Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد از راه اندازی سامانه نوبت دهی اینترنتی برای انجام معاینه فنی خودرو در مشهد خبرداد.

خلیل‌الله کاظمی با اعلام این خبر اظهار کرد: پس از اعلام اجرای طرح L.E.Z کاهش انتشار منابع آلاینده هوا، مراجعه به مراکز معاینه فنی خودرو افزایش داشت لذا باتوجه به مراجعه زیاد شهروندان و وجود صف‌های طولانی در راستای امکان برنامه‌ریزی برای زمان مراجعه به مراکز انجام معاینه فنی سامانه نوبت‌دهی اینترنتی به آدرس  nobat eservice.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

mashhad.ir راه‌اندازی شده است.

وی افزود: بر این اساس شهروندان می‌توانند قبل از مراجعه به مراکز معاینه فنی وارد این سامانه شده و اقدام به گرفتن نوبت کنند.

 معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهدبا بیان این که از ابتدای امسال تا 13 دی ماه بیش از 232هزار و311 خودرو در مراکز معاینه فنی پذیرش شده‌اند، اظهار کرد: از ابتدای سال به صورت میانگین روزانه 850 خودرو در مراکز معاینه فنی پذیرش می‌شدند، اما این در حالی است که پس از اعلام اجرای طرح L.E.Z کاهش انتشار منابع آلاینده هوا و جریمه روزانه 50 هزار تومانی خودروهای فاقد معاینه فنی معتبر روزانه 2500 خودرو در مراکز معاینه فنی پذیرش می‌شوند.

کاظمی اضافه کرد: طبق آمار از 14 دی ماه امسال که اجرای طرح کاهش انتشار منابع آلاینده هوا اطلاع‌رسانی شد تا 25بهمن ماه بیش از 85 هزار خودرو برای دریافت برگه معاینه فنی به 5 مرکز انجام معاینه فنی خودرو مراجعه داشته‌اند.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد تصریح کرد: در حال حاضر مراکز معاینه فنی خودرو همه روزه حتی روزهای تعطیل از ساعت 7.5 تا 20 اقدام به پذیرش خودرو می کنند و در کنار آن نیز هر روز یک یا دو مرکز معاینه فنی از ساعت 8 تا 23 به معاینه فنی تاکسی‌ها اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به این که مراجعه زیاد شهروندان به مراکز معاینه فنی خودرو طی این مدت نشان‌دهنده آن است که تعداد زیادی از مالکان خودرو به انجام معاینه فنی توجه‌ای نداشته اند، ادامه داد: در طول 40 روز گذشته تعداد زیادی خودرو پذیرش شده‌اند که طی 5-10 سال گذشته معاینه فنی انجام نداده‌اند.

کاظمی گفت: درحال حاضر قانون فرسوده بودن خودروها بر اساس سال تولید در نظرگرفته نمی‌شود و به خودروهایی که از نظر فنی و آلایندگی هوا مشکلی نداشته باشند برگه معاینه فنی ارائه می‌شود.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، کاظمی افزود: ابتدا قرار بود که طرح L.E.Z  کاهش انتشار منابع آلاینده هوا از 26 بهمن در مشهد اجرا شود که با توجه به درخواست شهروندان و هماهنگی با پلیس راهور اجرای طرح تا پایان سال به تعویق افتاده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی خودرو در مراکز معاینه فنی پذیرش حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد سامانه نوبت دهی اینترنتی مراکز معاینه فنی خودرو مراکز معاینه فنی انجام معاینه فنی مراجعه به مراکز معاون عمران راه اندازی اجرای طرح طرح L E Z

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۴۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی مدرسه مجازی در راستای کاهش تنوع مدارس بزرگسالان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ احمد محمودزاده در همایش دو روزه آموزشی - توجیهی روسای ادارات مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش افزود:طرح این کار به شورای عالی آموزش و پرورش ارجاع داده شده است و به زودی نهایی خواهد شد.

وي گزارشی از فعالیت‌های این سازمان ارائه کرد و گفت: در سازمان مدارس غیردولتی ما برنامه‌هایی در سه حوزه قانونگذاری، مدیریتی-سیاست‌گذاری و برنامه‌های مشترک با سایر معاونت‌ها را دنبال کردیم.

