Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از ایلام، عبدالمالک شنبه‌زاده در گفت و گویی اظهار داشت:این بناها شامل قلعه میرغلام هاشمی است که قرار است در سفر رییس جمهور به استان اجرایی می‌شود.
وی ادامه داد: قرارداد قلعه کنجانچم برای واگذاری از طریق صندوق بهره‌برداری از بناها منعقد می‌شود و قلعه پور اشرف در دره شهر از طریق ماده ۲۷ و قلعه والی کهره به فراخوان می‌روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی همچنین در خصوص صنایع دستی استان ایلام افزود: ۳۳ رشته فعال صنایع دستی در ایلام وجود دارد و طی ۶ سال گذشته ۱۲۰ کارگاه صنایع دستی دایر شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ایلام گفت: بازارچه صنایع دستی استان راه اندازی شده و بازارچه صنایع دستی سرابله نیز در سفر رییس جمهوری افتتاح می‌شود، همچنین استانداردسازی هفت رشته صنایع دستی انجام و چهار رشته نیز احیا شده است.
شنبه زاده یادآور شد: بیش از ۲۰۰ مورد نمایشگاه صنایع دستی بازارچه‌های موقت و فصلی برگزار شده است که در ایام اربعین رونق خوبی داشتند و بیشترین فروش نیز بر اساس آمار گمرک گلیم نقش برجسته و حصیر بوده است.
وی در خصوص واحدهای بوم گردی نیز گفت: ۴۰ واحد فعال بوم گردی در استان فعالیت می‌کنند و ۶۰ نفر متقاضی اجرای طرح بوم گردی هستند که طرح‌ های آنها در حال بررسی هستند.
استان ایلام یک هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی، طبیعی و گردشگری دارد که ۷۷۴ اثر آن تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده که از این تعداد ۷۳۷ اثر تاریخی، ۲۴ اثر معنوی، ۶ اثر طبیعی و هفت اثر نیز مکان رویداد دفاع مقدس است.

46

کد خبر 1352613

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان ایلام صنایع دستی بوم گردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۹۹۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش بیش از ۵۲ میلیارد ریال صنایع‌ دستی در مازندران

ایزدی مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی مازندران گفت: از مجموع ۷۱۰ غرفه صنایع‌ دستی برپا شده در سراسر استان تا چهار فروردین ماه امسال، ۱۲۲هزار و ۱۲۸ بازدیدکننده داشت و بیش از ۵۲ میلیارد ریال گردش مالی در حوزه صنایع‌ دستی مازندران رقم خورد.

او با اشاره به برپایی۳۰ نمایشگاه و بازارچه صنایع‌دستی در مازندران، افزود: این بازارچه‌ها از تاریخ ۲۶اسفند سال ۱۴۰۲ آغاز شد و برخی تا عید سعید فطر ادامه دارد.

ایزدی گفت: بازارچه‌های موقت صنایع‌دستی استان با مشارکت بخش خصوصی، شهرداری‌ها، انجمن‌های صنایع‌دستی، فرمانداری‌ها وصنعت‌گران صنایع‌دستی در پایگاه‌های میراث جهانی، مراکز گردشگری، بازار‌ها وخیابان‌های پرتردد سراسر استان در حال برگزاری است و مورد استقبال گردشگران زیادی قرار گرفته است.

او با اشاره به نمایشگاه ملی نوشهر با ۱۲۰ غرفه صنایع‌دستی، افزود: بیشترین میزان فروش صنایع‌دستی مربوط به چهارم فروردین و بازارچه ملی صنایع‌دستی نوشهر، است.

ایزدی با بیان اینکه بازارچه‌های شهر‌های چالوس، آمل و بابلسر به ترتیب در مقام دوم، سوم وچهارم فروش صنایع‌دستی در مازندران قرار دارند، گفت: برپایی غرفه‌های صنایع‌دستی در قالب نمایشگاه و بازارچه فروش تقریبا در سراسر استان باعث شد تا هم زمینه دسترسی گردشگران به این محصولات فراهم شود و هم فرصت بازاریابی و عرضه مستقیم کالا برای هنرمندان و صنعتگران به وجود بیاید.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با بیان این مطلب که نمایشگاه صنایع‌دستی امسال در مازندران به یک جاذبه تبدیل شده است، افزود: بازاریابی برای هنرمندان به عنوان یکی از شیوه‌های حمایتی در قالب برپایی نمایشگاه و بازارچه فروش همواره در دستور کار معاونت صنایع‌دستی مازندران، قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • درهای تالار تیموری بعد از ۵ سال گشوده شد
  • گشوده شدن در‌های تالار تیموری اصفهان پس از ۵ سال به روی گردشگران نوروزی
  • بازدید گردشگران نوروزی از اماکن تاریخی فارس از مرز یک ‌میلیون گذشت
  • ۳۹ هزار و ۵۰۰ نفر از جاذبه‌های گردشگری دهلران بازدید کردند
  • فروش نوروزی بیش از پنج میلیارد تومان صنایع دستی در مازندران
  • نزدیک به ۵ میلیون نفر مسافر نوروزی از اماکن مذهبی تاریخی و طبیعی فارس بازدید داشتند
  • فروش بیش از ۵۲ میلیارد ریال صنایع‌ دستی در مازندران
  • بازدید قریب ۵ میلیون نفر مسافر نوروزی از اماکن مذهبی تاریخی و طبیعی فارس
  • فروش ۶ میلیاردی صنایع‌دستی فارس از بازارچه‌های نوروزی
  • ارگ راین؛ دومین بنای خشتی جهان پذیرای مسافران نوروزی