Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر مهدی شادنوش رئیس مرکز مدیریت پیوند و بیماری‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درخصوص تمهیدات این وزارتخانه برای تامین داروی بیماران خاص در طول نوروز ۹۹ گفت: از آنجاکه این بیماران دارای بیماری مزمن هستند، از گذشته شناسایی شده‌اند و بعید است که در طول ایام عید نوروز برای تهیه دارو با مشکل مواجه شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:‌ هر بیماری پزشک خود را می‌شناسد و با او در ارتباط است. همچنین دُز دارویی که بیمار باید مصرف کند کاملا مشخص است و پزشکان تا پیش از فرارسیدن ایام تعطیلات، بیماران خود را مدیریت می‌کنند.

رئیس مرکز مدیریت پیوند و بیماری‌های وزارت بهداشت ادامه داد: برای تامین دارو و تجهیزات در طول عید تمهیدات لازم اندیشیده شده و به هیچ عنوان نگرانی برای موجودی دارو نداریم و توزیع به‌دقت انجام خواهد شد.

شادنوش درادامه با تاکید بر اینکه داروهای مصرفی بیماران خاص داروهایی نیستند که توزیع آن هفتگی انجام شود، اظهار کرد: معمولا نیازهای دارویی بیمار بسته به نوع بیماری او برای چند ماه تامین می‌شود و هیچ نگرانی نخواهیم داشت.

وی در خصوص تامین داروی بیماران MPS در ایام نوروز نیز بیان کرد: داروی این بیماران هم با کمک‌ سازمان‌های مختلف تامین شده است و در طول عید در اختیارشان قرار خواهد گرفت.

کد خبر 484267 برچسب‌ها بیماری - بیماران خاص وزارت بهداشت و درمان دارو

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: بیماری بیماران خاص وزارت بهداشت و درمان دارو وزارت بهداشت بیماران خاص تامین دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۰۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت «پروفیلاکسی» و تامین مستمر دارو برای بیماران هموفیلی

امین افشار رئیس هیات مدیره کانون هموفیلی ایران، به مناسب روز جهانی هموفیلی به اهمیت برنامه پروفیلاکسی برای کودکان و ضرورت تامین مستمر دارو جهت جلوگیری از خونریزی در این بیماران تاکید کرد و گفت: مشکل آن است که نگاه جامعی به بیماران هموفیلی وجود ندارد. الگویی که در کشور‌های پیشرفته وجود دارد و از آن نیز نتیجه گرفته‌اند آن است که قبل از اینکه بیمار به آن دارو نیاز داشته باشد و خونریزی کند، سطح فاکتور را در بدن بالا می‌برند، دارو را دریافت می‌کند و روز بعد همچون افراد عادی می‌تواند فعالیت‌های روزانه خود را داشته باشد.

وی گفت: در صورت بی‌توجهی به سطح فاکتور در بدن این بیماران، فرد با کوچک‌ترین ضربه‌ای خونریزی می‌دهد و باید فاکتور و دارو مصرف کند و این موضوع بسیار برای سیستم درمانی هزینه‌بر است و در نهایت هم مفاصل بیمار از بین می‌رود.

وی با اشاره مجدد به اهمیت برنامه پروفیلاکسی بیماران هموفیلی و تلاش کانون هموفیلی برای مجاب کردن سیستم درمانی کشور برای اجرای آن، گفت: وزارت بهداشت، بیمه، بهزیستی و ... تنها بودجه و عملکرد خود را می‌بینند، اما اگر نگاه جامع وجود داشته باشد، دارو به موقع برسد، سازمان و غذا و دارو بخشی‌نگری نداشته باشد و بیمار به نقطه‌ای برسد که مفصل سالم داشته باشد، دیگر نیازی به تعویض مفصل در این بیماران نخواهد بود و دیگر نیازی نخواهد بود که دانشگاه‌ها فیزیوتراپی و توانبخشی داشته باشند، هزینه‌های بهزیستی کنترل می‌شود، از بیماری هموفیلی دیگر فشاری بر سیستم‌های بیمه‌ای وارد نمی‌شود و... . به همین دلیل دسترسی عادلانه به دارو‌های هموفیلی و پروفیلاکسی مسئله‌ای است که کانون هموفیلی‌ها به آن توجه بیشتری دارد.

رئیس هیات مدیره کانون هموفیلی ایران با تاکید بر اینکه بیشتر اعضای کانون از بیماران هموفیلی هستند، گفت: بنابراین ما می‌دانیم که نبود دارو چه تاثیری می‌تواند بر گذران زندگی داشته باشد.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • در نامه ای به وزیر بهداشت: وزارت بهداشت حذف هپاتیت C در ایران را اعلام کند
  • وزارت بهداشت حذف هپاتیت C در ایران را اعلام کند
  • شناسایی ۱۳۰۰۰ بیمار مبتلا به هموفیلی در ایران
  • اهمیت «پروفیلاکسی» و تامین مستمر دارو برای بیماران هموفیلی
  • زخم هموفیلی بر تن رنجور بیماران
  • ابتلای ۱۳ هزار نفر به هموفیلی در ایران 
  • وجود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران/ این گروه بیشتر در معرض بیماری هستند
  • ضرورت دسترسی عادلانه بیماران هموفیلی به دارو و درمان
  • وجود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران / نیاز به حمایت دولت، سازمان غذا و دارو و خیرین
  • مدیر کانون هموفیلی ایران بیان کرد: وجود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران