Web Analytics Made Easy - Statcounter

با آغاز رسمی تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی از پنجشنبۀ گذشته، رقابت داغ داوطلبان نمایندگی مجلس آغاز شده و علاوه بر اینکه لیست‌های جریان‌های سیاسی ترکیب نهایی خود را پیدا کرده‌اند، مستقل‌ها هم پرشور در این رقابت بانشاط حضور دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، با آغاز رسمی تبلیغات انتخابات یازدهمین دورهٔ مجلس شورای اسلامی، تکاپوی کاندیداها و هواداران آن‌ها برای معرفی خود آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ائتلاف‌های سیاسی و شخصیت‌های مستقل هرکدام شعاری محوری را برای انتخابات یازدهم انتخاب کرده‌اند و در تلاش هستند تا نظر مردم را به خود جلب کنند.

 

شورای ائتلاف با شعار نجات اقتصاد ایران

ائتلاف جوان سیاسی توانسته در این حوزه کاندیداهای نهایی خود را مجاب کند که به صورت انفرادی تشکیل ستاد ندهند و تنها ستادهای ائتلاف با معرفی هردوکاندیدای ائتلاف فعال هستند. لطف‌الله سیاهکلی معاون پیشین رئیس سازمان صداوسیما و فاطمه محمدبیگی پزشک، کنشگر اجتماعی و فعال جهادی دو گزینه شورای ائتلاف هستند و به نظر هر دو از اقبال بالایی برخوردار هستند. شعار نجات اقتصاد ایران شعار محوی است که شورای ائتلاف برای خود انتخاب کرده و برنامه‌های تبلیغاتی خود را هم بر همین اساس جلو می‌برد.

 

محمدباقر آقاعلیخانی دیگر کاندیدا این ائتلاف که در آخرین دقایق موفق به کسب صلاحیت از شورای نگهبان شد، تاکنون حاضر به پذیرفتن نتیجهٔ نهایی شورای ائتلاف نشده و جمع‌بندی این شورا را زودهنگام خوانده است. برهمین اساس هم ستادهای انتخاباتی این کاندیدای اصولگرا هم‌اکنون فعال شده. اما برخی از چهره‌های سیاسی در حال رایزنی با آقاعلیخانی هستند تا شاید بتوانند او را نسبت به پذیرفتن لیست نهایی ائتلاف قانع کنند.

میثم پیله‌فروش نیز هنوز به‌صورت رسمی از حضور در انتخابات انصراف نداده، اما پیشتر در اظهار نظری اعلام کرده که کنار خواهد رفت.

 

دو لیست اصلاح‌طلب قزوین

اصلاح‌طلب‌ها در قزوین نیز به توافق نهایی نرسیدند و دو عنوان و تشکل جداگانه که هرکدام مدعی سردمداری جریان اصلاحات در قزوین هستند به ارائه لیست پرداختند.

شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان استان قزوین به ریاست سیدناصر قوامی با شعار مردم سالارند از سالار قاسمی مدیرکل فعلی آموزش و پرورش استان البرز حمایت کرده و ستادهای خود را هم فعال کرده و از معرفی گزینه دوم برای حوزهٔ قزوین آبیک و البرز هم خودداری کرده است.

شورای احزاب و شخصیت‌های اصلاح‌طلب هم به سردمداری قدرت‌الله علیخانی، محمدفاضل الموتی و علی‌اکبر حاجی‌محمدی را به‌عنوان کاندیداهای اصلاح‌طلب معرفی کرد.

 

مورد عجیب حاج‌آقا تاکندی!

اما این درحالی است که صبح روز گذشته بیانیهٔ آیت‌الله علی شیخ‌محمدی تاکندی، روحانی برجسته اصلاح‌طلب قزوینی در حمایت از سالار قاسمی و در همراهی با سیدناصر قوامی منتشر شد. اما ساعاتی بعد و در حالی که کارزار انتخاباتی قاسمی روی بیانیۀ صادرشده مانور می‌دادند، کانال خبری تابان، متعلق به هفته‌نامۀ تابان، رسانۀ محمدعلیخانی(فرزند قدرت علیخانی و عضو شورای شهر تهران) متن بیانیه دستنوشتۀ آیت‌الله تاکندی را در همراهی با شیخ قدرت علیخانی و حمایت از نامزدی حاجی‌محمدی و فاضل الموتی منتشر کرد. به نظر می‌رسد نظر این روحانی برجستهٔ اصلاح‌طلبان در یک روز دوبار تغییر کرده و هربار با مراجعهٔ یک گروه از اصلاح‌طلبان به سمت همان گروه گرایش پیدا کرده است. گرچه وی در بیانیه دوم اعلام کرده که نظر قطعی و نهایی‌اش حاجی محمدی و فاضل هستند، اما به نظر می‌رسد با توجه به وجود دست‌خط و فیلم از اعلام حمایت قبلی‌اش، حامیان سالار قاسمی را سرخورده کرده باشد.

