Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، در ماه‌های اخیر با توجه به وضعیت عراق، سفر به عتبات به صورت محدود از سوی سازمان حج و زیارت انجام شد و هم‌اکنون نیز با آغاز سفرهای زمینی به عتبات، این سفرها رونق گرفته است و در ایام عید نوروز به اوج خود می‌رسد.

از اواخر آذرماه نیز سفر به سوریه با برقراری امنیت پس از داعش برقرار شد و جمعی از مشتاقان این سفر معنوی به سوریه و حرم حضرت زینب (س) مشرف شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصطفی قاسمی مدیرعامل شرکت شمسا در گفت‌وگو با خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس با اشاره به آمادگی این شرکت برای ارائه بسته‌های متنوع زیارتی به منظور رفاه زائران، اظهار داشت: ما علاوه بر آمادگی برای برقراری سفرهای متنوع زیارتی در روزهای مختلف برای زائران عتبات وسوریه، برنامه جامعی نیز پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه بسته سفر تلفیقی عتبات و سوریه ویژه ایام نوروز ۹۹ به زودی راه‌اندازی می‌شود، افزود: بسیاری از زائران تمایل دارند که علاوه بر سفر به عتبات، به سوریه نیز مشرف شوند. بر همین اساس ما پیش‌بینی کردیم تا این سفر را نیز طراحی و اجرایی کنیم.

قاسمی با اشاره به برنامه‌ریزی برای این سفر معنوی خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه تعیین شده، سفر به عتبات- سوریه به مدت ۷ شب طراحی شده است که در این بسته سفری، زائران ۵ روز در عتبات و دو روز در دمشق حضور دارند؛ به طوری که دو شب در کربلا، دو شب در نجف اشرف، یک شب در کاظیمن اسکان می‌یابند و زیارت دوره سامرا را نیز خواهند داشت. پس از آن از بغداد به دمشق اعزام می‌شوند و  دو روز در دمشق به زیارت حرم حضرت زینب (س) و حرم حضرت رقیه (س) می‌پردازند و بازدید از باب الصغیر و بازار اموی از دیگر برنامه‌های زائران خواهد بود.

مدیرعامل شرکت شمسا درباره هزینه‌های این سفر نیز گفت: هم‌اکنون سفر به عتبات حدود ۴ میلیون تومان و سفر به سوریه نیز ۴ میلیون تومان است که ما سعی داریم هزینه این سفر را مبلغی پایین‌تری از این در نظر بگیریم تا زائران با هزینه کمتری بتوانند به زیارت مشرف شوند.

به گزارش فارس، در هر ماه حدود ۱۰ کاروان به سوریه مشرف می‌شود که با افزایش تقاضای زائران، این کاروان‌ها افزوده خواهد شد. 

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: سفر به عتبات حرم حضرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۳۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابر دولت در قطب مرکز داده پیام راه اندازی می‌شود

معاون سیاستگذاری و برنامه‌ریزی توسعه فاوا و اقتصاد دیجیتال وزیر ارتباطات از منطقه ویژه اقتصادی پیام بازدید کرد و آخرین وضعیت پیشرفت احداث مراکز داده در این منطقه را مورد بررسی قرار داد.

 به گزارش ایسنا، علی اصغر انصاری_ معاون سیاستگذاری و برنامه‌ریزی توسعه فاوا و اقتصاد دیجیتال وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات_ از منطقه ویژه اقتصادی پیام بازدید کرد.

انصاری در ابتدای این بازدید نشستی با مدیران و معاونان منطقه ویژه اقتصادی پیام و نمایندگان شرکت‌های مرکز داده مستقر در منطقه داشت، عملکرد این مجموعه فراتر از تکالیف تعیین شده ابزار دانست و گفت: منطقه ویژه اقتصادی پیام، ظرفیت‌های بالقوه بسیاری دارد که باید تدبیر شود تا این ظرفیت‌ها هرچه سریعتر بالفعل شود تا اثرات اقتصادی این توسعه بر اقتصاد کلان کل کشور اثرگذار باشد.  

وی با بیان اینکه برنامه‌های منطقه پیام جزء اولویت‌های وزارت ارتباطات قرار دارد، افزود: یکی از این موارد ایجاد مراکز داده در منطقه پیام بعنوان یک قطب است چرا که استعداد لازم را بدلیل همجواری با تهران و همچنین زیرساخت‌های موجود در منطقه دارد.  

معاون وزیر ارتباطات همچنین از برنامه ریزی برای اجرای طرح «ابر دولت» در قطب مرکز داده پیام خبر داد و گفت: طرح ابردولت توسط سازمان فناوری اطلاعات با سرمایه گذاری دولت و مشارکت بخش خصوصی در مناطقی از جمله تهران اجرا می شود و علاوه بر آن قصد داریم که این طرح را در قطب مرکز داده پیام نیز پیاده سازی کنیم.

انصاری همچنین موضوع برق را یکی از مهمترین مطالبات سرمایه گذاران مراکز داده دانست.

در ابتدای این نشست اکبر قنبرپور، مدیرعامل فرودگاه بین‌المللی و منطقه ویژه اقتصادی پیام گزارشی از عملکرد منطقه ویژه اقتصادی پیام ارایه کرد و با اشاره به فعال شدن ظرفیت ۲ نیروگاه در این منطقه گفت: با فعال شدن نیروگاه ها، این امکان فراهم شده که به صورت مستقیم به متقاضیان برق واگذار شود.

طبق اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در ادامه نشست نیز نمایندگان شرکت‌های مرکز داده به بیان آخرین وضعیت و برنامه‌های آتی پروژه‌های خود پرداختند.

پس از پایان نشست، انصاری از محل احداث مراکز داده شرکت‌های ارتباطات زیرساخت، آسیاتک و همراه پرداز زرین بازدید بعمل آورد و از نزدیک جزییات پیشرفت اجرای این پروژه‌ها را مورد بررسی قرار داد.  

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ابر دولت در قطب مرکز داده پیام راه اندازی می‌شود
  • ابر دولت در مرکز داده پیام راه‌اندازی می‌شود
  • اعزام زائران حج عمره خوزستانی به سرزمین وحی
  • ◄ تجلیل از تلاشگران نوروز 1403 هرمزگان با اجرای ویژه برنامه های مفرح
  • ویژه برنامه‌های حرم رضوی به مناسبت وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)
  • حدود ۲ هزار زائر از آذربایجان‌غربی به حج تمتع مشرف می‌شوند
  • سفر به عتبات گران‌تر از سفر به ترکیه
  • آخرین اخبار حج تمتع ۱۴۰۳ / روند صدور روادید زائران آغاز شد
  • اعزام بیش 83 هزار زائر در حج 1403 
  • بیش از ۸۳ هزار زائر به حج ۱۴۰۳ اعزام می‌شوند