Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@08:42:55 GMT

شهر تهران نیازمند ۲۲ هزار کلاس درس جدید است

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۰۳۸۸۰

شهر تهران نیازمند ۲۲ هزار کلاس درس جدید است

عبدالرضا فولادوند روز شنبه در آیین افتتاح مدرسه خیرساز دخترانه "مولود اسلامیه" در منطقه ۸ پایتخت اظهارداشت: حدود ۸ هزار کلاس درس نیاز به تخریب و حدود ۷هزار کلاس درس در شهر تهران نیاز به مقاوم سازی دارد که با توجه به وضعیت اقتصادی کشور با مشکلاتی در این حوزه مواجه هستیم.

فولادوند افزود: تراکم دانش‌آموزی در کلاس‌های درس شهر تهران، ۳۳ نفر در حالی که میانگین کشوری ۲۴ نفر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران بیان کرد: بزرگترین امید ما خیرساز هستند، آنان حدود ۵۰ درصد بار آموزش و پرورش را با تعهد ۱۰۰ درصدی یا با تعهد مشارکتی بر دوش می‌کشند و این کار قابل تقدیر است.

وی افزود: اگر خیرین مدرسه‌ساز نبودند ما وضعیتمون از این بدتر بود، پول داشتن به تتهایی کافی نیست دل داشتن است که انسان را به این کار بزرگ سوق می‌دهد.

فولادوند گفت: انسان‌سازی، تعلیم و تربیت و حمایت از بهترین سرمایه‌های جامعه و نیروی انسانی کار و افتخار بزرگی است که دل می‌خواهد و افرادی که پا به عرصه تعلیم و تربیت و ساخت و ساز مدرسه گذاشتند برای همیشه زنده و جاوید خواهند ماند.

وی افزود: با تلاش‌های مجمع خیرین مدرسه‌ساز، کمک‌های شهرداری تهران در بحث تغییر کاربری‌ها و با تلاش‌های رئیس شورای آموزش و استاندار تهران، تحولاتی در بحث فضای آموزشی اتفاق خواهد افتاد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، اولویت این نهاد را پایان دادن به پروژه‌های مشارکتی با خیرین عنوان کرد و گفت: پروژه‌هایی را داریم که خیرین به تعهدشان عمل کردند اما ما به دلایل  مشکلات مالی دولت، نتوانستیم به تعهدمان عمل کنیم.  

وی افزود: وضعیت تهران در طول ۲۰ سال گذشته به این جایگاه رسیده و سریعا نمی‌توانیم این وضعیت را تغییر دهیم و امیدواریم با تغییر کاربری فضای نامناسب وضعیت تهران بهبود یابد.

فولادوند در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از خیرین مدرسه مولود اسلامیه اظهارداشت: مدارس زیادی را داشتیم اما خیرینی را با این انگیزه و عشق و پیگیری کمتر می‌توانیم داشته باشیم و پیدا کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به ویژگی‌های معماری (ایرانی اسلامی) مدرسه "مولود اسلامیه" گفت: این نوع معماری بهترین الگو برای مدارس پایتخت باشد.

وی افزود: این آموزشگاه به پیشنهاد خیرین به صورت هیات امنایی اداره خواهد شد و اداره آن تحت نظارت آنان انجام خواهد گرفت و امیدوارم بتوانیم علاوه بر الگوی جدیدی از ساخت و ساز،  از نوع مدیریت این مدرسه به عنوان الگو بهره‌مند شویم.

فولادوند با اشاره به درگذشت خیر مدرسه‌ساز مرحوم امیروفایی گفت: او کسی که منزل خود را به آموزش و پرورش داده و به مدرسه تبدیل کرده بود و خودش در سرایداری زندگی می‌کرد و هر روز مدرسه و دانش آموزان را می‌دید و خیلی از این کارش شوق و ذوق داشت و باید برای او طلب مغفرت کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با گرامیداشت یاد مرحوم حافظی افزود: ایشان سال گذشته در دهه مبارک فجر در بحث کلنگ زنی و افتتاح مدارس در تهران و دورترین کشور حضور داشتند و فعال بودند، بنیادی را در کشور بنا کرد که در دنیا بی‌نظیر است و به عنوان الگو از آن بهره مند می‌شود.

به گزارش ایرنا، آیین افتتاح مدرسه خیرساز دخترانه "مولود اسلامیه" روز شنبه با حضور محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش، عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، علی شهری مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران و جمعی دیگر از مسئولان در منطقه ۸ پایتخت افتتاح شد.

این مدرسه در چهار طبقه با ۶ کلاس، یک سالن اجتماعات، یک کتابخانه در یکهزار و ۵۰ مترمربع زیربنا و ۴۳۲ متر مربع مساحت توسط عبدالحامد و محمدتقی معتمدیان به نام مادر ایشان مولود اسلامیه به بهره‌برداری رسید.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا آموزش و پرورش استان تهران جامعه مدیرکل آموزش و پرورش وزیر آموزش و پرورش انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران خیرین مدرسه کلاس درس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۳۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مدرسه خیرساز به همت خیر شیرازی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، فرشید قاسمی در آیین افتتاحیه مدرسه خیرساز عبدالوهاب رستگاری، گفت: این آموزشگاه در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۴۰۰ متر مربع و زیربنای هزار و ۴۰۰ متر مربع ساخته شده و دارای ۹ کلاس درس، چهار اتاق اداری، آزمایشگاه، نمازخانه، کتابخانه و زمین چمن است. وی افزود: این مدرسه ۹ کلاسه با معماری جدید و با صرف ۲۱۰ میلیارد ریال ساخته شده و زمین آن را آموزش و پرورش تأمین کرده است.
مدیر کل آموزش و پرورش فارس ادامه داد:  علیرضا رستگاری ۱۳۰ میلیارد ریال و اداره کل نوسازی استان برای تجهیزات آموزشگاه، ۸۰ میلیارد ریال هزینه کرده است.
خیر سازنده مدرسه عبدالوهاب رستگاری شیراز در آیین افتتاحیه این آموزشگاه گفت: با استفاده از ایده‌های نوین مدرسه ای در این پروژه تلاش کردیم تا با ساخت ساختمانی متفاوت و جدید، فضایی دلپذیر برای تحصیل دانش آموزان فراهم شود.
علیرضا رستگاری افزود: راهروهای بزرگ و  پنجره‌های دوجداره با هدف جلوگیری از آلودگی صوتی و استفاده از نمایی جدید در دیوارهای ساختمان از شاخصه‌های این پروژه عمرانی است.

دیگر خبرها

  • زجر خلاقیت زیر زنجیر کتاب‌های درسی
  • افتتاح مدرسه خیرساز به همت خیر شیرازی
  • ۱۵ اردیبهشت زمان ثبت نام کلاس اولی‌ها در استان سمنان است
  • وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛ ساخت ۷ هزار مدرسه در ۳ سال
  • وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛ ساخت ۷ هزار مدرسه در طی ۳ سال
  • علم در دست فردی تأثیرگذار است که با امید حرکت کند
  • ۳۰ درصد مدارس آذربایجان‌شرقی نیازمند بازسازی است
  • ۳۸۰۰ معلم کلاس ابتدایی در اصفهان ارزیابی می‌شوند
  • حقوق سرایداران مدارس تا دو میلیون تومان افزایش می‌یابد
  • شهرداری تهران به کمک مدارس فرسوده آمد | افزایش سه برابری بودجه بهسازی و تجهیز مدارس نسبت به سال گذشته