Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان علوم پزشکی هرمزگان گفت: اگر هرمزگان پایتخت اقتصادی کشور است، چرا باید از لحاظ زیرساخت‌ها و امکانات رفاهی و معیشتی یکی از ضعیف‌ترین استان‌های کشور به حساب آید.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مجتبی شاهدی زاده، دبیر شورای سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان روز گذشته، ۲۵ بهمن ماه سخنران پیش از خطبه‌های نمازجمعه شهرستان میناب بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  وی در این سخنرانی گفت: در ابتدا روی سخنم با مسئولان استان است؛ نگذارید حق و حقوق مردم پاکدل و سخت‌کوش هرمزگان زیر فشار رانت خواهی و رانت خواری برخی به اصطلاح آقازاده و سودجویان سیاسی و اقتصادی پایمال شود. کسانی که به راحتی اجناس قاچاق را به صورت گسترده و آن هم از مبادی قانونی وارد بازار می‌کنند و از سوی دیگر ما شاهد فقر گسترده و حاشیه نشینی محرومان هرمزگان هستیم. کسانی که امام روح‌الله آنان را صاحبان واقعی این انقلاب می‌دانست. علاوه بر این، هرمزگان با دو معضل حل نشده صیادان چینی و مناطق آزاد هم مواجه است.   بیشتر بخوانید: تور چینی‌ها این‌بار برای دریای ایران / همیشه پای یک آقازاده در میان است! تقدیر از سپاه پاسداران در توقیف کشتی صید ترال / دست آقازاده را از ثروت مردم جنوب کشور قطع کنید مناطق آزاد هرمزگان در محاصره سرمایه داران / کیش و قشم چه سودی برای مردم دارد؟
شاهدی زاده افزود: از مسئولان استان سوال می‌کنم اگر هرمزگان پایتخت اقتصادی کشور است، چرا باید از لحاظ زیرساخت‌ها و امکانات رفاهی و معیشتی یکی از ضعیف‌ترین استان‌های کشور به حساب آید.
دبیر شورای سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اضافه کرد: مردم انقلابی میناب؛ جنبش دانشجویی استان در زمینه حل این مشکلات مطالبه‌ها و پیگیری‌ها داشته است، اما برای به نتیجه رسیدن این مطالبه گری ها، نیاز به همدلی و همراهی همه شما داریم تا انعکاس صدای شما باشیم.
وی یادآور شد: کلام را با خطبه سراسر حکمت حضرت امیرالمومنین (ع) ادامه می‌دهم که اگر در دل سطر‌های کاغذ باقی نمی‌ماند امروز در شرایط دیگری بودیم: «بخدا قسم اگر آن املاک را بیابم به مسلمین برمی گردانم گرچه مهریه زنان شده باشد؛ زیرا گشایش امور با عدالت است».
عضو دفتر تحکیم وحدت خاطرنشان کرد: امروز مسئله، فقط مسئله فقر نیست، مسئله تبعیض است. هنگامی که کارگران جامعه با حداقل دستمزد در این فضای رکود مشغول کارند؛ هنگامی که قشر نخبه و فارغ التحصیلان دانشگاهی مان از معضل بغرنج بیکاری رنج می‌برند، عده‌ای مدیر که حتی در اثبات کارآمدی خود عاجزند، حقوق‌های نجومی می‌گیرند. این مسئله دیوار امید و اعتماد مردم را فرو خواهد ریخت.
وی ادامه داد: خطر اشرافی گری آنجا است که خود این طبقه اشرافی برای حفظ قدرت و ثروت خود دست به هر خیانتی خواهد زد و دیگر نیار به دخالت نظامی مستکبرین نیست.
شاهدی زاده بیان کرد: ما دانشجویان انقلابی معتقدیم تحقق عدالت از جاده ولایت می‌گذرد. ولایت؛ همان اصلی که مکتب حاج قاسم سلیمانی بر آن استوار است. امروزه دست‌های پنهان جریانی داخل کشور به دنبال مصادره شخصیت شهید سلیمانی در راه منافع خود است که عدم تحقق این انحصارطلبی در سایه بصیرت شما امت انقلابی ممکن است؛ همان بصیرتی که خالق حماسه تشییع پیکر مقدس حاج قاسم سلیمانی و بیست و دو بهمن تماشایی شد.
دبیر شورای سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: مردم بصیر میناب؛ امروز کشور پیچیده‌ترین شرایط سیاسی، امنیتی و اقتصادی خود را از بعد از دهه شصت تجربه می‌کند. ایران عزیز امروز، درگیر یک جنگ شناختی تمام عیار است. کلید حل مشکلات و عبور از این پیج تاریخی، تقویت اصل مشارکت و مردم سالاری دینی است.
وی افزود: ما معتقدیم جریان آزاد اطلاعات و افزایش آگاهی بخشی عمومی، بستر شفافیت و نظارت همگانی مردم را فراهم می‌کند. در سایه حفظ کرامت جامعه، اصل جمهوریت نظام بیش از پیش پویا و کارآمد خواهد شد و مشارکت مردمی در تمام شئون حاکمیت افزایش خواهد یافت.
شاهدی زاده بیان کرد: مردم ولایی میناب؛ امروز جمهوری اسلامی بیش از هرچیز نیازمند مسئولان مردمی است. نیازمند نمایندگان مجلسی از جنس مردم است. نماینده‌ای که رنج مستضعفان را درک می‌کند و از درد پابرهنگان خبر دارد؛ نماینده‌ای که مردم را تکریم می‌کند و مردم را ارباب رجوع خود می‌دهند و مصرانه به دنبال حل مشکلات آنان است. نماینده‌ای که تحت تاثیر لابی‌های ثروت و قدرت منافع عامه مردم را در مقابل منافع خواص، ذبح نکند. نماینده‌ای که با تصویب طرح شفافیت آراء نمایندگان به جمهوریت نظام جانی تازه بخشد و خود را پاسخگوی جامعه بداند.
وی ادامه داد: و، اما اشاره‌ای به مسائل بانوان هرمزگانی؛ با توجه به نقش تعیین کننده مادران در تضمین سلامت خانواده، آیا ایجاد یک کادر منسجم جهت آموزش مسائل بهداشت نباید اولویت سیستم سلامت استان باشد؟ مسئله بعدی، زنان سرپرست خانوار هستند. آنان که گرد محرومیت به رویشان نشسته و نیازمند جدی برای ایجاد مشاغل بومی، خانگی و صنایع دستی هستند.
دبیر شورای سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ابراز کرد: در آخر عرایضم اشاره هم به نماز جمعه، این سنگر آبادی سیاسی داشته باشم. نماز جمعه یکی از ابزار‌های کارآمدی جمهوریت است. نمازجمعه‌ای که بستر شنیده شدن صدای اعتراضات به حق مردم باشد و شنیده شدن فریاد دادخواهی مستضعفین. نماز جمعه‌ای که بستر مطالبه گری مردم از مسئولان باشد؛ نماز جمعه‌ای علوی و در تراز انقلاب.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نمازجمعه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان صیادان چینی مناطق آزاد مطالبه گری دانشجویی کشتی های چینی نماینده ای مناطق آزاد نماز جمعه جمعه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۹۹۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موفقیت های سپاه مرهون ولایتمداری است