(دیدار نخست با سالار قاسمی)

(دیدار دوم با حاجی محمدی و فاضل)


البته سالار قاسمی هم با قدرت ستاد انتخاباتی خود را فعال کرد و همایش آغاز کار انتخاباتی وی با حضور و سخنرانی صادق خرازی برگزار شد.

 

مستقل‌های قزوین

نخستین گروه مستقلی که در حوزهٔ قزوین آبیک و البرز توانستند به جمع‌بندی نهایی رسیده و باهم ائتلاف مستقلی را تشکیل دهند حسین پوریوسفی و علی فلاح هستند. این دوکاندیدا دو وجه مشترک دارند، تأکید هردو نامزد بر حل مشکلات مناطق محروم طارم و قاقازان و نیز تشکیل ستادهایی بزرگ با تبلیغات سنتی گسترده برای تحت تأثیر قرار دادن فضای انتخاباتی شهر!

داوود محمدی هم مانند دو دورهٔ گذشته از عهد دوباره با مردم می‌گوید اما این بار به نظر سرمایه‌گذاری کمتری روی تبلیغات سنتی دارد و تلاش می‌کند کارنامهٔ خود را به مردم ارائه دهد. در نخستین روز از تبلیغات انتخابات، رضا لایق مربی سابق تیم ملی کشتی آزاد و کاندیدای انتخابات مجلس در جمع ورزشکاران و کشتی‌گیران قزوینی انصراف خود را از کاندیداتوری به نفع داوود محمدی اعلام کرد و همراه با احسان لشگری قهرمان کشتی آزاد، از این نماینده مجلس حمایت کرد.

 

یاسر سبحانی با تکیه بر سبقهٔ دانشگاهی خود و رضا بهرامی به‌عنوان جوان‌ترین کاندیدای این دوره در قزوین و نیز مهدی اللهیاری از دیگر کاندیداهای شناخته شده مستقل در قزوین هستند.

 

بوئین زهرا و سه‌گانهٔ این دوره

در حوزهٔ انتخابیهٔ بوئین زهرا و آوج هم اصلاح‌طلبان با عنوان شورای احزاب و شخصیت‌های اصلاح‌طلب به حمایت از رضا آقاعلیخانی پرداخته‌اند و قدرت‌الله علیخانی از مردم خواسته است تا به وی رأی دهند.

این درحالی است که روح‌الله بابایی صالح نمایندهٔ فعلی لیست امید در بوئین‌زهرا حمایت جبهه اصلاحات را از دست داده و به صورت مستقل پا به میدان گذاشته است.

 

اما شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی هم به معرفی روح‌الله عباسپور پرداخته است. عباسپور در دورهٔ هشتم و نهم مجلس نمایندگی مردم همین حوزه را برعهده داشت و از اقبال خوبی در بوئین‌زهرا و آوج برخوردار است. با حمایت جریان‌های سیاسی اصولگرا از عباسپور، به نظر کاندیدای تازه‌وارد اصلاح‌طلبان و نمایندهٔ فعلی این حوزه در رقابت با وی کار سختی را پیش رو دارند.

تاکستان بدون شورای ائتلاف

در حوزه انتخابیه تاکستان نیز همچنان تا لحظهٔ تنظیم گزارش هیچ گزینه‌ای از سوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی معرفی نشده است.

بهمن طاهرخانی نمایندهٔ فعلی لیست امید از تاکستان و میثم طاهرخانی با حضور در منزل امیرطاهرخانی نمایندهٔ دورهٔ هشتم تاکستان، به نفع وی کنار کشیدند و با این وصف امیر طاهرخانی نامزدنهایی جبهه اصلاحات در تاکستان است.

