Web Analytics Made Easy - Statcounter

« یوسی یهوشواع » تحلیلگر امور نظامی روزنامه «یدیعوت آحرونوت» به نقل از منابع یاد شده افزود که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر و «نفتالی بنت» وزیر جنگ ظرف چند روز گذشته طی اظهارات جنگی خود جنبش حماس و سایر گروه های فلسطینی در نوار غزه را به انجام حملات بی سابقه تهدید کردند اما برخلاف این تهدیدها مقامات اسراییل سعی دارند تا قبل از انتخابات سراسری دوم ماه مارس یعنی ظرف دو هفته آینده آرامش را در مناطق مرزی جنوب فلسطین اشغالی برقرار کنند و به یک آتش بس کامل با غزه دست پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یهوشواع ادامه داد که در همین راستا مراکز تصمیم گیری در اسراییل دو روز پیش در یک اقدام استثنایی تصمیم گرفتند تا پاسخ حملات موشکی نوار غزه به سمت شهرک های اسراییلی را ندهند. عامل اتخاذ چنین اقدامی آن بود که حماس نیز به شلیک موشک ها و بالن های بمب گذاری شده پایان دهند تا بدین ترتیب زمینه برای بازگشت به فرآیند « سازش کوچک» فراهم شود و تماس ها در همین رابطه آغاز شده است.  

بر اساس این گزارش، این موضوع از سوی منابع بلندپایه امنیتی در ساختار نظامی ارتش اشغالگر اسراییل نیز مورد تایید قرار گرفته است.

نتانیاهو روز یکشنبه بار دیگر ساکنان تحت محاصره نوار غزه را به خاطر پرتاب بالن‌های آتش‌زا به سوی فلسطین اشغالی به حمله شدید نظامی تهدید کرد.

«فوزی برهوم» سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین (حماس) در واکنش به تهدیدهای متوالی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس او را از هر گونه تجاوز علیه نوار غزه برحذر داشت و گفت که تهدیدهای او برای سرپوش گذاشتن بر بحران هایی است که این رژیم با آن دست به گریبان است .

«دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا سه‌شنبه هشتم بهمن (بیست و هشتم ژانویه) در حضور بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از طرح ادعایی خود موسوم به «معامله قرن» رونمایی کرد؛ طرحی که هدف از آن حذف مسأله فلسطین است و مخالفت همه فلسطینیان از جمله تشکیلات خودگردان را به دنبال داشته است.

بر اساس بندهای طرح معامله قرن، ۴۰ درصد کرانه باختری توسط رژیم صهیونیستی اشغال و مقاومت فلسطین خلع سلاح خواهد شد. شهر قدس، پایتخت رژیم اسرائیل خواهد بود و بخش‌هایی از کرانه باختری که در آنها شهرک‌های یهودی نشین ساخته شده، به این رژیم الحاق می‌شود.

۱۴۸۷

برچسب‌ها تل آویو لندن دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی فلسطین بنیامین نتانیاهو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تل آویو لندن دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی فلسطین بنیامین نتانیاهو دونالد ترامپ تل آویو لندن دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی فلسطین بنیامین نتانیاهو بنیامین نتانیاهو رژیم صهیونیستی نخست وزیر نوار غزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۵۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: نباید اجازه مخفی کاری اسراییل در جنایات غزه را داد

رژیم صهیونیستی از زمان آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر، کوشیده است جنایات خود در این باریکه را مخفی کرده و حتی آن را به مقامات حماس نسبت دهد. کشف گور‌های جمعی در اطراف دو بیمارستان ناصر و الشفا در غزه بخشی از همین موضوع است. 

به گزارش الجزیره، رجیب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه بار دیگر از رژیم صهیونیستی به دلیل جنگ غزه به شدت انتقاد کرد. 

اردوغان در این باره گفت: ترکیه همچنان به تلاش‌های خود به منظور استقرار آتش بس دائمی در غزه و نیز ورود کمک‌های بشردوستانه برای فلسطینیان گیرافتاده در این منطقه محاصره شده ادامه می‌دهد. 

وی با اشاره به جنایات گسترده رخ داده علیه فلسطینیان، تاکید کرد: نباید اجازه داد اسراییل اقدام به مخفی کردن جنایات و قتل عام خود در غزه کند. ما شاهد آن هستیم که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به منظور آنکه طول دوره سیاسی خود را افزایش دهد نه تنها در حال به خطر انداختن امنیت شهروندان صهیونیست است، بلکه امنیت تمامی منطقه را نیز به مخاطره انداخته است. 

اردوغان یکی از بزرگترین منتقدان نتانیاهو بوده و او را با آدولف هیتلر، پیشوای نازی‌ها مقایسه کرده بود. وی بار‌ها بر پایان دوره سیاسی نتانیاهو پس از پایان جنگ غزه تاکید کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • اردوغان: نباید اجازه مخفی کاری اسراییل در جنایات غزه را داد
  • روز۲۰۰ طوفان‌الاقصی|آتش‌سوزی در شهرک صهیونیست به دنبال حمله موشکی/ هتک حرمت مسجد الاقصی از سوی صهیونیست‌ها
  • نتانیاهو: حماس پیشنهادات ما برای آزادی اسرا را رد کرده است
  • قدس در گفت‌وگو با کارشناسان بررسی کرد؛ تحرکات دولت اردوغان برای بازتعریف نقش ترکیه در موضوع فلسطین
  • ترکیه و بازتعریف نقش در موضوع فلسطین
  • حمله هوایی شدید اسرائیل به نقاط مختلف غزه / استعفای رئیس اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل/ اسرائیل به دست نتانیاهو ویران می شود
  • نتانیاهو، گالانت را به افشای اطلاعات حساس متهم کرد
  • بنیامین نتانیاهو: با تحریم گردان اسرائیلی مقابله می‌کنیم
  • بالاگرفتن اختلافات میان مقامات تل‌آویو برسر تبادل اسرا
  • بالاگرفتن اختلافات داخلی میان مقامات تل آویو درباره تبادل اسرا