تحریم های غیرقانونی آمریکا، همکاری خود را با شرکت های ایرانی و تامین قطعات را متوقف کردند، مسئولان صنفی لوازم خانگی از پایین کشیدن آخرین تابلوهای این شرکت ها در شهر خبر دادند و توضیح دادند که این تحریم موجب برکت شده است و شرکت های ایرانی با برند سام و جی پلاس جایگزین می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آخرین آمار رسمی هم نشان می دهد که تولید لوازم خانگی در 9 ماه اول امسال رشد کرده است.

در حالی که شرکت های کره ای با تبعیت محض از تحریم های غیرقانونی آمریکا، همکاری خود را با شرکت های ایرانی و تامین قطعات را متوقف کردند، مسئولان صنفی لوازم خانگی از پایین کشیدن آخرین تابلوهای این شرکت ها در شهر خبر دادند و توضیح دادند که این تحریم موجب برکت شده است و شرکت های ایرانی با برند سام و جی پلاس جایگزین می شوند. آخرین آمار رسمی هم نشان می دهد که تولید لوازم خانگی در 9 ماه اول امسال رشد کرده است.

تولید تلویزیون شروع شد، لباس شویی از سال 99
در این زمینه «سیدعلیرضا موسوی‌مجد» رئیس هیئت مدیره انجمن لوازم صوتی و تصویری ایران به ایرنا گفت: پایین آوردن تابلوهای شرکت کره‌ای سامسونگ از مغازه ها چند وقتی است آغاز شده است و در هفته های آینده نخستین محصولات جایگزین سامسونگ با برند سام وارد بازار می‌شود. به گفته این مقام صنفی، اکنون کارهای مقدماتی انجام و تولیدات آزمایشی آغاز شده است و تا پایان سال تلویزیون و مانیتور و از سال ۹۹ لباس شویی و یخچال تولیدی این شرکت به بازار عرضه خواهد شد.


کارگران دوباره مشغول کار شدند
موسوی‌مجد خاطرنشان‌کرد:‌ مشتریان محصولات سامسونگ نگرانی نداشته باشند، زیرا خدمات گارانتی را تا ۱۸ ماه پس از تاریخ نصب و خدمات پس از فروش را تا ۱۰ سال پس از خرید دریافت خواهند کرد. به گفته وی، زیرساخت های تولید همانی است که در زمان همکاری با کره ای ها استفاده می شد و اکنون با شروع مجدد تولید 30 درصد از تعدیل نیروهای انجام شده بعد از تبعیت کره ای ها از تحریم ها، در حال بازگشت به کار هستند. وی تاکیدکرد:‌ هرچند حرکت کره‌ای‌ها خوب نبود، اما برکت آن برای کشور حرکت در مسیر خودکفایی و ارتقای داخلی‌سازی بود.«سیدمرتضی میری» رئیس اتحادیه صنف توزیع‌کنندگان لوازم‌خانگی ایران نیز در این زمینه به ایرنا گفت: پایین کشیده شدن تابلوهای سامسونگ و ال جی، پیشنهاد این اتحادیه بود که در پی حرکت ناجوانمردانه کره‌ای‌ها و تحویل ندادن جنس و مواد اولیه به شرکت‌های ایرانی اتفاق افتاد. به گفته وی، قطع همکاری از یک سال قبل و پایین کشیدن تابلوها از هشت ماه قبل شروع شده و اکنون آخرین تابلوها در حال حذف است.گفتنی است طبق آمار وزارت صمت، در 9 ماه اول امسال تولید یخچال 3.9 درصد و ماشین لباس شویی 24.2 درصد رشد و تولید تلویزیون 8.8 درصد افت کرده است.
میری در گفت وگو با فارس نیز، با اشاره به مقدمات لازم برای اجرای طرح مبارزه با لوازم خانگی قاچاق افزود: از شنبه 26 بهمن 98 ، عرضه لوازم خانگی فاقد شناسه کالا و بدون رسید اتحادیه درباره کالاهای فاقد شناسه ممنوع است و لوازم خانگی فاقد شناسه کالا قاچاق محسوب می‌شود.
به گفته وی و بر اساس اعلام ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از هر سه قلم کالای لوازم خانگی دو قلم قاچاق است. میری با استناد به آمار این ستاد گفت: گردش مالی لوازم خانگی در سال 1397 ، 3.3 میلیارد دلار بوده که از این رقم 2.2 میلیارد دلار قاچاق است بنابراین فقط 1.1 میلیارد دلار تولید داخلی بوده است.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: قاچاق لوازم خانگی 9 ماه اول امسال شرکت های ایرانی لوازم خانگی برند سام میلیارد دلار پایین کشیدن تحریم ها فاقد شناسه لباس شویی کره ای ها شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۹۸۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت ۲۳ میلیارد ریالی یک شرکت تولید شیشه در زاهدان

منصور انصاری   اظهار کرد: پرونده حمل کالای قاچاق شامل ۲۴ هزار و ۹۰۰ کیلوگرم انواع لیوان شیشه ای و بلورجات به ارزش سه میلیارد و ۸۳۵ میلیون ریال در شعبه چهارم ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی زاهدان بررسی شد.

وی افزود: شعبه پس از بررسی مستندات موجود در پرونده و ارائه نکردن مدارک گمرکی، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط کالاهای کشف شده و ممنوعیت فعالیت یک ساله شرکت، شخص حقوقی را به پرداخت ۲۳ میلیارد و ۱۴ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان عنوان کرد: سربازان گمنام امام زمان (عج) این میزان کالا را قبل از خروج از کشور از یک دستگاه تریلی در پایانه مرزی میرجاوه کشف و گزارش آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • کشف لوازم یدکی لیفتراک قاچاق در یزد
  • کشف لوازم یدکی لیفتراک قاچاق در یزد 
  • با شگفتی‌سازان دقیقی علیه استقلال
  • کشف انبار لوازم خانگی ۱۲ میلیارد ریالی قاچاق در خرم آباد
  • آی پی امداد دیگر تنها یک تعمیر کننده لوازم خانگی نیست
  • جریمه قاچاقچی لوازم خانگی در کاشمر
  • راهنمای خرید لوازم خانگی ارزان
  • مرکز تعمیرات لوازم خانگی آاگ در تبریز
  • پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه
  • محکومیت ۲۳ میلیارد ریالی یک شرکت تولید شیشه در زاهدان