Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴«سید محمود میرلوحی» نائب رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران درباره روند رسیدگی به تخلفات دوره پیشین مدیریت شهری گفت: برای اینکه به وظیفه خود در این زمینه عمل کنیم، نامه محرمانه ارسال شده به شورای نگهبان را برای رئیس هیات اجرایی انتخابات نیز ارسال کرده‌ایم.

او تصریح کرد: با توجه به اینکه گفته شد، تخلفی از جانب آقای قالیباف انجام نشده است، گزارش‌های سازمان بازرسی کل کشور را برای شورای نگهبان ارسال کردیم و آن‌ها باید پاسخ بدهند که با وجود ۸۰۰ مورد گزارشی که از تخلفات ذکر شده، آیا می‌شود یک فرد را از این تخلفات مبرا دانست؟

انتقاد از عملکرد یک بام و دوهوا

نائب رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران تصریح کرد: ما هم به عنوان بخشی از افکار عمومی این سوال را داریم که اگر گفته می‌شود، مبارزه با فساد بدون تبعیض است، این مورد قابل توجه را نیز رسیدگی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید به افکار عمومی پاسخ داد که چرا به صورت یک بام و دوهوا عمل می‌شود و اگر این موارد مبنای تصمیم است، چرا برای برخی در نظر گرفته می‌شود و برای برخی نه.

او درباره ۳۳ مورد تخلفاتی که در گزارش حسابرسی سال ۹۳ مطرح شد، اظهار داشت: بر مبنای گزارشی که دو بخش حراست و بازرسی شهرداری ارائه داده اند تا ۱۰ مورد از تخلفات در این گزارش مورد تایید قرار گرفته است و متاسفانه موارد مهم آن که مدنظر ما بود، براساس گزارش حراست و بازرسی شهرداری صحت دارد و یکی از این موارد مربوط به خیریه امام رضا (ع) است. بیشتر بخوانید: اسناد و ارقام باور نکردنی درباره خیریه همسر قالیباف/ زمین‌ها چگونه و با چه قیمتی واگذار شدند؟ +سند اموال متعلق به شهروندان تهرانی باید مسترد شود

وی درباره موارد مهم تخلفاتی که در این گزارش به تایید سازمان بازرسی شهرداری رسیده است، گفت: بحث املاک واگذار شده، برخی پرداخت‌ها و مسئله مربوط به خیریه امام رضا (ع) از موارد مهمی است که تخلف آن‌ها در گزارش حراست و سازمان بازرسی به تایید رسیده است و بررسی بقیه موارد نیز ادامه دارد که البته به این معنا نیست، باقی موارد دارای تخلف نیستند. شورا تکلیف کرده است، که مشخص شود کدامیک از موارد تخلف از جنس قضائی است تا به قوه قضائیه شکایت شود و کدام یک از جنس تخلفات اداری است تا مورد رسیدگی قرار گیرد.

نائب رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران اظهار داشت: باید مشخص شود، اموالی که متعلق به شهروندان تهران است، چگونه باید مسترد شود.

گزارش سازمان بازرسی کل کشور درباره تخلفات سیاسی نیست

او تصریح کرد: وقتی سازمان بازرسی کل کشور در گزارشی به ۸۰۰ مورد تخلف که املاک نجومی تنها یکی از آن‌ها است، اشاره می‌کند، یعنی این گزارش سیاسی نیست. حال سوال این است، اگر یکی از موارد این گزارش مربوط به دوره جدید مدیریت شهری بود، این رفتار هم با ما می‌شد؟ اکنون همه چیز به حدی شفاف است که گاهی سازمان بازرسی کل کشور حتی در کارتابل مدیران ورود پیدا می‌کند و نسبت به تصمیماتی که حتی هنوز اعمال نشده اخطار می‌دهد. سازمان بازرسی کل کشور گزارشات خود را داده و آخرین آن هم مربوط به تیرماه امسال بود که به ۴۱ مورد تخلف نیز اشاره شد، اما چه برخوردی با آن شد؟
سرنوشت گزارش‌های تلنبار شده از دوره قبلی مدیریت شهری چه می‌شود؟

میرلوحی تصریح کرد: واقعا جای سوال است که چطور چنین برخوردی با گزارش‌های تلنبار شده از دوره قبلی مدیریت شهری می‌شود؟ چرا نسبت به این موارد برچسب محرمانه می‌زنند و محتاطانه پیش می‌روند؟

نائب رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران تاکید کرد: باید سرنوشت پرونده‌های قبلی، پرونده تخلف معاون اسبق شهردار و املاک مشخص شود. برای غیرخودی‌ها مو را از ماست بیرون می‌کشند،، اما برای خودی‌ها اینگونه عمل نمی‌کنند و بنا هم نیست که صدای اعتراض را بشنوند.

