Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعضای شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا امروز (شنبه) در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، در ادامه رایزنی‌ها و دیدارهای محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به منظور شرکت در پنجاه و ششمین کنفرانس امنیتی مونیخ در مونیخ به سر می‌برد، اعضای شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا امروز (شنبه) با رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«خاویر سولانا» مسئول پیشین سیاست خارجی اتحادیه اروپا و «کارل بیلدت» وزیر خارجه پیشین سوئد نیز در این دیدار حضور داشتند.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران پنجشنبه شب 25 بهمن ماه برای شرکت در این نشست وارد مونیخ شد. پیش از این سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه از سفر ظریف به مونیخ خبر داده بود و ظریف هم درباره سفرش به خبرنگاران گفته بود که در این اجلاس شرکت می کند و افزود: بسته به اینکه در کدام جلسات آن حضور یابم، درباره مسائل امنیت منطقه، خطرات اقدامات آمریکا، ترور ناجوانمردانه سپهبد سلیمانی و همراهان ایشان و سیاست آمریکا در خاورمیانه و به اصطلاح معامله قرن، خروج آمریکا از برجام و سیاست های آمریکا در این زمینه در جنبه سلبی سخن خواهم گفت. در بخش ایجابی نیز از طرح صلح هرمز صحبت خواهیم کرد و نقشی که منطقه ما می تواند برای آینده بهتر ایفا کند.

وی دیروز (جمعه) 26 بهمن ماه نیز در حاشیه این نشست با «جاستین ترودو» نخست‌وزیر و «فرانسوا فیلیپ شامپانی» وزیر خارجه کانادا و همچنین وزرای خارجه چین، فنلاند، واتیکان، جمهوری چک، عمان، کرواسی و گروه الدرز دیدار و گفتگو کرد.

کنفرانس امنیتی مونیخ از روز جمعه ۱۴ فوریه به مدت سه روز برپاست.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: محمدجواد ظریف خاویر سولانا کنفرانس امنیتی مونیخ جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۱۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در نشست عالی شورای امنیت سازمان ملل در ارتباط با موضوع فلسطین به نیویورک سفر کرد.

به گزارش مشرق، امیر عبداللهیان در روز چهارشنبه در ابتدا به استانبول رفت و بعد از دیدار از سرکنسولگری ایران در این شهر، از استانبول راهی نیویورک شد.

این دیپلمات عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در نشستی در شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد موضوع فلسطین راهی نیویورک شده است.

دیگر خبرها

  • نشست وزیر خارجه ایران با سفرای کشور‌های عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در سازمان ملل
  • دیدار نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل با امیرعبداللهیان در نیویورک
  • ایران پاسخ اتهامات آمریکا اتحادیه اروپا و گروه 7 پس از تنبیه اسرائیل را داد/ سخنگوی وزارت خارجه: تا زمانی که اراده‌ای برای توقف جنایات رژیم اسرائیل و نقض فاحش مقررات بین‌المللی توسط صهیونیست‌ها نباشد، چشم انداز روشنی در مسیر صلح پایدار متصور نیست
  • چشم‌انداز روابط ایران و کشورهای عربی پس از «وعده صادق»؛ سیاست خارجی ایران منطبق بر «واقعیت‌های میدانی» است
  • نشست شورای امنیت درباره غزه 
  • ببینید| لحظه ورود وزیر خارجه ایران به آمریکا پس از حمله به اسرائیل
  • وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
  • بورل: غزه مثل سطح ماه شده؛ هیچ چیزی برای زندگی نیست
  • اتحادیه اروپا : غزه مثل سطح ماه شده ؛ هیچ چیزی برای زندگی نیست
  • دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران‌ در ترکیه با وزیر امور خارجه