Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: دومین نمایشگاه ملی توسعه کسب و کارهای فرهنگی در فضای مجازی از ۲۷ لغایت ۳۰ بهمن در اصفهان برگزار می‌شود. ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی انصاری صبح امروز در نشست خبری دومین نمایشگاه ملی توسعه کسب و کارهای فرهنگی در فضای مجازی با تبریک به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که در کشور ما اهمیت بسیار زیادی دارد حوزه رسانه‌های دیجیتال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موضوع با توجه به سرعت و وسعت دامنه فضای دیجیتال از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و همگان می‌توانند ایده و پیام خود را از این طریق دنبال کنند.

وی تصریح کرد: پیشرفت تکنولوژی سبب شده است این بستر به راحتی با انتقال پیام ایجاد شود. همچنین تنوع این حوزه نیز بسیار زیاد است و مرز و حدی نمی‌شناسد. امروز مرزها در قالب محتوا و پیام‌ها برداشته شده است و با اشاره چند کلید و دکمه مطلبی از قاره‌ها انتقال پیدا می‌کند و این انتقال با هزینه بسیار پایینی انجام می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: انتقال پیام‌ها با سرعت بسیار بالا هم به عنوان فرصت و هم به عنوان تهدید به حساب می‌آید و با پیشرفت تکنولوژی و نیاز بشر این بستر گسترده‌تر و پیچیده‌تر می‌شود. اگر با نگاه مثبت به آن بنگریم در خدمت بشر است و اگر به دست افراد سودجو انتقال پیدا کند یک موضوع آسیب رسان است.

وی بیان کرد: پیام رسان‌ها امروز به یک موضوع وسیعی در کسب و کار نیز ورود پیدا کرده است و یکی از  مهم‌ترین، وسیع‌ترین و پر درآمدترین حوزه‌های کسب و کار در حوزه دیجیتال است. توجه به این حوزه در فضای مجازی بسیار با اهمیت است و زمینه‌ای ایجاد می‌شود تا افرادی مشغول به کار شوند.

حجت الاسلام انصاری گفت: این موضوع در دنیا حوزه نوپا و جوانی است و در کشور ما نیز به تازگی مورد استفاده قرار گرفته است و نیاز به فرهنگ‌سازی نیز دارد. سال‌ها است در این حوزه سازمان‌ها، نهادها و شرکت‌های مختلفی در حوزه‌های گوناگون در حال فعالیت هستند و یکی از راه‌کارها برای رونق این فعالیت‌ها برپایی نمایشگاه‌ها است.

مشهد میزبان نخستین نمایشگاه توسعه کسب و کارهای فرهنگی در فضای مجازیکسب و کار اینترنتی در مازندران رونق گرفتمرکز فوریت‌های فضای مجازی در استان قزوین راه اندازی می‌شود

وی ادامه داد: تا دوره یازدهم نمایشگاه‌های رسانه و حوزه دیجیتال، روند به گونه‌ای بود که ارگان و رسانه‌ها تولیدات و فعالیت‌های خود را در معرض دید قرار می‌دادند اما از دوره دوازدهم به بعد تمام افرادی که در حوزه رسانه و دیجیتال فعال هستند به صورت چهره به چهره فعالیت می‌کنند و دوره سیزدهم نیز که قرار است انجام شود با تغییر همین رویکرد مواجه شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: این دوره که به میزبانی اصفهان انجام می‌شود با محوریت کودک و نوجوان برگزار می‌شود.  این نمایشگاه از 27 لغایت 30 بهمن ماه در قالب سیزدهمین نمایشگاه رسانه‌های دیجتال و دومین نمایشگاه ملی توسعه کسب و کارهای فرهنگی در فضای مجازی در سیتی سنتر اصفهان برگزار می‌شود. همچنین این نمایشگاه در قالب 60 غرفه و مجموعه با شرکت فعالان رسانه در کسب و کار دیجیتال برگزار می‌شود و فعالانی از سراسر کشور نیز دعوت شده‌اند تا با یکدیگر تبادل نظر داشته باشند.

وی اظهار داشت: اصفهان به عنوان مهد هنر و فرهنگ در تمام حوزه‌ها فعالیت موثر و پررنگی دارد و فعالیت بسیار خوبی نیز در حوزه کودک و نوجوان انجام می‌دهد. یکی از اصلی‌ترین موضاعات فرهنگی، حوزه کودک و نوجوان است و امیدواریم این نمایشگاه در سطح کشور موثر باشد.

