Web Analytics Made Easy - Statcounter

مؤسسه بین المللی مطالعات استراتژیک (IISS ) اعلام کرد مجموع کشورهای جهان در سال ۲۰۱۹، چهار درصد بیشتر از سال ۲۰۱۸ برای خرید تجهیزات نظامی خود هزینه کرده‌اند. این بیشترین افزایش هزینه نظامی در ۱۰ سال گذشته ارزیابی و اعلام شده است. میزان سرمایه‌گذاری آمریکا در حوزه تحقیق و توسعه، در مقایسه با همه کشورهای اروپایی، حدوداً چهار برابر بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار بین الملل- در گزارش این موسسه که با عنوان توازن نظامی، آمده است که ایالات متحده و چین، هزینه نظامی‌خود را به میزان ۶.۶ درصد افزایش داده‌اند. جزئیات این بخش نشان می‌دهد واشنگتن در بودجه نظامی خود ۶۸۴.۶ میلیارد دلار معادل ۶۳۱.۸ میلیارد یورو هزینه کرده که ۲۷۵.۴ میلیارد دلار آن به دو مقوله خریدار تسلیحات و تحقیق و توسعه یا به عبارتی سرمایه‌گذاری دفاعی بوده است.

این رقم به خودی خود بیشتر از مجموع هزینه‌های نظامی چین به مبلغ ۱۸۵ میلیارد دلار و حدوداً سه برابر هزینه چین در همان بخش است.

در این گزارش همچنین اعلام شده که هزینه نظامی آمریکا فقط از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ مبلغی معادل ۵۳.۴ میلیارد دلار یعنی حدوداً به اندازه مجموع بودجه نظامی بریتانیا افزایش پیدا کرده است.

بر اساس تحقیقات موسسه IISS ، روسیه در بخش سرمایه‌گذاری دفاعی، رتبه سوم را به خود اختصاص داده ولی بودجه نظامی آن تقریباً ۱۰ برابر کمتر از ایالات متحده بوده است.

در همین حال، اروپا هزینه‌های دفاعی خود را به میزان ۴.۲ درصد افزایش داده است. این درصد افزایش در میان کشورهای اروپایی، بعد از بحرانی مالی جهان در سال ۲۰۰۸ صورت گرفته است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: آمریکا نظامی روسیه استراتژیک سرمایه گذاری میلیارد دلار بودجه نظامی درصد افزایش هزینه نظامی نظامی خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۲۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۳ درصد افزایش به ۲۳۸۶ دلار و ۳۲ سنت رسید.

به گزارش تسنیم، قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در آسیا در روز سه شنبه افزایش یافته است. تمایل به خرید این فلز گرانبها به خاطر تشدید تنش‌های خاورمیانه و علیرغم بالا رفتن ارزش دلار و سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا افزایش یافته است. افزایش بیش از حد انتظار خرده فروشی در آمریکا در ماه مارس احتمال به تاخیر افتادن کاهش نرخ بهره فدرال رزرو را در سال جاری میلادی افزایش داده است.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۳ درصد افزایش به ۲۳۸۶ دلار و ۳۲ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش ۰.۶۹ درصدی به ۲۳۹۹ دلار و ۴۰ سنت رسیده است.

به نظر می‌رسد این افزایش قیمت طلا بیشتر مربوط به تنش‌های ژئوپلیتیکی و اظهارات نیرو‌های دفاعی رژیم صهیونیستی مبنی بر تلافی حمله موشکی ایران به خاک این رژیم باشد.

حمله ایران در آخرین ساعات روز شنبه اولین حمله به خاک رژیم صهیونیستی توسط یک کشور دیگر طی سه دهه گذشته بود که ترس از گسترش درگیری‌های منطقه‌ای را بالا برده است.

گزارش افزایش بیشتر از حد انتظار خرده‌فروشی در آمریکا در ماه مارس ارزش دلار را ۰.۲ بالا برد و سود اوراق قرضه خزانه داری این کشور هم به بالاترین رقم طی ۵ ماه گذشته رسیده است.

بازار حالا انتظار دارد فدرال رزرو نرخ بهره را دو بار و هر کدام ۲۵ واحد پایین بیاورد در حالی که قبلا انتظار سه بار کاهش نرخ بهره می‌رفت.

برخی عقیده دارند آرام شدن تاثیر تنش‌های ژئوپلیتیکی قیمت طلا را در کوتاه مدت تا ۲۲۰۰ دلار پایین خواهد آورد.

در بین سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۲۴ درصد افزایش به ۲۸ دلار و ۷۹ سنت رسیده و پلاتین با یک کاهش ۰.۳۶ درصدی ۹۷۰ دلار و ۲۹ سنت معامله می‌شود.

دیگر خبرها

  • قیمت طلا چند دلار شد؟
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
  • اوکراینی‌ها از آمریکا ناامید شده‌اند
  • خودرو برقی ایستاد، نفت برگشت!
  • ناصر هادیان: اسرائیل در حمله به کنسولگری ما کنوانسیون‌های بین‌المللی را نقض کرد/ با فرستادن پهپاد و موشک نشان دادیم هم توان و هم اراده پاسخگویی داریم/ این عملیات به لحاظ استراتژیک موفقیت‌آمیز بوده است
  • قیمت جهانی طلا امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت نفت بالای ۹۰ دلار ایستاد
  • کارگر ایرانی ارزان‌ترین نیروی کار منطقه است
  • کمک رسانی به نیازمندان خیر دنیا و آخرت
  • رشد ۱۳ درصدی صادرات به افغانستان