Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها- پژمان امیدی: با نگاهی به روند حرکتی افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های کهگیلویه و بویراحمد کدهای بسیار جالبی از روند حرکتی آن در سطح استان دیده می‌شود.

بررسی آمارهای سالیان گذشته تاکنون نشان می‌دهد که طی یک دهه اخیر کلنگ زنی‌ها در کهگیلویه و بویراحمد از افتتاح‌ها اگر پیشی نداشته، حداقل آماری نزدیک به پروژه‌های افتتاحی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر پیوست اعتباری به عنوان حلقه مفقوده ای دیده می‌شد که در برخی پروژه‌ها ساختار را به فرسودگی می‌رساند.

فرسایش بر کالبد پروژه‌ها

فرسایشی شدن پروژه‌ها می‌توانست آسیب بزرگی به بدنه بخش عمران کهگیلویه و بویر احمد باشد که با انباشت پروژه‌ها کلید می‌خورد.

پروژه‌های ایستا و خسته کننده در قلب کهگیلویه و بویراحمد رنجش خاطر مردم را به وجود می‌آورد.

این موضوع را می‌توان به شکل مصداقی در هر شهرستانی یافت و هر پروژه نیمه تمام از سالیان گذشته می‌تواند نمونه و سند کاملی برای حقانیت این موضوع باشد.

اما با روند تغییری که تیم مدیریتی استان در سال‌های اخیر در پیش گرفت، می‌توان امید داشت که زخم دو هزار پروژه نیمه تمام کهگیلویه و بویراحمد در سال‌های آتی به پایان رسیده و یک ریتم تعادل در بخش پروژه‌های عمرانی استان ایجاد شود.

۲۰۰۰ پروژه نیمه تمام داریم

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از وجود ۲ هزار پروژه نیمه تمام در استان خبر داد.

عزیز فیلی در گفت و گو با خبرنگار مهر، افزود افزود: باید اولویت گذاری مناسب برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در استان انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه باید برنامه‌ریزی‌ها به شکلی باشد که پروژه زخمی در استان نداشته باشیم، اظهار کرد: گاهاً پروژه‌هایی با قدمت بیش از ۱۰ سال در استان به چشم می‌خورد که روند تکمیل آنها کند بوده و باید اقدامات لازم در این بخش عملیاتی شود.

وی خاطر نشان کرد: برنامه ریزی ما برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام بوده و تعریف پروژه‌های جدید صرفاً با خروجی محوری، نیاز روز، ضرورت و تأمین اعتبار مناسب انجام خواهد شد.

وی ابراز داشت: امید است با این روند حرکتی، کاهش بیش از پیش تعداد پروژه‌های نیمه تمام در استان شکل گرفته و خروجی مناسب به دست آید.

برای راستی آزمایی آمارهای موجود به تحلیل داده‌های آماری دهه فجر سال جاری در حوزه افتتاح و کلنگ‌زنی پرداختیم.

افتتاح ۳۰۴ پروژه در کهگیلویه و بویراحمد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از کلنگ‌زنی و افتتاح ۳۸۱ پروژه عمرانی و اقتصادی در استان طی دهه فجر ۹۸ خبر داد.

حسین کلانتری در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: ۳۳۱ پروژه عمرانی و ۵۰ پروژه اقتصادی در کهگیلویه و بویراحمد افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

کلانتری از افتتاح ۲۶۱ پروژه عمرانی و ۴۳ پروژه اقتصادی در استان طی دهه فجر سال جاری خبر داد و اظهار کرد: ۷۰ پروژه عمرانی و ۷ پروژه اقتصادی در استان کلنگ زنی شد.

وی اعتبار پروژه‌های افتتاح و کلنگ‌زنی استان را قریب به یکهزار میلیارد تومان دانست و گفت: این پروژه‌ها، اشتغالزایی ۳۲۸۴ نفری در سطح استان را عملیاتی می‌کنند.

استاندار با بیان اینکه در پروژه‌های افتتاحی عمرانی اشتغال‌زایی ۱۵۹۳ نفر انجام خواهد شد، اظهار کرد: یک هزار و ۷۰ نفر نیز از قبل پروژه‌های کلنگ زنی عمرانی صاحب شغل خواهند شد.

وی افزود: پروژه‌های افتتاحی اقتصادی نیز اشتغالزایی ۵۱۱ نفری را رقم خواهم زد.

کلانتری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بودجه سال ۹۹، گفت: یک هزار و ۴۷۶ طرح و پروژه در استان از اعتبارات تخصیص داشتند.

استاندار با بیان اینکه یک میلیارد و ۴۱۰ میلیون تومان ابلاغ اعتبارات استان بود، ابراز کرد: ۳۴۴ میلیارد تومان نیز اعتبار پروژه‌های ملی است.

