Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-19@14:05:35 GMT

جزئیات توافق یک هفته‌ای آمریکا و طالبان برای آتش بس

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۰۲۴۲۸

جزئیات توافق یک هفته‌ای آمریکا و طالبان برای آتش بس

به گفته مقامات آمریکایی، ایالات متحده و گروه طالبان بر سر کاهش خشونت به مدت یک هفته به توافق رسیدند و این می‌تواند به خروج نیروهای آمریکایی در افغانستان منجر شود.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، یک مقام آمریکایی در حاشیه کنفرانس امنیتی در مونیخ به خبرنگاران گفت که این توافق برای کاهش هفت روزه خشونت می‌تواند «خیلی زود» اجرایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد به رغم حصول این توافق، اما توافق کاهش خشونت هنوز اجرایی نشده است.

بیشتر بخوانید:

تشکر پامپئو از بارزانی به خاطر حفاظت از تاسیسات آمریکایی رایزنی ضد ایرانی وزرای خارجه آمریکا و آلمان در مونیخ

موضوع توافق بر سر کاهش یک هفته‌ای تنش پس از دیدار مایک پمپئو، وزیر امور خارجه و مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا و محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ مطرح شد.

زلمای خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در مذاکرات با طالبان و ژنرال اسکات میلر، فرمانده نیروهای آمریکایی و بین المللی در افغانستان نیز در این نشست حضور داشتند.

این مقام آمریکایی می‌گوید که گروه طالبان متعهد شده که از حملات کنار جاده و بمب گذاری‌های انتحاری و همچنین حملات موشکی خودداری کند.

این مقام همچنین تاکید کرد که این یک توافق «بسیار خاص» بوده و کل کشور از جمله نیروهای افغان را شامل خواهد شد.

این مقام تصریح کرد: ایالات متحده نظارت بر آتش بس و تعیین هرگونه تخلف از این آتش بس را به عهده خواهد داشت.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا هم روز گذشته گفته بود که فکر می‌کند «شانس خوبی» برای دستیابی به یک توافق با گروه طالبان تا پایان ماه فوریه وجود دارد.

یک منبع مطلع هم روز گذشته به رویترز گفته بود، آمریکا و طالبان احتمالاً تا پایان ماه فوریه توافق را امضا خواهند کرد.

رویترز می‌گوید دستیابی به توافقی بین آمریکا و طالبان در مذاکرات در قطر می‌تواند زمینه ساز خروج در حدود ۱۳ هزار نیروی آمریکایی از افغانستان شود.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: انتخابات98 لیگ قهرمانان آسیا مایک پمپئو مارک اسپر طالبان افغانستان کنفرانس امنیتی مونیخ ترامپ محمد اشرف غنی زلمای خلیل زاد قطر آمریکا آمریکا و طالبان گروه طالبان یک هفته آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۲۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت سخنگوی حزب التحریر در افغانستان

حزب التحریر در افغانستان با انتشار بیانیه‌ای در شبکه ایکس اظهار داشت شماری از اعضای آنها از طی دو ماه گذشته توسط نیروهای امنیتی افغانستان به جرم دعوت و فعالیت و برپایی خلافت اسلامی بازداشت شده‌اند.

این بیانیه افزود «سیف الله مستنیر» سخنگوی حزب التحریر نیز توسط طالبان بازداشت شده است.

در این بیانیه با انتقاد از طالبان آمده است نظام حاکم سد راه دعوت به سوی خیر است و باید افراد بازداشت شده را رها کنند. 

طالبان طی سال گذشته دهها نفر از اعضای حزب التحریر را در نقاط مختلف افغانستان به اتهام تبلیغ برای گروه تروریستی داعش بازداشت کرده است.

حزب التحریر که بسیاری از افراد این گروه را در افغانستان تروریستی می‌خوانند با شعار برقراری خلافت اسلامی در بیش از یک دهه اخیر از طریق فضای مجازی، پخش ماهنامه و هفته نامه، تریبون مساجد و حتی در دانشگاه‌های افغانستان فعال بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • یک دستیار نزدیک رهبر طالبان افغانستان در پاکستان کشته شد + عکس
  • درخواست طالبان برای بازگشت مهاجرین به کشور
  • دومین جلسه مجازی آمریکا و اسرائیل درباره حمله به رفح
  • نشست مجازی مقام‌ های آمریکایی و اسرائیلی درباره حمله به رفح
  • لو رفتن اشتباه محاسباتی اسرائیل درباره حمله ایران | فکر می کردند ایران حداکثر ... | ماجرای شکایت آمریکا از اسرائیل درباره حمله به سفارت ایران در دمشق
  • بازداشت سخنگوی حزب التحریر در افغانستان
  • مقام حماس: آمریکا مذاکرات آتش‌بس را به بن‌بست می‌کشاند
  • (ویدئو) مقام ارشد طالبان از سد کجکی بازدید و پرآبی هیرمند را تایید کرد
  • درخواست مقام ارشد اسرائیل برای عادی سازی روابط با عربستان
  • آمریکا انتظار حمله «محدود» اسرائیل علیه ایران را دارد