حجت‌الاسلام انصاری گفت: همچنین این نمایشگاه فعالیت و ارتباط بسیار موثری با دانشگاه‌ها و فعالان دانشگاهی دارد و از دانشجویان نیز تقاضا داریم تا از این نمایشگاه بازدید به عمل آورند.

رئیس اداره رویدادهای مرکز رسانه‌های دیجیتال نیز در این نشست بیان کرد: این نمایشگاه در قالب 60 غرفه است اما 3 برابر ظرفیت فعالیت دارد. با توجه به تغییر تولید نشر و محتوا، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تولید محتوای مجازی ورود پیدا کرد و در این حوزه نمایشگاه‌هایی در شهرهای اصفهان و قم برگزار کردیم.

مجید شفیعی خاطرنشان کرد: در حوزه B2B  فعالیت‌های بسزایی صورت گرفته است و مرکز رسانه‌های دیجیتال بر این رویکرد نیاز دارد تا افراد فعال در این حوزه را در کنار یکدیگر جمع کند و در حوزه دیگر نیز باید قالب‌های این زیست بوم شناسایی شوند که با شرکت‌های بزرگ رایزنی و مشارکت‌هایی انجام شده است تا از این ظرفیت با رویکرد کسب و کار به خوبی استفاده شود. امیدواریم این نمایشگاه به انعقاد تفاهم نامه‌هایی در حوزه کسب و کار مجازی و اینترنتی نیز منجر شود.

انتهای پیام/172/ش

R41346/P/S6,51/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان رسانه های دیجیتال فضای مجازی برگزار می شود کودک و نوجوان نمایشگاه ها حجت الاسلام فعالیت ها رسانه ها حوزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۴۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید شهرداری بوکان بر استمرار طرح‌های عمرانی و توسعه فضای‌سبز

امیر احمدی سرپرست شهرداری بوکان در بازدید از طرح تفرجگاهی، گفت: فعالیت‌های عمرانی و توسعه فضای سبز در تفرجگاه نالشکینه توسط بخش‌های مختلف شهرداری آغاز شده است.

وی افزود: نالشکینه بخشی از هویت شهر بوکان است و تمام اقدامات انجام گرفته باید طبق طرح‌های از قبل کارشناسی شده و هدفمند باشد.

احمدی ضمن قدردانی از فعالیت‌های انجام گرفته در سال‌های پیش در نالشکینه بر لزوم ادامه فعالیت‌های عمرانی و فضای سبز در این مکان در سریع‌ترین زمان ممکن توسط بخش‌های مختلف شهرداری تأکید کرد.

وی در ادامه گفت: همچنین در بازدید از طرح احداث بخش جنوبی خیابان سی متری نالشکینه با بیان اینکه به زودی بخش جنوبی سی متری نالشکینه آسفالت و زیر بار ترافیک خواهد رفت، تصریح کرد: این معبر مهم در هدایت خودرو‌های عبوری به بخش شمال و جنوب شهر بوکان نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

سرپرست شهرداری بوکان اضافه کرد: ساماندهی، اجرای فضای سبز و همچنین آسفالت این مسیر در دستور کار قرار گرفته است و به‌زودی این معبر به بخش شمالی خود واقع در دامنه نالشکینه متصل خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • تأکید شهرداری بوکان بر استمرار طرح‌های عمرانی و توسعه فضای‌سبز
  • دومین نمایشگاه عکس‌های قدیمی شهر سنندج برپا می‌شود
  • «آرامش در سکوت» هنرمند ناشنوا برپا می‌شود
  • ۵ صفحه مجازی هنجارشکن مسدود شد
  • ۵ صفحه مجازی به دلیل انتشار محتویات خلاف اخلاق و عفت عمومی مسدود شد
  • برگزاری کنفرانس بین المللی وب پژوهی در دانشگاه علم و فرهنگ
  • ۱۷۰۰ میلیارد تومان در حوزه راهداری استان بوشهر تخصیص یافته است
  • ربیعی: تعطیلی شنبه توطئه نیست
  • پلیس اصفهان خبر داد: اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی
  • نشست کمیته فضای مجازی و فرهنگی کنگره شهدای استان فارس برگزار شد