Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-23@09:35:54 GMT

بدهی‌های خارجی ایران کاهش پیدا کرده است

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۰۱۵۵۳

بدهی‌های خارجی ایران کاهش پیدا کرده است

به گزارش صدای ایران، براساس آخرین آمار بانک مرکزی میزان بدهی خارجی ایران در پایان آذرماه ۹۸ براساس سررسید اولیه بدهی‌ها ۹ میلیارد و ۵۳ میلیون دلار است که ۷ میلیارد و ۵۴۸ میلیون دلار آن بدهی‌های میان‌مدت و بلندمدت و یک میلیارد و ۵۰۵ میلیون دلار از این میزان بدهی‌های کوتاه مدت است.

این تعهدات بالفعل ایران بر مبنای یورو نیز رقمی بالغ بر ۸ میلیارد و ۱۷۳ میلیون یورو محاسبه شده که ۶ میلیارد و ۸۱۴ میلیون یورو از این میزان حجم بدهی‌های میان‌مدت و بلندمدت و یک میلیارد و ۳۵۹ میلیون یورو حجم بدهی‌های کوتاه‌مدت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حجم بدهی‌های ایران در پایان آبان ماه سال جاری ۹ میلیارد و ۱۸ میلیون دلار بوده که در پایان آذرماه با افزایش مواجه شده و به ۹ هزار و ۵۳ میلیون دلار رسیده است. این در حالی است که آمار بدهی‌های خارجی ایران در پایان اسفندماه سال ۹۷ معادل ۹ میلیارد و ۳۳۹ میلیون دلار بوده است که این آمار حکایت از کاهش حجم بدهی‌های خارجی ایران در ۹ ماهه سال ۹۸ دارد.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: صدای ایران بانک مرکزی ایران دلار بدهی های خارجی ایران ایران در پایان خارجی ایران حجم بدهی میلیون دلار میلیون یورو ۹ میلیارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۱۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اجلاس آفریقا در تهران؛ ۷ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، باغبان گفت: اجلاس آفریقا از روز جمعه ۷ اردیبهشت، با حضور مقامات عالی رتبه کشو رمان و آفریقابه مدت ۴ روز در تهران برگزار می‌شود. بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده، در روز بعد شرکت‌های شرکت کننده این اجلاس از نمایشگاه ایران اکسپو بازدید خواهند کرد.

وی در ادامه افزود: روز سوم و چهارم اجلاس آفریقا نیز نشست‌های دو جانبه تخصصی بین فعالان و تجار ایران و آفریقا در حوزه‌های معدن، نفت و پتروشیمی، برق و انرژی، گردشگری، بانک، عمران و شهرسازی، فناوری اطلاعات و ... برگزار می‌شود.

باغبان گفت: از مقامات ۲۲ کشور آفریقایی برای حضور در این اجلاس دعوت شده، که تا امروز (یکشنبه) ۲۰ کشور برای حضور مقاماتشان اعلام آمادگی کرده اند. از اهداف اصلی این اجلاس شناخت متقابل فعالان و تجار کشورمان با آفریقاست.

مدیرکل آفریقای سارمان توسعه تجارت بیان کرد: در سال گذشته تجارت ایران و قاره آفریقا ۸۰۰میلیون دلار بوده، که نسبت به سال قبلش نزدیک ۵۰۰ میلیون دلار کاهش داشته است. در ۱۴۰۱ تجارت کشورمان و آفریقا حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار بود. عمده صادرات کشورمان در سال ۱۴۰۱ به این قاره اوره بود، که ۷۰ درصد سهم تجارتمان به این قاره را تشکیل می‌داد، اما با کاهش تقاضا و قیمت این محصول در سال گذشته میزان تجارت مان کاهش یافت.

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید اروپا تأثیری بر تجارت خارجی ایران نخواهد داشت/ افزایش قیمت کالاهای اساسی گران‌فروشی است
  • بهادری جهرمی: بخشی از حقابه ایران از هیرمند دریافت شده/ نظر دولت درباره تعطیلی آخر هفته
  • موج هیجانی قیمت دلار فروکش کرد | احتمال کاهش بیشتر قیمت‌ در بازار
  • آیا صندوق بین‌المللی پول می‌تواند بحران بدهی جهان را حل کند؟
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • هماهنگی تعطیلات پایان هفته با دنیا، به افزایش صادرات منجر خواهد شد/خارجی‌ها در روز‌های تعطیل پاسخگو نیستند
  • برگزاری اجلاس آفریقا در تهران؛ ۷ اردیبهشت
  • زمان پرداخت حق‌التدریس زمستان معلمان/ تا پایان اردیبهشت بدهی معلمان را می پردازیم
  • پایان ماه عسل برخی سازمان‌ها در سفرهای خارجی