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، سردار اباذر سالاری بیان داشت: سپاه آنچه امام خمینی (ره) و اکنون امام ولایت می‌فرمایند را سرلوحه کار خود قرار داده است.

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان گفت: این روز‌ها و در دنیا وحشی گری و سیاست‌های دوگانه شاهد اقدام مؤثر سپاه در حمایت از مردم مظلوم غزه هستیم.

سردار سالاری افزود: همه شیاطین عالم بر مردم مظلوم فلسطین هجوم آورده اند و اسرائیل غاصب، آمریکای جنایتکار، اروپا و همه کشور‌هایی که به ظاهر نام اسلام را یدک می‌کشند در مقابل عده‌ای انسان مظلوم و بیگناه در فلسطین قرار گرفته اند.

وی گفت: جنایتکاران در این ایام روزانه مردم مظلوم فلسطین را بمباران می‌کنند و بمب‌های سنگرشکن یک تُنی بر سر مردم و کودکان می‌ریزند.

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان گفت: در این ایام تنها کشوری که تا پای جان در کنار مردم فلسطین ایستاده، نظام جمهوری اسلامی ایران است و مردم متدین ما نیز در راهپیمایی‌ها و همه ادوار چهار دهه گذشته همواره حمایت خود را از فلسطین اعلام کرده اند.