گلایه از برخی مدیران کنونی شهرداری

نائب رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون پاسخی برای نامه ارسالی به شورای نگهبان دریافت کرده‌اید، گفت: خیر، هنوز پاسخی نگرفته‌ایم.

او در پاسخ به این سوال که اگر اراده مدیریت شهری در بررسی پرونده تخلفات دوره پیشین شهرداری قوی‌تر بود، آیا این پرونده‌ها سریع‌تر به سرانجام نمی‌رسید؟ اظهار داشت: گلایه‌هایی از برخی مدیران داریم، چراکه اگر زودتر اقدام می‌کردند و موارد اخیر را زودتر از این مورد بررسی قرار می‌دادند، شاید این بهانه‌ها اکنون وجود نداشت. منبع: ایلنا لینک کوتاه: www.rouydad24.ir/000rAC خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 قالیباف خیریه امام رضا تخلفات شهرداری تهران سازمان بازرسی کل کشور بازرسی شهرداری شورای نگهبان مدیریت شهری مورد تخلف مشخص شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۵۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجهز شدن ۲۴ آزادراه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس تکلیف قانونی مندرج در بند (ی) تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و بند (ک) تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور مبنی بر اتصال تمامی آزادراه‌های کشور به پرداخت عوارض به صورت الکترونیکی، به دلیل عدم تحقق این امر معاونت نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور به موضوع ورود کرد.

با ورود سازمان بازرسی، در مجموع از ۲۹ آزادراه در دست بهره‌برداری، ۲۴ آزادراه به طور کامل به سامانه اخذ الکترونیکی عوارض تجهیز شده و ۵ آزادراه دیگر شامل آزادراه‌های اراک-خرم آباد، کنار گذر جنوبی تهران (غدیر)، قم-گرمسار، خرم آباد-پل زال و تهران-شمال باقیمانده که پیگیری این امر نیز در دستور کار است.

بنا بر این گزارش، با تجهیز آزادراه‌های فوق به سامانه اخذ الکترونیکی عوارض و عدم توقف وسایل نقلیه پشت دروازه‌های مربوطه، ضمن جلوگیری از اتلاف وقت مسافران، طبق برآورد انجام شده و بر اساس گزارش وزارت راه، سالانه حدود ۳۶ میلیون لیتر بنزین (معادل ۱۲۰۰۰ میلیارد ریال) و ۱۷ میلیون لیتر گازوئیل (معادل ۵۶۰۰ میلیارد ریال)، در مصرف سوخت صرفه‌جویی خواهد شد.

در این راستا خیراله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور با ارسال نامه‌ای به سازمان بازرسی کل کشور از پیگیری‌های به عمل آمده سازمان بازرسی و همچنین تلاش‌های صورت گرفته دست‌اندرکاران ذیربط تقدیر و تشکر کرد.

کد خبر 6086059

دیگر خبرها

  • قالیباف: بانک مرکزی در پایان سال ۱۴۰۲ به تعهداتش درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرد
  • قالیباف: بانک مرکزی به تعهداتش درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرده است
  • ۲۴ آزادراه به عوارضی الکترونیکی مجهز شد
  • ۲۴ آزادراه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض مجهز شدند
  • مجهز شدن ۲۴ آزادراه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض
  • شکایت سازمان بازرسی کل کشور از شورای شهر تهران
  • آغاز جلسه علنی مجلس به ریاست محمدباقر قالیباف / بررسی جزییات طرح تشکیل «سپند» وزارت دفاع
  • سال جدید برنامه‌های خوبی را برای توسعه و عمران شهر ایلام داریم
  • قالیباف فرا رسیدن سالروز تأسیس «سپاه» را تبریک گفت/ آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی
  • طرح معدن مس دره زرشک زیر ذره بین سامانه شفافیت