Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- وزیر امور خارجه کشورمان طی مصاحبه با یک رسانه آمریکایی در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ گفت که ایران جعبه سیاه هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ را به هیچ کشور خارجی تحویل نخواهد داد. تاریخ انتشار: 10:19 - 26 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۹۶۴۳۵

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ «محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه با شبکه ان‌بی‌سی نیوز آمریکا گفت که ایران و آمریکا در پی شهادت سردار سلیمانی مکاتبات خشمگینانه‌ ای رد و بدل کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه نشست امنیتی مونیخ گفت که روابط ایران و آمریکا از ماه ژانویه به دلیل اتفاقات روی داده همچنان متشنج است.

«ظریف» در بخش دیگری از این مصاحبه، «ترامپ» را به دلیل داشتن سیاست گمراه کننده در قبال ایران مورد انتقاد قرار داد.

پایگاه شبکه «ان‎ بی سی» به نقل از «ظریف» نوشت: «باعث تاسف است که آمریکا بر اساس اطلاعات غلط، بر اساس جهالت و غرور، در مسیری وارد شد که منطقه را به جنگ بسیار نزدیک کرد. ما به جنگ بسیار نزدیک بودیم.»

 

بیشتر بخوانید: هرگونه تلاش برای جنگ با ایران همانند خودکشی است ایران همواره در کنار ملت یمن قرار دارد

 

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه افزود که «مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا در ماه ژانویه نامه بسیار نامناسبی به ایران نوشت و ایران نیز پاسخی قوی به آن داد.

«ظریف» در ادامه، ضمن انتقاد از دولت آمریکا به دلیل ایجاد بحران، گفته «این ترامپ است که باید عقب نشینی کند.»

وی همچنین در این مصاحبه ضمن بیان این مطلب که ایران قادر به استخراج اطلاعات جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی نیست، گفت که «با این وجود ایران جعبه سیاه را به هیچ کشور خارجی تحویل نخواهد داد.»

«ظریف» در بخش دیگری افزود که «بر اساس قوانین بین المللی ایران حق هدایت تحقیقات درباره سقوط هواپیمای اوکراینی را دارد.»

وزیر امور خارجه کشورمان ادامه داد که «ایران نیاز به نرم افزار، کابل‌ها و تجهیزات تخصصی از آمریکا و کشور‌های غربی برای استخراج اطلاعات جعبه سیه هواپیمای اوکراینی دارد.»

«ان بی سی نیوز» همچنین به نقل از ظریف نوشت «ما از آن‌ها درخواست کمک کردیم. چرا به ما کمک نکردند؟ این یک موضوع انسانی است. چرا آن‌ها نرم افزار را به ما ندادند؟»

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: محمد جواد ظریف ایران محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان هیچ کشور خارجی جعبه سیاه هواپیمای هواپیمای اوکراینی ایران جعبه سیاه بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۰۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: هدف ایران هشدار به اسرائیل است

به گزارش گروه سیاست ایسکانیوز، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگوی تلفنی با همتای آلمانی خود، در تشریح عملیات مقتدرانه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونیستی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران عملیات حداقلی و دقیقی را علیه مراکز نظامی رژیم اسرائیل که از آنجا به سفارت کشورمان در دمشق حمله شده بود، انجام داد.

بیشتر بخوانید: رژیم صهیونیستی در برزخ «بقا به شرط بحران» و «ناتوانی در جنگ»

وزیر امور خارجه کشورمان با تقبیح مواضع حمایتی آلمان از رژیم صهیونیستی، افزود: اگر رژیم اسرائیل بخواهد به ماجراجویی‌های خود ادامه دهد، پاسخ متقابل، فوری و گسترده‌ خواهد بود.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: هدف جمهوری اسلامی ایران هشدار به رژیم اسراییل برای تفهیم پیامدهای ناشی از عبور از خطوط قرمز است.

وزیر امور خارجه کشورمان خاطرنشان ساخت: امیدواریم تلاش‌ آلمان به جای محکومیت اقدام مشروع ایران، متمرکز بر توقف جنگ در غزه و برقراری صلح و امنیت پایدار از مدیترانه تا دریای سرخ باشد.

وزیر امور خارجه آلمان نیز در این تماس ضمن تاکید بر ضرورت انجام هر چه بیشتر گفتگوها در این دوران پُرمخاطره، اظهار داشت: تحولات اخیر باعث افزایش تلاطم شدید در منطقه شده و نشان می‌دهد تنش‌ها رو به افزایش است. لذا معتقدیم تلاش‌های مشترک ما باید متمرکز بر جلوگیری از گسترش دامنه تنش باشد.

بائربوک افزود: ما هر روز تلاش می‌کنیم که این جنگ پایان یابد و راه دستیابی به صلح پایدار نیز هموار شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1227222 برچسب‌ها رژیم صهیونیستی

دیگر خبرها

  • گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و اسلوونی
  • گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و اسلوونی | آمریکا و دو کشور اروپایی مانع تصویب یک بیانیه حداقلی در محکومیت تجاوز شدند
  • اعتقاد اسلوونی بر تاثیر آتش بس در غزه و کاهش تنش‌ها در منطقه
  • امیرعبداللهیان: هدف ایران هشدار به اسرائیل است
  • تاکید ایران و عربستان بر استمرار رایزنی‌ها بین دو کشور
  • گفتگوی امیرعبداللهیان و وزیر امور خارجه عربستان سعودی
  • گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان با همتای سعودی
  • دردسری جدید برای بویینگ آمریکا
  • انتقاد امیرعبداللهیان از سیاست دوگانه و متناقض آمریکا
  • وزیر خارجه روسیه هدف قرار دادن نمایندگی‌های دیپلماتیک را غیرقابل قبول دانست