Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-25@16:52:17 GMT

خراسان رضوی، پیشرو در صنعت گردشگری کشور

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۰۵۶۷۵

خراسان رضوی، پیشرو در صنعت گردشگری کشور

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی همان گونه که در دیگر زمینه‌ها به نسبت دیگر استان‌ها پیشرو بوده است، در صنعت گردشگری هم حرفی برای گفتن دارد.

به گزارش قدس آنلاین، محمدصادق براتی در بازدید از سیزدهمین نمایشگاه گردشگری و سی‌و سومین نمایشگاه صنایع دستی تهران با حضور در غرفه خراسان رضوی، اظهار کرد: خراسان رضوی همان‌گونه که در دیگر زمینه‌ها به نسبت دیگر استان‌ها پیشرو بوده است، در صنعت گردشگری هم حرفی برای گفتن دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با قدردانی از اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌رضوی برای حضور مؤثر در این نمایشگاه، ادامه داد: غرفه‌های خراسان‌رضوی ‌در نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی را که بازدید کردم بسیار فاخر بود.  بسیاری از مسائل مرتبط با طرح مثلث توسعه اقتصادی- فرهنگی استانداری خراسان رضوی و نتیجه این طرح در غرفه‌های خراسان رضوی دیده می‌شود.

براتی تصریح کرد: غرفه‌هایی از شهرستان‌ها و روستاهای مختلف استان از جمله کاشمر و تربت حیدریه در این نمایشگاه حضور دارند و محصولات خود را عرضه می‌کنند که در حوزه‌های گردشگری و صنایع دستی اشتغال ایجاد کرده‌اند.

وی در خصوص نقش کارگروه ملی زیارت در توسعه استان و کشور، اظهار کرد: این کارگروه برای سیاست‌گذاری در زمینه زائر و گردشگر ایجاد شده و یکی از مصوبات اصلی هیأت دولت بوده است و به دلیل تغییر ساختار در دولت و حذف معاونت اجرایی دولت به مدت دو سال به حالت تعلیق درآمده بود و با پیگیری‌های شخص استاندار دوباره فعالیت این کارگروه آغاز شد.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی افزود: در آذرماه سال جاری اولین جلسه کارگروه ملی زیارت برگزار و کمیسیون تخصصی کارگروه روزگذشته در مشهد مقدس با نمایندگان اعضاء اصلی کارگروه تشکیل شد و مصوبات خوبی هم داشت، دومین جلسه نیز براساس تقویم برگزاری جلسات در نیمه دوم اسفند ماه سال جاری در قم برگزار خواهد شد.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌رضوی، براتی ادامه داد: تصمیم‌های این کارگروه در رابطه با زائر و گردشگر می‌تواند نقش اساسی ایفا کند، در جلسه آذرماه برای این موضوع چندین مصوبه داشتیم و امیدواریم در جلسه آینده نیز در خصوص تسهیل امر زیارت و گردشگری در کشور به ویژه در استان خراسان رضوی که در این زمینه پیشروست، تصمیم‌های لازم گرفته شود.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گردشگری استانداری خراسان رضوی گردشگری و صنایع دستی صنعت گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۵۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد صددرصدی صادرات فرش دستباف از خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ رییس اداره فرش اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: بافندگان فرش دستباف در استان خراسان رضوی به صورت فصلی و به صورت آزاد فعالیت می‌کنند، به همین دلیل میزان تولید سالانه فرش تغییر می‌کند و سرانه تولید فرش دستباف ۶ مترمربع است.

شادی قاسمی افزود:  پارسال ۹۰ پروانه تولید فرش دستباف و ۳۱۰ مورد کارت شناسایی قالی باقی و دیگر حرفه‌های مرتبط با آن صادر و هزار و ۲۲۶ فقره کارت شناسایی تمدید شده است.

وی گفت: پارسال کارت قالی بافی به تعداد هزار و ۲۵۲ مورد برای شرکت‌های تعاونی تولید فرش دستباف در استان صادر شد و ۴۴۸ نفر در آزمون رتبه بندی در رشته فرش دستباف در هنرستان‌ها شرکت کردند که گواهی نامه آموزشی مهارتی برای ۲۹۶ نفر صادر شد.

رییس اداره فرش اداره صمت خراسان رضوی افزود: در دوره‌های آموزشی این اداره کل در سال گذشته برای فعالان فرش دستباف هفت هزار و ۴۰۰ نفر- ساعت آموزش ارایه شد.

قاسمی گفت: یکی از مشکلات بافندگان فرش دستباف در استان دشواری بهره مندی از بیمه تامین اجتماعی است، به طوریکه از ۳۵ هزار نفر جمعیت قطعی بافندگان فرش دستباف این استان، ۱۱ هزار نفر زیر پوشش بیمه هستند.

رییس اداره فرش اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: یکی از خواسته‌های بافندگان فرش دستباف خراسان رضوی افزایش تعداد بیمه شدگان این صنعت از سوی سازمان تامین اجتماعی است که امیدواریم این موضوع مورد پیگیری قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • رشد صددرصدی صادرات فرش دستباف از خراسان رضوی
  • حضور میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • ظرفیت تحول حوزه صادرات خراسان رضوی با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • خراسان رضوی در تولید نان کامل در کشور پیشرو است
  • تجهیز ۵۳ درصد چاه های صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند
  • تجهیز ۵۳ درصد چاههای صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند
  • هزار و ۶۴۵ حلقه چاه آب مجاز صنایع در خراسان رضوی واجد شرایط هوشمندسازی هستند
  • ۱۹ هزار تن کالا از پاکستان به استان خراسان رضوی وارد شد
  • انتصاب اعضای کارگروه همایش «حکیم طوس»
  • آیین سنتی پخت شیربرنج در روستای توندر کوهسرخ خراسان رضوی برگزار می‌شود