به گزارش خبرنگار مهر، بررسی‌های آماری پروژه‌های فجر سال جاری استان نشان می‌دهد که کهگیلویه و بویراحمد در حال تلاش برای آسیب زدایی و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است. هرچند تعداد بالای این پروژه‌ها یک برنامه بلند مدت برای رفع مشکلات را طلب می‌کند، اما نگاه شکل گرفته در استان می‌تواند روزنه امیدی بر تکمیل پروژه‌های فرسایشی شده استان باشد که سالیان سال کام مردمان این دیار را تلخ می‌کنند تا شاید روزی به فرجام برسند.

کد خبر 4853048

منبع: مهر

کلیدواژه: پروژه نیمه تمام کهگیلویه و بویراحمد یاسوج حسین کلانتری دهه فجر راهپیمایی 22 بهمن انتخابات 98 بارش برف بوشهر ایلام انتخابات مجلس شورای اسلامی قزوین انقلاب اسلامی ایران شهرکرد گرگان تعطیلی مدارس بیرجند خطبه های نماز جمعه تکمیل پروژه های نیمه تمام کهگیلویه و بویراحمد کهگیلویه و بویراحمد نیمه تمام در استان پروژه های افتتاحی افتتاح و کلنگ زنی پروژه اقتصادی پروژه های افتتاح اقتصادی در استان پروژه نیمه تمام پروژه عمرانی فجر سال جاری خبرنگار مهر روند حرکتی دهه فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۱۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مدارس تیران در دستور کار قرار گیرد

ایسنا/اصفهان فرماندار تیران و کرون گفت: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مدرسه‌سازی در اولویت و دستور کار اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس و همچنین مجمع خیرین مدرسه‌ساز قرار گیرد.

علی محمدی کیا امروز (چهارشنبه، پنجم اردیبهشت) در جلسه شورای آموزش و پرورش تیران و کرون، اظهار کرد: در حال حاضر ۳۶ پروژه احداث آموزشگاه جدید در حال انجام است که با توجه به نیاز به محیط جدید آموزش اولویت بخشی به این پروژه‌ها ضرورت دارد.

وی افزود: خیرین مشارکت در اجرا و احداث این پروژه‌ها داشته‌اند و بخش عمده نیاز مدارس این منطقه به همین خاطر رفع شده است.

فرماندار تیران و کرون ادامه داد: حدود ۱۰ مدرسه در این منطقه فرسوده و قدیمی هستند که برنامه‌ریزی برای احداث محیط جدید باید انجام و برای جذب خیرین زمینه سازی شود.

وی با اشاره به سرویس مدارس و بعضی از نارضایتی‌های خانواده‌ها در این خصوص، خاطرنشان کرد: مدیریت سرویس مدارس باید در کارگروه تخصصی با محوریت سازمان حمل و نقل شهرداری تیران صورت گیرد.

به گفته محمدی کیا نظارت بر کیفیت و قیمت ضروری بوده و باید دغدغه دانش‌آموزان و خانواده‌ها که از جمله آن افزایش قیمت است مورد دقت و کارشناسی قرار گیرد.

وی همچنین به بزرگداشت هفته مقام معلم اشاره و اظهار کرد: تکریم معلمان به‌صورت مردمی و مشارکت دستگاه‌های اداری انجام شود و با انسجام عمومی همراه باشد.

فرماندار تیران و کرون همچنین بر ضرورت گسترش فرهنگ علم آموزی و نهادینه سازی توصیه‌های شهید مطهری تاکید و تصریح کرد: مساجد بهترین محافل برای چنین اقدام و همچنین تکریم معلمان هر محله هستند که باید ادارات اوقاف و امور خیریه و تبلیغات اسلامی در این خصوص مشارکت کنند.

وی با بیان اینکه جامعه نیازمند فراگیری مفاهیم انسان‌سازی و تربیتی است، خاطرنشان کرد: اندیشه‌های استاد مطهری برای گره‌گشایی از مشکلات کارگشا بوده امکان پیشرفت را فراهم می‌کند و تیم‌سازی و تربیت نیروی انسانی متعهد نقش بسزایی دارد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • کنگره ۲ هزار شهید؛ بزرگترین رویداد فرهنگی کهگیلویه وبویراحمد
  • اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد پیشگام در تکریم معلمان
  • تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مدارس تیران در دستور کار قرار گیرد
  • ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۱۲ اصفهان/ اجرای فاز نخست پردیس خانواده به‌زودی
  • لزوم تسریع در اجرای طرح‌های نیمه تمام سقز
  • فعالیت ۳۷ جایگاه عرضه سوخت مایع در کهگیلویه و بویراحمد
  • پروژه‌های نیمه تمام راهسازی دشتستان تکمیل می شوند
  • ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد به مناسبت هفته معلم اجرا می‌شود
  • ۵۶ پروژه نیمه‌تمام در ابرکوه منتظر تامین اعتبار
  • ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور همزمان با هفته سلامت افتتاح می‌شود