Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-23@17:07:23 GMT

بدهی خارجی ایران ۳ درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۰۱۰۸۸

بدهی خارجی ایران ۳ درصد کاهش یافت

رویداد۲۴ براساس آخرین آمار بانک مرکزی میزان بدهی خارجی ایران در پایان آذرماه ۹۸ براساس سررسید اولیه بدهی‌ها ۹ میلیارد و ۵۳ میلیون دلار است که ۷ میلیارد و ۵۴۸ میلیون دلار آن بدهی‌های میان‌مدت و بلندمدت و یک میلیارد و ۵۰۵ میلیون دلار از این میزان بدهی‌های کوتاه مدت است.

این تعهدات بالفعل ایران بر مبنای یورو نیز رقمی بالغ بر ۸ میلیارد و ۱۷۳ میلیون یورو محاسبه شده که ۶ میلیارد و ۸۱۴ میلیون یورو از این میزان حجم بدهی‌های میان‌مدت و بلندمدت و یک میلیارد و ۳۵۹ میلیون یورو حجم بدهی‌های کوتاه‌مدت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجم بدهی‌های ایران در پایان آبان ماه سال جاری ۹ میلیارد و ۱۸ میلیون دلار بوده که در پایان آذرماه با افزایش مواجه شده و به ۹ هزار و ۵۳ میلیون دلار رسیده است.

این در حالی است که آمار بدهی‌های خارجی ایران در پایان اسفندماه سال ۹۷ معادل ۹ میلیارد و ۳۳۹ میلیون دلار بوده است که این آمار حکایت از کاهش حجم بدهی‌های خارجی ایران در ۹ ماهه سال ۹۸ دارد.

منبع: مهر لینک کوتاه: www.rouydad24.ir/000r9j برچسب ها: رویداد24 ، آمار بانک مرکزی ، میزان بدهی خارجی ، بدهی خارجی ایران سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 آمار بانک مرکزی میزان بدهی خارجی بدهی خارجی ایران بدهی خارجی ایران ایران در پایان خارجی ایران حجم بدهی میلیون یورو ۹ میلیارد میزان بدهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۱۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دلار و یورو امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳هزار و ۷۱۵ تومان و حواله دلار نیز به ۴۰هزار و ۷۹۵ تومان رسید.

به گزارش مشرق، در معاملات امروز (یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با افزایش نسبت به روز کاری قبل به‌نرخ ۴۳ هزار و ۷۱۵ تومان و حواله دلار نیز به‌نرخ ۴۰ هزار و ۷۹۵ تومان معامله می‌شود.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با افزایش نسبت به روز کاری قبل به ۴۶ هزار و ۵۹۹ تومان و نرخ حواله یورو به ۴۳ هزار و ۴۸۷ تومان رسیده است.

از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با افزایش نسبت به روز کاری گذشته، ۱۱ هزار و ۹۰۳ تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز ۱۱ هزار و ۱۰۸ تومان است.

بروز رسانی:یکشنبه ۲ اردیبهشت ۰۹:۰۰

قیمت لحظه (تومان)

نوع

۴۳ هزار و ۷۱۵

قیمت دلار (اسکناس)

۴۰ هزار و ۷۹۵

قیمت دلار (حواله)

۴۶ هزار و ۵۹۹

قیمت یورو (اسکناس)

۴۳ هزار و ۴۸۷

قیمت یورو (حواله)

۱۱ هزار و ۹۰۳

قیمت درهم (اسکناس)

۱۱ هزار و ۱۰۸

قیمت درهم (حواله)

منبع: تسنیم

دیگر خبرها

  • قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران؛ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت
  • نرخ جدید دلار و یورو در مرکز مبادله ارز
  • آخرین قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران
  • سه‌شنبه ۴ اردیبهشت؛ قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران
  • بهادری جهرمی: بخشی از حقابه ایران از هیرمند دریافت شده/ نظر دولت درباره تعطیلی آخر هفته
  • افزایش قیمت دلار مبادله‌ای/دلارحواله به ۴۱هزارتومان نزدیک شد
  • قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران؛ دوشنبه ۳ اردیبهشت
  • افزایش نرخ دلار و کاهش یورو در مرکز مبادله
  • قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران؛ یکشنبه ۲ اردیبهشت
  • قیمت دلار و یورو امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول