Web Analytics Made Easy - Statcounter

سی و پنجمین جشنوراه موسیقی فجر که از شامگاه چهارشنبه ۲۳ بهمن در بخش پاپ کار خود را از سالن میلاد نمایشگاه بین المللی آغاز کرده است، امروز ۲۶ بهمن از ساعت ۱۵ در فرهنگستان هنر بخش پژوهشی خود را با مبحث بررسی مرز حرمت در موسیقی از نگاه اسلام آغاز خواهد کرد.

بخش پژوهش سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر تا روز ۳۰ بهمن ماه با برگزاری ۵ نشست پژوهشی در فرهنگستان هنر ادامه خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این برنامه ها به شرح زیر است:

شنبه ۲۶ بهمن  موضوع بررسی مرز حرمت در موسیقی از نگاه اسلام با سخنرانی محمد حسین نواب و مهدی همازاده ابیانه

یکشنبه ۲۷  بهمن موضوع بررسی بداهه نوازی در موسیقی ایران با سخنرانی هوشنگ فرهانی و محمود بالنده

دوشنبه ۲۸ بهمن موضوع روند ترانه سرایی در تاریخ موسیقی ایران با سخنرانی عبدالجبار کاکایی و محمد مفتاحی

سه شنبه ۲۹ بهمن موضوع تاثیر فضای مجازی بر هنر موسیقی و رسانه ها با سخنرانی حامد عنقا و امیر ناظمی

چهارشنبه ۳۰ بهمن موضوع بررسی سیر تغییرات موسیقی پاپ در سه دهه اخیر با سخنرانی بهروز صفاریان و محسن رجب پور

علاقمندان به شرکت در این نشست ها می‌توانند در روزهای یاد شده از ساعت ۱۵ در فرهنگستان هنر به نشانی تهران- تقاطع خیابان ولیعصر و طالقانی – فرهنگستان هنر در سالن باربد حضور یابند.

سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر به ریاست محمد الهیاری مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیری شاهین فرهت که امشب سومین شب خود را سپری می کند، از چهارشنبه شب ۲۳ بهمن تا روز چهارشنبه ۳۰ بهمن در تالار وحدت، تالار رودکی، بنیاد آفرینش‌های هنری هنری نیاوران، تالار سوره حوزه هنری، مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی و سالن میلاد نمایشگاه بین المللی میزبان مخاطبان خواهد بود و ۸۲ گروه موسیقی در بخش‌های موسیقی دستگاهی، نواحی، کلاسیک، بین‌الملل، پاپ، ارکسترال، تلفیقی، بانوان، کودک و نوجوان با ۹۰ اجرا در ۸۰ نوبت به اجرای برنامه می‌پردازند.

جشنواره های استانی موسیقی فجر با حمایت ویژه سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر و در راستای همراهی با مردم سیل زده از استان سیستان و بلوچستان آغاز شده است و گروه‌های بومی استان سیستان و بلوچستان در این دوره جشنواره از ۲۰ تا ۲۵ بهمن در شهرهای زاهدان، چابهار، نیک شهر و قصرقند اجراهای خود را بروی صحنه برده اند.

در این دوره از جشنواره یاد و خاطره جانباختگان سانحه هوایی هواپیمای اوکراینی گرامی داشته می‌شود و نخستین دوره جایزه موسیقی و رسانه و جایزه ترانه سال از برنامه هایی خواهد بود که برای نخستین بار برگزار خواهند شد.

در کنار تهران استان‌های بوشهر، آذربایجان شرقی، خوزستان، گلستان، فارس، خراسان شمالی، زنجان، سیستان و بلوچستان و منطقه آزاد اروند میزبان این دوره از جشنواره در شهرهای مختلف کشور خواهند بود. در این دوره از جشنواره از هنرمندان و استادان بزرگ موسیقی ایران چون افلیا پرتو، نادر مشایخی، حسن اسکندری و هوشنگ ظریف طی مراسمی در اختتامیه تجلیل به عمل خواهد آمد.

مراسم اختتامیه سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر پنجشنبه اول اسفند در تالار وحدت طی مراسم ویژه ای با حضور مسئولان کشوری و فرهنگی و هنری همراه با اهالی هنر به ویژه موسیقی و مردم برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها جشنواره موسیقی فجر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فرهنگستان هنر معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محمد اله یاری موسسه خانه موسیقی پروندهٔ خبری سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جشنواره موسیقی فجر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فرهنگستان هنر معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محمد اله یاری جشنواره موسیقی فجر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فرهنگستان هنر معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محمد اله یاری سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دوره از جشنواره سیستان و بلوچستان فرهنگستان هنر موسیقی ایران موضوع بررسی بهمن موضوع ۳۰ بهمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۲۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ اثر به جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد راه یافت

امین بسیم در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: دو اثر تولیدی دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد حوزه هنری چهارمحال و بختیاری به پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد راه یافت.

وی افزود: از ۱۴ اثر حاضر در پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد، ۲ نمایش از آثار تولیدی دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد حوزه هنری چهارمحال و بختیاری نیز حضور دارند.

مدیر واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد به همت مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت در شهرستان بافق استان یزد برگزار خواهد شد.

بسیم عنوان کرد: نمایش «لیلا» به نویسندگی محمد پورجعفری و کارگردانی فاطمه جعفری از مسجد صاحب‌الزمان گوجان شهرستان فارسان و نمایش «گیلدا» به نویسندگی علی میرزا عمادی و کارگردانی مرضیه نفر سفیددشتی از مسجد جامع شهر سفید دشت شهرستان بروجن دو اثر راه یافته به این جشنواره هستند.

وی خاطرنشان کرد: در بازبینی آثار برای پانزدهمین جشنواره چهار اثر از چهارمحال و بختیاری مورد بازبینی قرار گرفت که دو اثر از آثار به مرحله کشوری راه پیدا کرد.

مدیر واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: بیش از ۴۵ گروه نمایشی در سراسر استان مورد حمایت دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد حوزه هنری هستند که ۳۳ گروه از این گروه‌ها در همایش استانی تئاتر بچه‌های مسجد شرکت کرده‌اند.

کد خبر 6087347

دیگر خبرها

  • گفتگو با رتبه اول مستندنگاری جشنواره پژواک
  • بوشهر میزبان جشنواره موسیقی خلیج‌ فارس
  • پژوهش ستون مستندسازی رادیویی است/ برنامه‌ساز حرفه‌ای آموزش ببیند
  • ۲ اثر به جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد راه یافت
  • ارکستر نوای آفتاب سال جدید را با موسیقی بی کلام آغاز می‌کند
  • میزبانی آذربایجان‌غربی از نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر
  • ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»
  • نشست خبری بیست ویکمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع)
  • دورهمی پیشکسوتان عرصه موسیقی و تئاتر استان یزد
  • دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار می‌شود