احمد محمودزاده افزود: در این قالب‌ها، کار مهم در حوزه قانون‌گذاری، بازنگری قانون تأسیس مدارس و مراکز غیردولتی بود. این کار را پس از ۱۸ ماه به نتیجه رساندیم، ۱۶ ماده آن تغییر پیدا کرد و ابلاغ شده است. حمایت از معلمان، حمایت از موسسان را تثبیت و موضوع نظارت را در این قانون، جدی‌تر مطرح کردیم. در کنار این موضوع، بحث استقرار را نیز پیگیری کردیم و به نتیجه رساندیم. موضوع مدارس استیجاری و احداثی سروسامان پیدا کرد تا دیگر مشکلی پیش نیاید.

وی با بیان اینکه بررسی و بازنگری آیین‌نامه‌های مربوط به شوراهای عالی آموزش و پرورش استان‌ها برای احیای برخی از ظرفیت‌ها یکی از کارهای مهمی است که امسال دنبال خواهد شد، گفت: چندین برنامه را هم با قرارگاه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین در دست اجرا داریم که در اختیار استان‌ها قرار خواهد گرفت و امیدواریم به خوبی اجرا شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی افزود: مصوبه این موضوع را سال گذشته دریافت کردیم و به دنبال این هستیم تا تنوع مدارس را کاهش داده و در داخل مدرسه مجازی تجمیع کنیم. طرح این کار به شورای عالی آموزش و پرورش ارجاع داده شده است و به زودی نهایی خواهد شد.

محمودزاده با بیان اینکه مبنای صدور مجوز در سازمان مدارس غیردولتی، قانون است، گفت:  فعالیت  مراکز آزمون ها در کشور باید در چارچوب مجوز و مقررات باشد، فعالیت  مراکز فاقد مجوز ممنوع بوده و در صورت مشاهده کردید، آن را تعطیل کنید.

معاون وزیر آموزش و پرورش از استان‌ها خواست تا هوش مصنوعی را در مدارس غیردولتی با مفموم درست، شروع کنند.

وی همچنین بر اجرای نظام دوری در مدارس غیردولتی، جذب مربی بهداشت، اجرای جدی برنامه‌های پرورشی، استمرار کیفی و جدی طرح‌هایی از قبیل آوای آسمانی، چفیه‌های بهشتی و طرح ولایت تاکید کرد و گفت: شما باید تمهیدات لازم برای ایجاد نمازخانه در مدارس فراهم کنید.

احمد محمودزاده با بيان اينكه بیشترین، بهترین و مهمترین تولید در همه نظامات، تربیت نیروی انسانی است، افزود: مهمترین سرمایه کشور که در همه اسناد بالادستی به آن اشاره شده، سرمایه نیروی انسانی است. تولید این سرمایه در داخل آموزش و پرورش صورت می‌گیرد. حفظ و گسترش دستاوردها توسط این افراد صورت می‌گیرد.

محمودزاده تصریح کرد: آموزش و پرورش از سال‌های گذشته جهت‌گیری‌هایی را شروع کرده که امسال باید به نتیجه برسد. همه برنامه‌ریزی‌ها برای تحقق و اجرای سند تحول بنیادین، برای مرجعیت معلم و مرجعیت کتاب درسی است.

دیگر خبرها

  • گندم‌کاران از کمباین‌های دارای معاینه فنی استفاده کنند
  • بیش از ۲۵ هزار کارت معاینه فنی ویژه وسایل نقلیه سنگین صادر شد
  • صدور ۲۵۵۰۰ کارت معاینه فنی ویژه وسایل نقلیه سنگین در خراسان جنوبی
  • ارائه ۵۰۰ هزار خدمت آزمایشگاهی
  • تمدید ثبت‌نام اینترنتی کارگاه‌های برخط ملی و استانی فصل بهار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
  • نشست ادواری شهرداران کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها در مشهد+ عکس
  • بازدید مشترک و پایش مرکز معاینه فنی خودروهای سبک شهرستان چایپاره
  • راه‌اندازی مدرسه مجازی در راستای کاهش تنوع مدارس بزرگسالان
  • ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید با مراجعه به سامانه سوت‌زنی
  • پذیرش ۱۵ هزار و ۸۰ خودرو در مرکز معاینه فنی شهرکرد