رجب رحمانی که در کارنامه خود بیست‌سال نمایندگی ادوار تاکستان در مجلس را دارد، با گرایش اصولگرایی وارد میدان شده است. با توجه به سبقهٔ این نمایندهٔ ادوار، وی شانس بزرگی در تاکستان محسوب می‌شود.

عباس بیگدلی نیز دیگر کاندیدایی است که در این حوزه ستادهای خود را تشکیل داده و با توجه به حمایت بخشی از جریان‌های ارزشی و شخصیت‌های انقلابی محلی از وی، می‌توان او را نیز در رقابت انتخاباتی تاکستان دارای شانس دانست.

به گزارش خبرگزاری فارس، انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوم اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود و مردم استان قزوین در سه حوزۀ انتخابیه تکلیف چهار کرسی مجلس را مشخص خواهند کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی انتخابات شورای نگهبان قزوین ائتلاف لیست انتخابات مجلس یازدهم مجلس شورای اسلامی تبلیغات انتخابات انتخابات مجلس اصلاح طلب شورای ائتلاف بوئین زهرا اصلاح طلبان سالار قاسمی الله علی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۹۸۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی کاندیداها از یک لیست به مجلس بعید است

قائم‌مقام جامعه اسلامی مهندسین با تاکید بر اینکه جامعه اسلامی مهندسان از یک لیست حمایت نمی‌کند، گفت: راهیابی کاندیداها از یک لیست واحد به مجلس بعید به نظر می‌رسد.

علیرضا خجسته‌پور در گفت‌گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: جامعه اسلامی مهندسان در مرحله دوم انتخابات در تهران و سایر حوزه‌هایی که به دور دوم کشیده شده‌اند، به بررسی نفرات پرداخته است و بنا دارد نفرات مورد حمایت خود را از بین چند لیست انتخاب کند.

وی افزود: این افراد از بین لیست‌هایی انتخاب خواهند شد که نفرات آن‌ها به دور دوم رقابت‌ها راه پیدا کرده‌اند؛ بر همین اساس طی سه روز آینده اسامی قطعی را که به هیئت اجرایی و شورای مرکزی ارسال شده است، به اطلاع رسانه‌ها خواهیم رسانید.

قائم‌مقام جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به لیست‌های راه‌یافته به مرحله بعدی انتخابات تصریح کرد: جامعه اسلامی مهندسین در دور قبل فقط از لیست شورای ائتلاف و شورای وحدت حمایت کرد اما این بار لیست‌ها تغییر کرده‌اند و بنا داریم ترکیبی ۱۶ نفره از لیست شانا، امنا، جبهه صبح ایران و شورای ائتلاف را ارائه دهیم و تنهانفرات یک لیست را معرفی نخواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: هنوز برای پیش‌بینی انتخابات زود است، چرا که رقابت تنگاتنگ و سختی بین شورای ائتلاف، شانا، جبهه صبح ایران و امنا در پیشاست، بنابراین تحلیل می‌شود که ترکیبی از انتخاب نفرات این لیست‌ها را شاهد باشیم و به نظر می‌رسد نفرات یک لیست واحد به مجلس راه پیدا نکنند.

کد خبر 747174

دیگر خبرها

  • شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی
  • تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی
  • راهیابی کاندیداها از یک لیست به مجلس بعید است
  • راهبرد انتخاباتی شورای وحدت در مرحله دوم انتخابات: از بانوان حمایت می‌کنیم
  • لیست ۱۶ نفره انتخاباتی "شانا" هفته آتی منتشر می‌شود
  • اختصاصی|لیست ۱۶ نفره انتخاباتی شانا هفته آتی منتشر می‌شود
  • دور خیز احزاب برای مرحله دوم انتخابات مجلس
  • اولین فهرست اصولگرایان در دور دوم انتخابات مجلس؛ از ابراهیم یزدی تا پورمحمدی و نجابت /از کاندیداها تعهد گرفته شد
  • ائتلاف قالیباف و پایداری‌ها ادامه دارد؛ لیست مشترک در دور دوم انتخابات
  • ائتلاف قالیباف و پایداری ها ادامه دارد /لیست مشترک در دور دوم انتخابات