Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمارهای گمرک کره جنوبی امروز نشان داد واردات نفت خام این کشور از آمریکا در ماه ژانویه نسبت به سال گذشته 53.3 درصد افزایش یافت.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از رویترز، آمارهای گمرک کره جنوبی امروز نشان داد  واردات نفت خام این کشور از آمریکا در ماه ژانویه نسبت به سال گذشته 53.3 درصد افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته رویترز، این نشان‌دهنده این موضوع است که در نبود نفت ایران به علت تحریم‌ها، خرید نفت کره جنوبی از آمریکا افزایشی است.

بر اساس این آمار، پنجمین خریدار نفت جهان در ماه ژانویه 1.72 میلیون تن یا 406 هزار و 55 بشکه در روز نفت خام آمریکا را خرید که 53.3 درصد از 1.12 میلیون تن مدت مشابه پارسال بیشتر است.

همچنین این آمار از 1.68 میلون تن در ماه دسامبر 1.2 درصد بیشتر است.

آمریکا پس از عربستان دومین تامین کننده نفت خام کره جنوبی به شمار می‌رود.

این افزایش در خرید نفت آمریکا توسط کره جنوبی، از زمانی رخ داد که سئول واردات نفت از ایران را از می 2019 با پایان یافتن معافیت‌های تحریمی خرید نفت از ایران از واشنگتن متوقف کرد. کره جنوبی یکی از مشتریان بزرگ آسیایی نفت ایران بود.

کره جنوبی در ژانویه 2020 هیچ نفتی از ایران وارد نکرده است اما سال گذشته 227 هزار و 941 تن برابر با 53 هزار و 676 بشکه در روز خرید نفت از ایران داشت.

بر اساس آمار گمرک کره، سئول در مجموع، 12.42 میلیون تن یا 2.94 میلیون بشکه در روز  نفت خام در ماه ژانویه خریده است که اندکی از مدت مشابه پارسال کمتر است.

خرید نفت از عربستان نیز در این ماه 2.9 درصد افزایش یافته و به 853 هزار و 769 بشکه در روز رسیده است.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: کره جنوبی آمریکا نفت واردات ماه ژانویه نفت از ایران درصد افزایش بشکه در روز خرید نفت واردات نفت کره جنوبی نفت ایران سال گذشته میلیون تن گمرک کره نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۳۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار سهام اروپا تحت تاثیر پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی قرار گرفت؟

بازارهای سهام اروپا در روز دوشنبه (۱۵ آوریل) عمدتا با افزایش همراه شدند.

به گزارش ایسنا، بازارهای سهام اروپا صعودی شدند زیرا سرمایه‌گذاران تولید صنعتی سوئیس را مدنظر قرار دادند، البته آمار تولیدات صنعتی اتحادیه اروپا بعدا منتشر خواهد شد.

علاوه بر این، تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه که در آخر هفته با واکنش ایران به رژیم صهیونیستی تشدید شد، توجه را بر تحرکات احتمالی در همه بازارها به‌ویژه قیمت نفت متمرکز خواهد کرد.

شاخص دکس آلمان با افزایش ۰.۶۰ درصدی باز شد و سهام شرکت راین‌متال (Rheinmetall AG) ۱.۶۹ درصد در ساعت ۹و یک دقیقه صبح به وقت اروپا رشد کرد.

یورو استاکس (Euro Stoxx ۵۰) شروع به رشد ۰.۵۸ درصدی کرد، کک ۴۰ فرانسه ۰.۵۳ درصد و سافران (Safran SA) ۱.۹۰ درصد صعود کرد.

شاخص FTSE ۱۰۰ انگلیس در ابتدای معاملات ۰.۴۰ درصد از دست داد و شاخص بی‌پی (BP PLC) به میزان ۲.۷۵ درصد کاهش یافت.

به نقل از مارکت، یورو در ساعت هشت و ۵۸ دقیقه صبح به وقت اروپا با ۰.۱۳ درصد افزایش در برابر دلار به ۱.۰۶۵۴۵ رسید، در حالی که پوند با ۰.۱۶ درصد افزایش در مقایسه با دلار آمریکا، به‌طور همزمان ۱.۲۴۷۳۲ معامله شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کاهش قدرت خرید کارگران با افزایش ۳۵ درصدی جبران نشد
  • بازار سهام اروپا تحت تاثیر پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی قرار گرفت؟
  • افزایش ۱۰۶ درصدی جمع‌آوری زکات فطریه در خراسان جنوبی
  • افزایش ۱۰۶ درصدی جمع‌آوری زکات فطریه در خراسان جنوبی امام خمینی (ره)
  • افزایش ۰.۵۰ درصدی قیمت جهانی طلا
  • رشد ۱۳ درصدی صادرات به افغانستان
  • افزایش ۳۵ درصدی مزد کاهش قدرت خرید کارگران را جبران نکرد
  • صادرات به افغانستان با رشد ۱۳ درصدی به ۱.۸ میلیارد دلار رسید
  • افزایش ۲۶ درصدی صادرات به روسیه
  • اقتصاد آمریکا درگیر شد