سردار سالاری با بیان اینکه در دنیای امروز باید با زبان دشمنان با آن‌ها حرف زد، گفت: اکنون شاهدیم که سپاه در مقابل استکبار جهانی ایستاده و هیمنه دشمن را درهم شکسته است.

وی افزود: هیچ کشوری در دنیا اینگونه قدرتمندانه در مقابل دشمن نایستاد.

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان گفت: پس از جنایتی که آمریکایی‌های شیطان صفت در ترور سردار سلیمانی انجام دادند، ایران اسلامی با حمله به مدرن‌ترین پایگاه نظامی آمریکایی ها، هیمنه آن‌ها را شکست و پس از آن معبری باز شد تا اقداماتی علیه استکبار جهانی اجرا شود.

سردار سالاری افزود: پس از این حمله همه مردم دنیا نگاه ویژه‌ای به ایران اسلامی خواهند داشت.

وی گفت: روزانه نیرو‌های یمنی و حشدالشعبی عراق به مجموعه‌های استکبار سیلی می‌زنند.

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان گفت: همه اقدامات امام خمینی (ره) از جمله دستور تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اقدام بزرگی بود.

سردار سالاری افزود: از بدو تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شاهد اقدامات مؤثر این نهاد در عرصه‌های مختلف بوده ایم.

وی گفت: از ابتدای انقلاب تا دفاع مقدس و پس از آن سپاه به عنوان یک نهاد درخشان بوده و این روز‌ها بیشتر این موضوع قابل مشاهده است.

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان گفت: سپاه خود را صرفاً در امر دفاع محدود نکرده است و در دیگر امور از جمله سازندگی و محرومیت زدایی نیز اقداماتی زیادی داشته است.

سردار سالاری افزود: بزرگترین طرح‌های کشور توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء اجرا شده است.

وی گفت: سپاه به محرومان نیز توجه داشته است و اقدامات بسیار مؤثری در توانمندسازی، اشتغال، راهسازی، احیاء چشمه‌ها و قنوات، آبرسانی به روستا‌های محروم، ساخت مدارس و مساجد و مجموعه‌های ورزشی داشته است.

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان با بیان اینکه سپاه متناسب با شرایط روز برنامه ریزی می‌کند، افزود: با توجه به نام گذاری سال توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی به جهش تولید با مشارکت مردم، سپاه با بهره گیری از ظرفیت بسیج و مشارکت مردم در این زمینه اقداماتی را در نظر گرفته است.

سردار سالاری افزود: همانطور که در هشت سال دفاع مقدس حضور مردم و بسیجیان معادلات جنگ را بر هم زد در شرایط امروز جامعه نیز در عرصه جهش تولید باید از ظرفیت مردم استفاده شود.

وی گفت: موضوع قرارگاه تحول محلات هم بهره گیری از ظرفیت مردم برای رفع دغدغه آن‌ها اجرا شد.

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان گفت: سپاه ظرفیت بسیار خوبی در حوزه بسیج قشری دارد و برای بسیاری از طرح‌های تولیدی اشتغالزا در عرصه‌های مختلف تسهیلات قرض الحسنه‌ای در نظر گرفته است.

سردار سالاری افزود: برای انتقال مفاهیم دینی و انقلابی به نسل جوان و نوجوان، برنامه‌های متعددی از جمله اردو‌های راهیان پیشرفت، راهیان نور جنوب از جمله راهیان نور دریایی، ایجاد اردوگاه‌های فرهنگی جدید و برگزاری یادوراه شهدا اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سفر رئیس‌جمهور ایران به پاکستان دستاوردهای اجتماعی، سیاسی و منطقه‌ای داشت/ استقبال پر شور ملت پاکستان
  • سفر رئیس‌جمهور ایران به پاکستان دستاورد‌های اجتماعی، سیاسی و منطقه‌ای داشت
  • حجاب و عفاف دغدغه امروز مردم و مسئولان است
  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان از طرح نور فراجا
  • فیلم «درخت گردو» فاقد نگاه سیاسی و حاکمیتی است
  • آیا قامت این قوم افراخته می‌شود؟
  • عقب‌گرد قیمت کاغذ در بازار آزاد
  • اتحاد ایران و پاکستان نقش بسیاری در مبارزه با اسرائیل دارد
  • موفقیت های سپاه مرهون ولایتمداری است
  • حضور پُر شور در دور دوم انتخابات سبب تشکیل «مجلس کارآمد» می‌شود