Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا زرین‌دست فیلمبردار مجرب سینمای ایران معتقد است که نسل جوان فیلمبرداران سینمای ایران فوق‌العاده‌اند و احاطه آنها به تکنولوژی دیجیتال تحسین‌برانگیز است. ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳ فرهنگی سینما و تئاتر نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، علیرضا زرین‌دست فیلمبردار باسابقه سینمای ایران با اشاره به حضورش در فیلم «خون شد» گفت: «خون شد» هشتمین همکاری من با مسعود کیمیایی است؛ در میان همکاری‌های مشترکم با این کارگردان، چند فیلم وجود دارد که در زمره کارهای درخشانم به شمار می‌آید؛ اولینش فیلم «خط قرمز» است، سپس فیلم‌های «حکم»، «رییس»، «ضیافت» و در نهایت «خون شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی ادامه داد: من تعدادی از فیلم‌های مشترکم با آقای کیمیایی را خیلی دوست دارم و برخی دیگر را هم به میزان متوسط دوست دارم؛ «خون شد» در زمره فیلم‌هایی است که خیلی دوستش دارم؛ زیرا در این فیلم نماد خاصی وجود دارد و آن نماد این است که آدمی از جایی می‌آید و سعی می‌کند خانواده از هم پاشیده خود را بار دیگر در کنار هم جمع کند؛ او فرزند ارشد خانواده است و وقتی به سراغ اعضای خانواده‌اش می‌رود، می‌بیند هر یک از آنها به سویی پراکنده شده‌اند و در پرتو این پراکندگی، شخصیت و توانایی خود را از دست داده‌اند؛‌ با این وجود، این مرد به بهانه روشن نگهداشتن چراغ خانه‌شان، تصمیم می‌گیرد بار دیگر اعضای خانه را در کنار هم جمع کند و به آنها تأکید می‌کند که این خانه باید حفظ شود؛ چراکه بقای ما به بقای این خانه بستگی دارد.  

زرین‌دست تصریح کرد: آنچه در جریان این فیلم رخ می‌دهد، اتفاق بسیار زیبایی است؛ به همین دلیل من آن را خیلی دوست دارم. از حیث کیفیت کار فیلمبرداری‌ در «خون شد» نیز باید بگویم که خودم نمی‌توانم کیفیت کارم را ارزیابی کنم و باید دیگران این کار را بکنند و مرا قضاوت کنند. 

این فیلمبردار کهنه‌کار سینمای ایران با اشاره به کیفیت بالای کار فیلمبرداران حاضر در سی و هشتمین جشنواره ملی فیلم فجر بیان کرد: تعدادی از فیلم‌های حاضر در بخش سودای سیمرغ جشنواره امسال را دیدم؛ برخی از آنها فیلمبرداری عالی داشتند؛ نسل جدید و جوان فیلمبرداران سینمای ایران فوق‌العاده‌اند و احاطه آنها به تکنولوژی دیجیتال بسیار عالی و تحسین‌برانگیز است. 

وی با اشاره به عدم برگزاری نشست خبری فیلم سینمایی «خون شد» در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر خاطرنشان کرد: گاهی اوقات قدم زدن در خیابانی خلوت خیلی بهتر از قدم زدن در خیابانی شلوغ است. 

تقی‌پور: کار کردن با فیلمسازان جوان‌ به من انرژی می‌دهد/ اولویتم تئاتر استسپاه منصور: «نه» گفتن به استعدادهای هنری جوان، آنها را از بین می‌بردنگاهی به «خورشید»|بازگشت مجیدی به مدار درخشاننگاهی به «آبادان یازده 60»| اینجا آبادان است و آبادان می‌ماند...

انتهای پیام/

R1527/P/S4,34/CT3 واژه های کاربردی مرتبط جشنواره فیلم فجر سینمای ایران سینما

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جشنواره فیلم فجر سینمای ایران سینما سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر جشنواره فیلم فجر سینمای ایران سینما خیلی دوست دوست دارم فیلم فجر زرین دست خون شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۵۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمجید فیلسوف اهل‌سنت از سیلی ایران به اسرائیل

نویسنده اهل‌سنت گفت: ایران نشان داد که فناوری نظامی فوق‌العاده‌ای دارد؛ بالاتر از قدرت نظامی، شجاعت فوق‌العاده‌ ایران بود و این چیزی است که مخصوص مردم ایران است. - اخبار رسانه ها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، شیخ عمران حسین، محقق و نویسنده اهل‌سنت گفت: ایران نشان داد که فناوری نظامی فوق‌العاده‌ای دارد؛ بالاتر از قدرت نظامی، شجاعت فوق‌العاده‌ ایران بود و این چیزی است که مخصوص مردم ایران است؛ امروز ایران را به‌خاطر شجاعتی که از خود نشان داد ستایش می‌کنیم.

.

 

انتهای پیام/+

دیگر خبرها

  • پایان کار دختران بیلیارد ایران در مسابقات قهرمانی آسیا
  • آغاز فصل جدید نمایش پاتوق فیلم کوتاه نیشابور
  • پاکو خمس: هیج وقت حس عدم امنیت در ایران نداشتم
  • تصاویری پر بازدید از صحرای فوق‌العاده عربستان با رنگی خاص (فیلم)
  • تولید چهار فیلم کوتاه در انجمن سینمای جوان مهاباد
  • تمجید فیلسوف اهل‌سنت از سیلی ایران به اسرائیل
  • اثربخشی و بازگشت سرمایه دوره‌های ترویجی بهر‎ه‌برداران بخش کشاورزی ارزیابی شد
  • ارزیابی اثربخشی دوره‌های ترویجی بر افزایش عملکرد تولیدات کشاورزی
  • ۴ فیلم کوتاه‌داستانی در سینمای جوان مهاباد تولید شد
  • اعزام دختران بیلیارد کشورمان به مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۴