Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@17:23:02 GMT

بازنویسی خودکار مقالات ویکی پدیا با هوش مصنوعی

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۰۵۷۵۱

بازنویسی خودکار مقالات ویکی پدیا با هوش مصنوعی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تک اکسپلوریست، به منظور به روزرسانی مرتب مطالب منتشر شده در ویکی پدیا قرار است از یک سیستم هوش مصنوعی استفاده شود که می‌تواند محتوای قدیمی را به طور خودکار شناسایی کرده و تغییر دهد.

در حال حاضر نیز از ربات‌ها برای بهینه سازی مطالب ویکی پدیا استفاده می‌شود. اما این کار محدود به روزرسانی قالب‌های کلی و نیز مقابله با خرابکاری‌های اینترنتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پژوهشگران دانشگاه ام آی تی سیستم هوش مصنوعی تازه ای ابداع کرده اند که با بررسی مقالات سایت ویکی پدیا اطلاعات قدیمی را شناسایی کرده و بدون دخالت انسان اطلاعات تازه را جایگزین می‌کند. نحوه نگارش و ویرایش اطلاعات از طریق سیستم یادشده شباهت زیادی با عملکرد انسان دارد و پاراگراف بندی آن نیز با هوشمندی زیادی صورت می‌گیرد.

برنامه یادشده قبل از جایگزینی جملات جدید، ابتدا جملات قدیمی را بررسی می‌کند تا به روزرسانی بر طبق جمله بندی‌های قدیمی و بر مبنای همان حال و هوا صورت بگیرد. سیستم یادشده همچنین تناقض‌های احتمالی در جملات را شناسایی و حذف می‌کند.

این سیستم هوش مصنوعی هنوز برای استفاده عمومی آماده نیست و دقت آن در حوزه دستور زبان ۳.۸۵ از ۵ است. لذا هنوز باید برای ارتقای آن تلاش‌های بیشتری انجام شود.

کد خبر 4853028

منبع: مهر

کلیدواژه: هوش مصنوعی ویکی پدیا دانشگاه ام آی تی ویروس کرونا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فناوری نانو موبایل تحقیقات علمی نوآوری فناوری فضایی شرکت دانش بنیان هوش مصنوعی ماهواره ظفر سامسونگ زیست فناوری گوگل اینترنت سیستم هوش مصنوعی ویکی پدیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۵۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکرگزاری در کلاس ریاضی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، معلمی شغل نیست؛ بلکه هنر است و معلم، هنرمندی است که باید هنر خود را با علم و تجربه به بهترین نحو ممکن عرضه کند، هنر بی‌محتوا و تجربه بدون بینش درجازدن است و علم بدون تجربه و آراسته به هنر هم بی‌ثمر خواهد بود.

معلم هر روز باید از روز قبل و هر سال از سال قبل خود تجربه کسب کند و تجربه خود را در اختیار دیگران قرار دهد و از تجربیات دیگران نیز استفاده کند تا در سریع‌ترین وضع ممکن به حد نرمال و به‌تدریج به حد ایده‌آل برسد تا فرزندان معنوی خود را از نور دانش و معرفت بهره‌مند ساخته و چراغ هدایت جوانان این مرز و بوم بوده و هدایتگر نسل فردای جامعه خود باشد.

از امروز برآنیم تا به بهانه بزرگ‌داشت هفته معلم هر روز برگی از دفتر خاطرات و دل‌نوشته‌های معلمان مجرب استان را ورق زنیم و از تجربه‌های مؤفق آن‌ها درس بگیریم؛ چراکه کسب تجربه تنها به سن بستگی ندارد و از راه دیدن و شنیدن و حتی از راه کتاب‌خواندن به‌وسیله خود و دیگران کسب می‌شود.

فاطمه ناظمی‌نژاد دبیر ریاضی دبیرستان دوره اول متوسطه شاهد سمنان اظهارداشت: همیشه شروع کلاسم با دعا و جملات انگیزشی و خواندن چند خط وصیت‌نامه‌ی شهدا توسط شاگردان آغاز می‌شد؛ اما دوست داشتم شکرگزاری را در بخشی از کار کلاسی‌ام قرار دهم تا به خودم و شاگردانم قدردانی از نعمت‌های خدا یادآوری شود و به قول سعدی ‌علیه‌الرحمه «هر نفسی که فرو می‌رود ممد حیات است و چون بر می‌آید مفرح ذات، پس بر هر نفس، دو نعمت است و بر هر نعمت، شکری واجب».

جلسه اول به مدت پنج دقیقه با دانش‌آموزان در مورد نعمت‌های بی‌شمار خدا صحبت کردیم و من اولین جمله‌ها را روی تخته نوشتم که:

«خدایا! از تو بابت تمام لحظه‌هایی که به یادم بودی؛ ولی من به یادت نبودم، سپاسگزارم.»

«خدایا! از تو بابت تمام لحظه‌هایی که خواب بودم و و تو مراقب من بودی، سپاسگزارم.»

و با بچه‌ها تکرار کردیم: «خدایا شکرت.. خدایا شکرت.. خدایا شکرت» و به پیشنهاد شاگردانم قرار شد که جملات، مرتبط با مناسبت‌هایِ مصادف با جلساتِ کلاسمان باشد.

در جلسه بعدی یکی از بچه‌ها گفت: خانم! من جمله‌ای نوشتم که فکر می‌کنم جالب نیست. «خدایا شکرت که می‌توانم تو را شکر کنم.»

نظر بچه‌ها را در مورد جمله دوستشان پرسیدم. جالب بود که بیش‌تر آن‌ها می‌گفتند تأثیرگذار بود.

جلسات بعدی هم بچه‌ها جملات زیبایی روی تخته نوشته بودند و من از آن‌ها خواستم که حتماً این جملات را در یک دفترچه به نام دفترچه شکرگزاری و حال خوب یادداشت کنند و هر روز این جملات را تکرار یا این‌که سنگی به نام سنگ شکرگزاری، تهیه کنند و با دیدن یا لمس کردن آن به یاد وظیفه خود بیفتند.

گذشت و گذشت تا این‌که روز ولادت امیرالمؤمنین حضرت امام‌علی(ع)، دانش‌آموزانم قبل از ورودم به کلاس درس این عبارات زیبا را روی تخته نوشته بودند: «خدایا شکر که شیعه مولایمان حضرت علی علیه‌السلام هستیم.»، «خدایا شکر که پدری مثل کوه داریم که می‌توانیم به او تکیه کنیم» و... .

به این‌صورت بود که سپاسگزاری بخش مهمی از کلاس من شد و برای من و دانش‌آموزانم یک یادآوری و تجربه عالی به بار آورد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899345

دیگر خبرها

  • شکرگزاری در کلاس ریاضی
  • پیش بینی نگران کننده ایلان ماسک در مورد هوش مصنوعی به وقوع می پیوندد
  • جملات عجیب رونالدو قبل از زدن کاشته (فیلم)
  • پیش‌بینی های ایلان ماسک در مورد هوش مصنوعی
  • برنامه دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی
  • پیش‌بینی نگران‌کننده ایلان ماسک در مورد هوش مصنوعی
  • جزئیات برنامه های دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی 
  • اولین نشست حلقه «بچه‌های ایران آینده» در فرهنگسرای نهج‌البلاغه
  • جزئیات برنامه های دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی
  • هوش مصنوعی آریتمی قلب را از ۳۰ دقیقه قبل پیش‌بینی می‌کند