Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور تاکید کرد که در انتساب وزیر زن هم دست رییس جمهور را باز بگذارید.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، «دکتر حسن روحانی»، رئیس جمهور، در نشست زنان ایرانی به مناسبت ولادت حضرت زهرا با تبریک میلاد حضرت زهرا و روز زن گفت: فاطمه اطهر به عنوان یک نمونه برای مشی و سلوک زندگی و خلق و خوی و سبک زندگی، می تواند الگو و معیار بسیار خوبی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرچه دوران زندگی حضرت زهرا طولانی نبود اما بیانات و حضورش و خطبه معروفش بعد از رحلت پدر بزرگوارش در مسجد مدینه و شیوه همسرداری او و تربیت حسنین به عنوان بهترین الگو، برای زنان است. در شرایط حاضر الگو سازی برای سبک زنذگی و رفتار بسیار حایز اهمیت است.

رئیس جمهور گفت: از الگوی فاطمی بالاتر در تاریخ نداریم گرچه مریم مقدس در قران مجید و زنان دیگر چون مادر موسی دارای مقام و شان بلندی هستند اما هیچ الگویی بهتر از فاطمه اطهر سراغ نداریم. دیدگاه همه حتی خانم ها  و به ویژه مردها نسبت به مقام زنان باید تصحیح شود. به زبان می گوییم زن و مرد مساوی اند و هر دو دارای کمالات هستند اما این گفتن کافی نیست در مقام عمل و قانون گذاری و اجرا، باید این حقیقت را ببینیم. اگر زن و مرد از لحاظ خلقت انسانی و کمالات معنوی مساوی هستند پس باید در عمل، رفتار و الگوی زندگی در برخورد و سخن گفتن نیز، این مقام مساوی را ببینیم و مشاهده کنیم. تردید نداریم که خداوند زن و مرد را کنار هم قرار داده است .

دکتر روحانی ادامه داد: اینکه می گوییم جامعه اسلامی باید سالم باشد برای اینکه خداوند در یک رقابت سالم ما را افریده است. در اقتصاد، مدیریت، علم و دانش باید رقابت سالم باشد این رقابت سالم وقتی امکان پذیر است که فرصت ها برابر و موانع برداشته شود. زنان جامعه در طول این مدت 41 سال بعدانقلاب نشان دادند در همه صحنه ها دوشادوش مردان هستند البته در بعضی جاها ممکن است تعداد خانم ها در مسئولیت بیش از مردان باشد مانند معلمین اموزش و پروش که حدود 61 درصد معلمین، خانم ها هستند.

او بیان کرد: در انتساب وزیر زن هم دست رییس جمهور را باز بگذارید به زبان نگوییم که زنان در کنار مردان هستند.

رئیس جمهور گفت: با انچه که امروز به عنوان اقتصاد دیجیتال واردش شدیم امیدواریم این اقتصاد توسعه یابد. تصویب کردیم حداقل ده درصد اقتصاد کشور دیجیتال باشد زیرا در این فضا فرصت بیشتری برای خانم ها وجود دارد. به همه وزرا گفتم، حداقل باید یکی ازمعاونین و مشاورین عالی یا دستیاران شما خانم باشدو تاکید شد که در مدیریت خانم ها در این فضا ارتقا یابند.

دکتر روحانی تاکید کرد: برخی اول انقلاب برای دانشگاه تهران دنبال دیوار بودند اما امام جلوی آنها را گرفت.

 

خبر تکمیل می شود ....

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: حسن روحانی رقابت سالم رئیس جمهور حضرت زهرا زن و مرد خانم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۱۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر سردار زاهدی را چه کسی لو داد؟

روزنامه جمهوری اسلامی در مطلبی درباره خطر نفوذی‌ها اخطار داد.

این روزنامه نوشت: جوابِ رد شدن صهیونیست‌ها از خط قرمز مان راقاطعانه با صد‌ها موشک و پهپاد و با عبور تنبیه‌کننده از خط وط قرمزشان پاسخ دادیم.

چه این ماجرا به پایان برسد و یا خدای نکرده با جنون آنان ادامه یابد، ما باید دیوار خانه خود را بلند و مقاوم کنیم.

