Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@17:55:48 GMT

سنگ‌نگاره‌های چندهزارساله در اسپانیا کشف شد

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۰۰۶۰۲

سنگ‌نگاره‌های چندهزارساله در اسپانیا کشف شد

باستان‌شناسان سنگ‌نگاره‌هایی ۱۵هزارساله را در غاری واقع در منطقه خودمختار «کاتالونیا»‌ی اسپانیا کشف کردند.

به گزارش ایسنا و به نقل از انشنت اوریجینز، باستان‌شناسان این سنگ‌نگاره‌ها را در جریان کاوش و تحقیق در این منطقه بر روی دیوارهای یک غار صعب‌العبور کشف کردند. به نظر می‌رسد این غار در «عصر حجر» به عنوان محلی مقدس یا جایی شبیه به یک عبادتگاه مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تیم تحقیقاتی در مجموع حدود ۱۰۰ نمونه از این سنگ‌نگاره‌ها را در این مکان کشف کرد که بیش‌تر آن‌ها سبک هنر انتزاعی محسوب می‌شوند. در بین این سنگ‌نگاره‌ها حدود ۴۰ اثر کشف شد که تصویر حیواناتی را همچون گوزن، اسب و گاو که زمانی در این منطقه از اروپا زندگی می‌کردند نشان می‌دهد.

شمار و کیفیت سنگ‌نگاره‌های کشف‌شده سبب شده تا به عنوان یک اکتشاف باارزش و نادر محسوب شوند. باستان‌شناسان بلافاصله خبر اکتشاف خود را رسانه‌ای نکردند و مدتی به بررسی  و تحقیق درباره این سنگ‌نگاره‌ها پرداختند.

به گفته اعضای این تیم باستان‌شناسی، این سنگ‌نگاره‌ها در منطقه دور از دسترس غار قرار دارند و  قدیمی‌ترین نوع خود در «کاتالونیا» محسوب می‌شوند. 

مقامات «کاتالونیا»‌اعلام کردند این غار از این پس به عنوان یکی از مکان‌های فرهنگی این منطقه محسوب خواهد شد و این به آن معناست که از این پس مورد حمایت قانون قرار خواهد گرفت.

اسپانیا خانه برخی از قدیمی‌ترین نمونه‌های سنگ‌نگاره‌های ماقبل تاریخ است. این کشور همچنین به عنوان کشوری با بیشترین تعداد محوطه‌های ثبت‌شده از سنگ‌نگاره‌ها محسوب می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سنگ نگاره اسپانيا سنگ نگاره ها باستان شناسان سنگ نگاره کشف شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۰۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برج‌نگاره عملیات «وعده صادق» در برج آزادی+فیلم

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، در پی عملیات «وعده صادق» از سوی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران، تصاویری از اقتدار موشکی و پهپادی ملت ایران بر روی برج آزادی به عنوان قدمگاه انقلاب و نماد ملّی انقلابی تهران، در قالب برج‌نگاره به نمایش در آمد.

این اقدام در پاسخ به حمله رژیم غاصب صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق صورت گرفت و وزارت فرهنگ نیز ویدئومپینگ برج آزادی را در این راستا فعال کرد.

در این برج‌نگاره تصاویری از توانمندی‌های دفاعی نظامی و قدرت پهپادی و موشکی کشور و پرچم وحدت آفرین و انسجام افزای جمهوری اسلامی ایران به نمایش در آمد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «سلمان فارسی» از عزا درآمد/۶۰ بازیگر در فصل ایران باستان
  • اجرای برج‌نگاره عملیات " وعده صادق " در برج آزادی
  • اجرای برج‌نگاره عملیات «وعده صادق» در برج آزادی+فیلم
  • هفته ۳۱ لیگای اسپانیا؛ توقف باسکی‌ها، سویا از منطقه خطر دور شد
  • اجرای برج‌نگاره عملیات «وعده صادق» در برج آزادی
  • اجرای برج‌نگاره عملیات وعده صادق در برج آزادی
  • اسپانیا: باید به هر قیمتی از تشدید تنش در خاورمیانه جلوگیری شود
  • برزیل جلوگیری از تشدید تنش‌ها در خاورمیانه را خواستار شد
  • دیوار نگاره جدید میدان فلسطین به زبان عبری
  • شاهنامه کاملاً تاریخ محض است