Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-28@08:50:20 GMT

عدالت آموزشی عامل توسعه و اثربخشی در جامعه است

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۰۵۵۰۴

عدالت آموزشی عامل توسعه و اثربخشی در جامعه است

علی رضا سعدی پور روز شنبه در جلسه شورای اموزش و پرورش شهرستان رامسر با تاکید بر عدالت اموزشی و بهره مندی دانش اموزان مناطق محروم از آموزش برابر افزود: برای این منظور در جریان بررسی های دقیق مقرر شد دانش اموزان دختر پایه نهم در دهستان اشکور و روستاهای شهرهای هم‌جوار که قصد تحصیل در پایه دهم را دارند و به دلیل کمبود امکانات از تحصیل جا ماندند می توانند برای ادامه تحصیل به مدرسه شبانه روزی امیرالمومنین تنکابن مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر ۶۲ دانش اموز در دهستان اشکور مشغول تحصیل هستند.

وی در ادامه با اشاره به نگاه مثبت دولت و وزارت اموزش و پرورش به عدالت اموزشی یاداور شد: در روزهای اخیر وزارت اموزش و پرورش سرانه بالای ۲۰ میلیون تومان را به بخش آموزشی، تربیتی و غذایی مدارس شبانه روزی اختصاص داده است تا دانش اموزان بازمانده از تحصیل بتوانند در این مدارس مشغول تحصیل شود.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران عدالت اموزشی را در دو بخش افقی و عمودی معرفی کرد و توضیح داد: عدالت افقی به معنای ایجاد فضا، تجهیزات و منابع انسانی اموزشی برابر در شهر و روستا است در حالیکه عدالت اموزشی عمودی در نظر گرفتن تفاوت های مناطق محروم و کمتر توسعه یافته است .

فروش املاک اموزش و پرورش درست نیست

سعدی پور با اشاره به فروش املاک و مدارس مازاد نیاز در شهرستان رامسر گفت : شخصا به فروش فضاهای اموزشی و مدارس اعتقاد ندارم، زیرا دیدگاه ما در حفظ این فضا بر اساس اینده نگری و برنامه ریزی برای سال های اینده است، خواهیم دید در اینده به این فضاها نیاز داریم و وزارت اموزش پرورش باید اینها را در اینده خریداری کند.

بنابراین می توان به شیوه هایی مختلف در بحث گردشگری و بوم گردی از این فضاها استفاده کرد تا  ضمن حفظ ان درامد پایداری نیز برای این نهاد به همراه داشته باشد.

وی همچنین با اشاره به فروش یک مدرسه با مبلغ ۲۷۵ میلیون تومان در سنوات گذشته افزود: این پول به حساب وازرت اموزش وپرورش واریز شد اما به حساب اموزش وپرورش رامسر واریز نشد که برای دریافت ان رایزنی هایی را انجام خواهیم داد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اهمیت فضاهای اموزشی استاندارد به عنوان بستر مناسبی برای ارتقای کیفیت اموزشی گفت: در حال حاضر ۳۰ درصد فضاهای اموزش و پرورش استان تخریبی است که باید در جریان رایزنی ها با وزارت اموزش و پرورش و خیرین مدرسه ساز که بازوان مدرسه سازی و جهاد در این راه هستند این مشکلات برطرف شود.

سعدی پور  همچنین کمک شهرداری ها به اموزش و پرورش تحت عنوان تبصره ۹ بند  “د “قانون بودجه سال ۹۶ را یکی از منابع پایدار درامد برای اموزش و پرورش دانست ، افزود :طی ۳ سال کذشته این بند ابتر مانده و  از برنامه های من در اداره کل پیگیری جدی این تبصره  با هدف ایجاد فضاهای جدید و بستر اموزشی و تبدیل به احسن های جدید است .

حذف کتاب های آموزشی 

وی به حذف کتاب های اموزشی و نشریات اجباری برای اولیا تاکید کرد وافزود : توزیع این کتاب ها به دلیل هزینه مالی برای اولیا نگران کننده است به همین منظور شیوه ها و فنون جدید برای اموزش را در دستور کار داریم ضمن اینکه  اموزش والدین و ارتباط انها با معلم ها با  تقویت هم اندیشی صورت می گیرد. 