اولین قدم هم این است که منفذ‌ها را بکاویم، بیابیم و چنان ببندیم که هیچ نفوذیی نتواند راهی در آن برای خود باز کند. ما از نفوذی‌ها کم ضربه نخورده‌ایم. آنچه در کنسولگری در دمشق اتفاق افتاد، فقط آخرین نمونه ماجرا بود و الّا از اول انقلاب تا کنون هرجا ضربه خورده ایم، پای نفوذی‌ها در میان بوده است.

از انفجار حزب جمهوری اسلامی تا دفتر نخست وزیری تا هرجای دیگر. شناسایی و شکار آنان می‌تواند امنیت را ارتقا دهد و الّا اگر آنان باشند و همه تجهیزات جنگی جهان را در اختیار داشته باشیم باز راه به مقصد نخواهیم برد. باید دیوار‌ها را بکاویم. موش‌ها را بیابیم و گوشِ شان را چنان بکشیم که درس عبرت شود برای همه گوش‌هایی که به داد و ستد با زبان مشغولند تا به زیان ایران و انقلاب اقدامی صورت گیرد.

نفوذی را باید در میان خودی‌ها جستجو کرد. در نزدیکترین حلقه دوستان. همان‌ها که می‌شنوند حرف‌ها را. آشنایند با کد‌ها و نشانه‌ها.

این بار بیاییم و داستان را از آول به آخر بخوانیم. چه کسانی از رفتنِ سردار زاهدی مطلع بودند؟ علامت سؤال را جلوی تک به تک‌شان بگیریم و جواب‌شان را عیار بسنجیم تا معلوم شود دهان و کلمات کدامشان بوی خیانت دارد. به دیوار شبه‌دوستان هم تکیه نکنیم. در سوریه و لبنان که جاسوس روان است، کسی را به دوستی نگیریم. روی دیوار صاحبان اس۳۰۰ و اس۴۰۰ هم که هنگام حمله دشمن به خواب می‌روند یادگاری ننویسیم. روی پای خود بایستیم.

برای همراهی تمام ساحتی ملت هرچه می‌توانیم هزینه کنیم. فقط ایرانی است که در دفاع از ایران تا پای جان می‌ایستد. فقط ملت است که پای این مُلک جان می‌دهد. به این ملت و نگاه و نظرش احترام بگذاریم. اینان که برخیزند، همه دشمنان یکی بعد از دیگری خواهند نشست. هوشیاری هم یعنی اعتلای هارمونی و تقویت همراستایی در این ملت. این می‌تواند قدرت بازدارندگی ما را جاودانه کند.

tags # اسرائیل سایر اخبار چرا مو‌های بدن زنان کمتر از مردان است؛ آیا زنان مردان پشمالو را بیشتر می‌پسندند؟ مغز آلبرت انیشتین از مغز یک نئاندرتال کوچک‌تر بود! آیا انسان‌های اولیه عاشق می‌شدند؟ آنها چگونه همسر خود را انتخاب می‌کردند؟ قدیمی‌ترین راز تاریخ فاش شد؛ اول مرغ بود یا تخم‌مرغ؟!

دیگر خبرها

  • بایدن: ایران به‌دنبال محو اسرائیل است
  • بایدن : ایران به‌دنبال محو اسرائیل است
  • معاون وزیر اقتصاد: به دنبال آرامش در فضای اقتصادی هستیم
  • واکنش اسبقیان به ادعای وزیر اقتصاد در مورد مسائل مالی فدراسیون فوتبال+فیلم
  • دعوت از ازبکستان برای پیوستن به جنبش جهانی تعهد به خانواده
  • رئیس جمهور کره جنوبی به دنبال واکنش پیشگیرانه برای تنش‌های غرب آسیا
  • حمایت از تحکیم خانواده در مجامع بین‌المللی
  • صدور ۱۶۳ ضمانت نامه اعتباری برای زنان سرپرست خانوار
  • بخشنامه متناقض دانشگاه آزاد برای حجاب! | آقای طهرانچی کلاهتان را بالاتر بگذارید 
  • سفر سردار زاهدی را چه کسی لو داد؟