Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@11:45:50 GMT

محرمانه بودن تست تشخیص HIV دلیل اعتماد مردم است

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۰۵۲۹۱

محرمانه بودن تست تشخیص HIV دلیل اعتماد مردم است

ایسنا/بوشهر کارشناس نظام مراقبت ایدز و بیماری‌های آمیزشی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: محرمانه بودن تست HIV دلیل اعتماد مردم به انجام آزمایش این بیماری نوپدید خواهد بود.

فاطمه برنجن صبح امروز در کارگاه حساس سازی مراقبین سلامت و تقویت بیماریابی شهرستان عسلویه افزود: متاسفانه بعضی از مردم به دلیل عدم آگاهی از این بیماری در صورت شناخت فرد مبتلا، برخورد مناسبی با وی ندارند به همین دلیل رازداری اصل اولیه کار مراقب سلامت، بیمار یاب و هر کسی است که انجام تست HIV را بر عهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: طی سالیان اخیر تغییرات زیادی در برنامه آموزش و نحوه ارائه خدمت به بیماران HIV رخ‌ داده و مراقبت‌های آموزشی و مشاوره انجام تست تشخیص HIV در مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه‌های سلامت ادغام‌ شده است.

این کارشناس افزود: در رویکرد نوین آموزش HIV هدف نهایی ما این است که فراگیران ماهیت ایدز را به‌عنوان یک بیماری عفونی قابل‌کنترل شناخته و با کاهش ترس بی‌مورد از بیماری و رفع انگ و تبعیض، شرایطی فراهم آوریم افراد در صورت لزوم، بی‌واهمه برای آزمایش تشخیصی اقدام کنند و در صورت ابتلا تحت مراقبت قرار گیرند.

برنجن اظهار کرد: در پایش‌های انجام‌ شده مشخص شد ارائه دهندگان خدمت از دانش و آگاهی کافی برخوردار نیستند، به همین دلیل با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه برنامه برگزاری کارگاه‌های آموزشی یک‌روزه در سراسر استان بوشهر جهت افزایش این آگاهی تدوین شد که تلاش می‌شود آنچه مراقبین سلامت در زمینه ایدز نیاز دارند به‌ صورت یک بسته خدمتی واحد دریافت کنند.

اچ آی وی مخصوص طبقه، قشر و یا گروه خاصی نیست

کارشناس بیماری‌های واگیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه گفت: بیماری اچ آی وی یک بیماری عفونی است که اگر عامل آن وارد بدن هر کسی شود آن فرد می‌تواند  به بیماری مبتلا شده و مخصوص طبقه، قشر یا گروه خاصی نیست.

میلاد ناخایی افزود: ویروس درون گلبول‌های سفید خون و ترشحات جنسی وجود داشته و از آنجایی‌که همه افراد دارای گلبول سفید در خون و ترشحاتشان هستند پس هر فردی که با ویروس در تماس باشد می‌تواند مبتلا به عفونت اچ آی وی شود.

وی تصریح کرد: برخلاف سایر بیماری‌ها، عفونت HIV هیچ علامتی نداشته و فرد مبتلا تا سالیان متمادی می‌تواند بدون هیچ علامت و مشکلی به زندگی معمول خود ادامه دهد.

به گزارش ایسنا، کارگاه آموزشی رویکرد نوین HIV با حضور سرپرستان مراکز، مراقبین سلامت، مراقب و مامای ناظر، کارشناسان مراکز مشاوره و مراکز ترک اعتیاد در سالن اجتماعات این شبکه برگزار شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ایدز استان بوشهر عسلویه مراقبین سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۵۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

البرزنشینان با مراجعه به مراکز بهداشتی از خدمات رایگان استفاده کنند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ صیادی فرهنگ سازی و اطلاع رسانی برای ارتقای سلامت و تاکید بر اصلاح روش‌های زندگی برای تامین سلامت مردم و به ویژه با موضوع شعار سال و همچنین جلب مشارکت مردم و دستگاه‌ها را از اهداف مهم این هفته برشمرد.   او با تاکید بر اهمیت پیشگیری و آموزش در دستیابی به جامعه سالم بیان کرد: ۳۳۸ واحد بهداشتی شامل مرکز خدمات جامع سلامت، پایگاه سلامت و خانه بهداشت خدمات سطح یک سلامت را به البرزنشینان ارائه می‌کنند.   وی بیان کرد: در سال گذشته بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر به واحد‌های بهداشتی استان مراجعه کرده اند و بیش از ۱۹ میلیون و ۸۰۰ هزار  ازخدمات بهداشتی بهره مند شدند.   رئیس دانشگاه با بیان اینکه بسته‌های خدمتی سلامت برای تمام افراد خانواده، پیش از تولد تا سالمندی در تمام مراکز بهداشتی استان ارائه می‌شود از البرزنشینان خواست با هدف مردمی سازی سلامت به نزدیکترین واحد بهداشتی محل سکونت خود مراجعه کنند و از این خدمات رایگان بهره‌مند شوند.

دیگر خبرها

  • کم‌تحرکی عامل بسیاری از بیماری‌ها
  • مهمترین عامل مرگ و میر افراد بالای ۵۰ سال
  • موسسات درمانی و تشخیصی در صورت قطع سامانه‌های بیمه نیز موظف به ارائه خدمات هستند
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری‌های صعب العلاج
  • بیماریابی در بوشهر افزایش یافت/ تقویت مراکز مراقبت سلامت در استان
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری های صعب العلاج
  • بستری بیش از ۶ هزار و ۹۰۰ نفر در بیمارستان های استان یزد
  • نمره مثبت در پیشگیری از بیماری‌ها و منفی در ارتقای سلامت
  • غربالگری بیماری SMA از امسال با کیت تشخیصی ایرانی
  • البرزنشینان با مراجعه به مراکز بهداشتی از خدمات رایگان استفاده کنند