او فعالیت های اموزش و پرورش را نیازمند حریان سازی دانست وافزود:  تکالیف باید به صورت هدفمند باشد به گونه ای که کمترین تکلیف  با بیشترین بازدهی را برای دانش اموز در نظر بگیریم و تمام وقت دانش اموز  با حفظ مباحث درسی نگذرد.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا جامعه شبانه روزی قانون مدیرکل آموزش و پرورش معلم انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی وزارت اموزش و پرورش عدالت اموزشی فضاهای اموزش دانش اموزان دانش اموز سعدی پور کتاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۵۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش|ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم

مرکز پژوهش های مجلس در گزارشی به بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه درخصوص پیوست عدالت برای احکام استخدامی پرداخت. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، دفتر مطالعات حکمرانی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در گزارشی با عنوان «بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه: پیوست عدالت برای احکام استخدامی، موضوع بند الف ماده 106» مطرح کرده است که عدالت اساسی‌ترین اصل در تدوین قوانین بوده و نیز در سیاست‌های کلی برنامه هفتم بر «پیشرفت توأم با عدالت» تأکید شده است.

این گزارش تلاش دارد تا به بررسی ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم بپردازد که به راهکاری برای افزایش بهره وری نیروی انسانی پیشنهاد شده است و قصد دارد این موضوع را با میزان انطباق و همراستایی با عدالت را بررسی کند.

در این گزارش با اشاره به اینکه براساس ارزیابی های انجام شده، این بند از برنامه هفتم با عدالت انطباق کمی دارد، آمده است که اولا تشخیص صحیحی از مسئله صورت نگرفته و موضوع استخدام رسمی ضریب و اثر چندانی در ایجاد بهره‌وری ندارد. ثانیا در عرصه توزیع اولیه اثر منفی کم و در عرصه توزیع فرآیندی و عدالت تأمینی اثر منفی زیادی دارد. برابری‌های اساساسی همچون برابری تمهیدی و برابری فرآیندی شده نقض کرده و منتهی به تبعیض‌های ناموجه خواهد شد.

این گزارش ادامه می دهد که این بند در برش های جمعیتی اثر منفی بر برش نسلی و برش قشری خواهد داشت. در شاخصه‌های فساد امکان و ظرفیت ایجاد تعارض منافع در این پیشنهاد وجود دارد. همچنین در شاخصه‌های حکمرانی مردمی بواسطه عدم اقناع جامعه نسبت به چنین پیشنهادی، اثر منفی بر احساس عدالت در پی تصویب آن را شاهد خواهیم بود.

این گزارش پیشنهاد می‌کند که بند الف ماده 106 برنامه هفتم توسعه یا حذف شود یا در آن اصلاحات جدی و بسیار اساسی صورت گیرد.

متن کامل گزارش را در ادامه می‌خوانیم

انتهای‌پیام/

دیگر خبرها

  • طرح «شهید محمودوند» برای جذب بازماندگان از تحصیل در سقز اجرا شود
  • گزارش|ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم
  • سال گذشته ۲۴۰ کلاس درس تحویل آموزش‌وپرورش قم داده شد
  • ترک تحصیل ۹۳۰ هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی گذشته
  • پلدشت پیشرو در توسعه فضای آموزشی آذربایجان غربی
  • افزایش ۲۲۰ درصدی رتبه‌های برتر کنکور توسط دانش‌آموزان مناطق محروم
  • با تمام توان برای برقراری عدالت آموزشی در سیستان و بلوچستان تلاش می‌کنیم
  • ارسال کاروان تجهیزات آموزشی و سرمایشی مدارس به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • امسال امتحانات برای دو پایه تحصیلی نهایی می‌شود
  • ماجرای معلم روشندل طراح ابزارهای آموزشی / بی‌توجهی آموزش و پرورش به کودکان با نیازهای ویژه