Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-23@11:34:56 GMT

کاهش تولید صنعتی آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۹۹۳۳۵

کاهش تولید صنعتی آمریکا

فدرال رزرو آمریکا اعلام کرد تولید صنعتی آمریکا ۰.۳% در ژانویه کاهش یافته و تولید کارخانه‌ای این کشور ۰.۱% در همین ماه پایین آمده است.

قدس آنلاین؛ به نقل از رویترز، تولید صنعتی آمریکا ۰.۳% در ژانویه کاهش یافت که دلیل آن کاهش تولید تاسیسات گرمایشی به خاطر گرم بودن غیر معمول هوا و کاهش تولید هواپیماهای غیرنظامی توسط بوئینگ بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 فدرال رزرو آمریکا اعلام کرد تولید کارخانه‌ای این کشور ۰.۱% در ژانویه کاهش یافته است که درست مطابق با پیش بینی ها بود ولی تولید کارخانه ای در دسامبر ۰.۱ رشد داشت در حالی که قبلاً ۰.۲ درصد گزارش شده بود.

کل تولید صنعتی آمریکا در ماه دسامبر ۰.۴ درصد پایین آمده بود در حالی که قبلاً این رقم ۰.۳ درصد اعلام شده بود.

 اقتصاددان هایی که رویترز از آنها نظر سنجی کرده، پیش بینی کرده بودند تولید صنعتی آمریکا در ماه ژانویه ۰.۲ درصد کاهش یابد و تولید کارخانه‌ای ۰.۱ درصد پایین بیاید. تولید در کارخانه های آمریکا به صورت سالانه ۰.۸ درصد در ژانویه کاهش داشت که نشان دهنده کاهش سالانه در کل تولید صنعتی این کشور است.

 فدرال رزرو اعلام کرد تولید تجهیزات هوافضا و و حمل و نقل پس از یک افزایش ۰.۵ درصدی در دسامبر، ۷.۴ درصد در ژانویه کاهش یافته است. این کاهش نتیجه توقف تولید هواپیمای زمین‌گیر شده مکس ۷۳۷ بوئینگ در ماه ژانویه است.

 استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا گفت توقف تولید بوئینگ ۷۳۷ می تواند تولید ناخالص داخلی آمریکا را ۰.۵ درصد در سال جاری میلادی پایین بیاورد.

 تولید کارخانه ای آمریکا به جز خودروهای موتوری و قطعات خودرو ۰.۳ درصد در ژانویه کاهش داشته است.

 ظرفیت استفاده از کارخانه ها، معادن و صنایع همگانی تا ۷۶.۸ درصد کاهش یافته است که کمترین حد از سپتامبر ۲۰۱۷ و پایین تر از ۷۷.۱ درصد ماه دسامبر است.

  انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: تولید صنعتی آمریکا فدرال رزرو درصد در ژانویه کاهش تولید صنعتی آمریکا تولید کارخانه ای اعلام کرد تولید کاهش یافته فدرال رزرو کاهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۹۹۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط آزاد طلا/ فلز زرد چند قیمت خورد؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، قیمت طلا امروز پس از ناکامی در بازپس‌گیری مقاومت حیاتی ۲ هزار و ۴۰۰ دلاری، به دلیل پایین آمدن تقاضا در نتیجه کاهش تنش‌ها سقوط کرد. امروز هر اونس طلا با افت قیمت بیش از ۴۸ دلاری به قیمت ۲ هزار و ۳۴۱ دلار رسید.

با کاهش تنش‌ها در منطقه تقاضا برای دارایی امن نیز کاهش پیدا کرده‌ست. از طرف دیگر کاهش انتظارات برای پایین آوردن نرخ بهره توسط فدرال رزرو نیز بر قیمت این فلز گران‌بها تاثیر گذاشته‌است. از طرف دیگر بازدهی ۱۰ ساله خزانه داری آمریکا به ۴.۶۶ درصد افزایش یافت. بازدهی دارایی‌های نزولی مانند اوراق قرضه ایالات متحده با این احتمال افزایش می‌یابد که فدرال رزرو در کاهش نرخ بهره در مقایسه با سایر بانک‌های مرکزی کشورهای توسعه‌یافته عقب مانده است. بازده اوراق قرضه بالاتر، به نوبه خود، بر دارایی‌های بدون بازده مانند طلا تأثیر می‌گذارد، چراکه طلا را به جایگزینی با حذابیت کمتر برای سرمایه‌گذاری تبدیل می‌کند.

در همین حال، شاخص دلار آمریکا (DXY)، که ارزش دلار آمریکا را در برابر شش ارز اصلی دنبال می‌کند، در محدوده‌ ۱۰۶.۰۰ تثبیت شد. طلا یک دارایی به دلار است، بنابراین نوسانات دلار بر قیمت آن تاثیر می‌گذارد.

در آینده، چشم سرمایه‌گذاران بر روی داده‌های اولیه تولید ناخالص داخلی (GDP) سه ماهه اول است، که در روز پنجشنبه منتشر خواهد شد. تخمین زده می‌شود که اقتصاد ایالات متحده ۲.۵٪ رشد کرده باشد. رشد قوی نشان‌دهنده هزینه‌های مصرف‌کننده قوی و تولید بالاتر است که منجر به فشار قیمت‌های بالاتر می‌شود. اعداد تولید ناخالص داخلی بالاتر به فدرال رزرو اجازه می‌دهد تا نرخ بهره را در سطوح بالای فعلی نگه دارد، که در نهایت تقاضای دلار آمریکا را بهبود می‌بخشد.

منبع: fxstreet

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898386

دیگر خبرها

  • قیمت طلا سقوط کرد
  • سقوط آزاد طلا/ فلز زرد چند قیمت خورد؟
  • بومی سازی کاربردی ترین تجهیزات گلخانه ای کشور در مازندران
  • قیمت جهانی طلا به ۲۳۷۵ دلار و ۵۸ سنت رسید
  • قیمت طلا کاهش یافت
  • ۷ اقدام بانک مرکزی در حمایت از تولید
  • ◄ پارلمان اروپا اتوبوس و کامیون دیزلی را حذف کرد
  • خرید توافقی گوجه فرنگی صنعتی در استان بوشهر
  • بزرگترین تولیدکنندگان برق آبی در دنیا
  • فرآیند تولید سوسیس و کالباس در کارخانه‌های معروف (فیلم)