Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- وزیر نفت سرمایه گذاری در پترپالایشگاه‌های کشور را تا ۲۰ میلیارد دلار پیش بینی کرد. تاریخ انتشار: 09:50 - 26 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۹۶۴۳۹ به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، بیژن زنگنه وزیر نفت در گردهمایی توسعه نظام مالی در صنعت نفت با اشاره به آغاز فرآیند ارزیابی و صدور مجوز برای پتروپالایشگاه‌ها اظهار کرد: اردیبهشت ماه سال آینده ارزیابی برای دریافت مجوز پتروپالایشگاه انجام خواهد شد و پیش بینی می شود نزدیک به ۲۰ میلیارد دلار جذب سرمایه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر نفت تصریح کرد: سرمایه گذاری در پتروپالایش و پتروشیمی توسط بخش خصوصی و نیمه خصوصی صورت می‌گیرد که تمایل وزارت نفت تقویت بخش خصوصی است.
وی افزود: در حوزه گاز بیشتر سرمایه گذاری دولتی در بخش‌های خطوط لوله، ایستگاه تغییر فشار و بعضا شبکه‌های توزیع است البته ذخیره سازی زیرزمینی گاز آغاز شروع شده، اما هنوز فعالیت جدی در این خصوص انجام نشده است.
زنگنه عنوان کرد: وزارت نفت از شرکت‌های ایرانی انتظار پذیرفتن ریسک اکتشاف در یک بلوک نفتی را ندارد و این بخش توسط وزارت نفت انجام خواهد داد و طرح های  ارائه شده به بخش خصوصی مربوط به نگهداشت و توسعه میادین است. بیشتر بخوانید: افزایش ۱۰۰ برابری درآمد‌های پتروشیمی/جهش سوم صنعت پتروشمی تا ۱۴۰۰

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: وزارت نفت وزارت نفت اخبار اقتصادی سرمایه گذاری ۲۰ میلیارد دلار بخش خصوصی وزارت نفت پیش بینی وزیر نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۹۹۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون وزیر اقتصاد: امروز استقلال و پرسپولیس رسما واگذار شدند

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم بازیان سرپرست سازمان خصوصی سازی امروز در آئین واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی اظهار کرد: امروز آئین واگذاری دو باشگاه بزرگ فوتبال ایران یعنی استقلال و پرسپولیس پیرو تلاش‌های صورت گرفته طی ۲ دهه است.

وی افزود: امروز به طور رسمی واگذاری دو باشگاه فوتبال از دولت به بخش خصوصی اعلام می‌شود و امیدوار هستیم که ۵ اردیبهشت سرآغاز دوره شکوفایی و پیشرفت در ورزش ایران باشد.

معاون وزیر اقتصاد ادامه داد: در این مرحله از برگزاری مزایده که به صورت شفاف در فرابورس برگزار شد، در یک عرضه عمومی و با تأمل و نظارت سهام دو تیم واگذار شد. در این دوره از واگذاری بعد از برگزاری ۸ بار مزایده بالاخره وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی سازی با نمایندگی از مجموعه دولت در امر این واگذاری در تعامل نزدیک با وزارت ورزش و در یک نگاه همگام و همه جانبه در یک بازه زمانی ۲ ماهه، به ثمر رساند.

وی یادآور شد: در گام اول پذیرش این دو باشگاه در بازار فرابورس ایران ۱۰ درصد از سهام این باشگاه‌ها به مردم واگذار شده بود. اگر این اتفاق نمی‌افتاد شاید به این زودی توان واگذاری این دو تیم را نداشتیم.

بازیان افزود: در سال جهش تولید با مشارکت مردم و تأکیدات رهبری بر زمینه سازی مشارکت همه جانبه مردم در اقتصاد، سازمان خصوصی سازی توانست در طلیعه سال ۱۴۰۳ این امر مهم و مورد تاکید ریاست جمهور، هیأت دولت و وزارت ورزش و اقتصاد در عرضه سهام دو تیم فوتبال تهرانی را به سرانجام برساند. در واقع واگذاری سهام عمده دولت که اعلان اراده حداکثری دولت در واگذاری تصدی گری های دولت در اول سال است.

معاون وزیر اقتصاد تصریح کرد: سوم اردیبهشت ماه مزایده در بازار فرابورس برگزار و دو کنسرسیوم پتروشیمی و بانکی تشکیل شد؛ در نهایت هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس داوطلبی خود را برای خرید باشگاه استقلال اعلام کرد و در حال حاضر ۸۵ درصد سهام این باشگاه متعلق به این هلدینگ است.

وی گفت: کنسرسیوم دوم هم کنسرسیوم بانکی با حضور بانک شهر، بانک تجارت، بانک ملت، بانک رفاه و بانک اقتصاد نوین برگزار شد.

بازیان اظهار کرد: در نهایت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را به دو کنسرسیوم بانکی و پتروشیمی واگذار کردیم.

کد خبر 6087419 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • آمادگی رژیم صهیونیستی برای تخلیه رفح و آغاز عملیات زمینی
  • سود ۳ میلیون دلاری پرسپولیس از خصوصی‌سازی
  • کل مشکلات مربوط به مالکیت استقلال و پرسپولیس امروز حل خواهد شد
  • وزیر اقتصاد: عزم دولت برای خصوصی سازی جدی است
  • بازیان: امروز روز پیشرفت فوتبال ایران خواهد بود
  • آیین واگذاری «استقلال» و «پرسپولیس» آغاز شد
  • معاون وزیر اقتصاد: امروز استقلال و پرسپولیس رسما واگذار شدند
  • معاون وزیر اقتصاد: استقلال و پرسپولیس رسما واگذار شدند
  • آغاز آیین واگذاری مالکیت سرخابی‌ها به بخش خصوصی
  • سرمایه گذاری ۳۶۰ میلیاردی بخش خصوصی در بناهای تاریخی