Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-24@14:20:17 GMT

ایجاد سرگرمی برای بانوان در فعالیت های هنری

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۰۶۰۵۸

ایجاد سرگرمی برای بانوان در فعالیت های هنری

یک هنرمند و کارآفرین گفت: هدف اولیه برای یک خانم اشتغال آوری نیست چراکه مدیریت خانواده و برنامه ریزی در زندگی شخصی ارجحیت دارد اینکه بانوان یک استقلال مالی داشته باشند نکته مثبتی است اما دومین هدف من ایجاد اشتغال به صورت حرفه ای و تخصصی و مطابق با استاندارد است که نتیجه گیری مثبت داشته باشد.

نسرین کاردانی اصفهانی که در حوزه صنایع دستی و هنر برای بانوان ایجاد اشتغال و کارآفرینی کرده است، در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از سنین کودکی در رشته نقاشی فعالیت داشتم که منجر به رشد هنری من شد و به مرور زمان هنرهای مختلف را یا به صورت تحقیق پژوهشی یا به صورت حضوری آموختم چرا که هنر تعریف خاصی برای من ندارد و به همه حرفه‌های هنری علاقه دارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این هنرمند و کارآفرین با بیان اینکه در اصفهان به رودوزی‌ها و سوزندوزی‌های سنتی کمتر پرداخته می‌شد، ادامه داد: تلاش کردم در ۲۲ سال فعالیتم در این زمینه به تألیف کتاب و آموزش و بازنگری شغل‌های جدید برای خانم‌ها و همچنین تأسیس کارگاه رودوزی‌های سنتی در اصفهان بپردازم.

کاردانی نخستین هدف از فعالیت در زمینه کارآفرینی در صنایع دستی و هنر را ایجاد سرگرمی برای بانوان عنوان کرد و گفت: هدف اولیه برای یک خانم اشتغال آوری نیست چراکه مدیریت خانواده و برنامه‌ریزی در زندگی شخصی ارجحیت دارد اینکه بانوان یک استقلال مالی داشته باشند نکته مثبتی است اما دومین هدف من ایجاد اشتغال به صورت حرفه‌ای و تخصصی و مطابق با استاندارد است که نتیجه‌گیری مثبت داشته باشد.

وی ادامه داد: هدف‌های نیاکانمان در زمینه هنر را می‌توانیم سرلوحه قرار دهیم و در عصر جدید به صورت کاربردی وارد زندگی عموم مردم کنیم تا بتوانیم فرهنگ ایرانی را به مردم کل جهان به نمایش بگذاریم.

کد خبر 410560

منبع: ایمنا

کلیدواژه: صنایع دستی کارآفرینی بانوان کارآفرین هنرمندان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق ایجاد اشتغال برای بانوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۶۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ارشاد از ابلاغ مصوبه برپایی بازار هنر ایران خبر داد


محمدمهدی اسماعیلی  در حاشیه بازدید از نخستین نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: آثار ارائه شده در این نمایشگاه بسیار با کیفیت و تبلور هنر ایران در زمینه قرآنی است.

وی با اشاره به نقش مهم و موثر بخش خصوصی در برگزاری این نمایشگاه افزود: دولت وظیفه خود را تنها حمایت از بخش‌های خصوصی می‌داند. هر قدر حضور جریان‌های مردمی در یک فعالیت پررنگ‌تر باشد، می‌توان به تداوم آن فعالیت امیدوار شد.

اسماعیلی با بیان اینکه هنر‌های قرآنی ریشه دیرینه در بخش‌های مختلف هنر ایران دارد، اظهار داشت: توصیه شد که بخشی از غرفه ایران در شصتمین دوسالانه هنری ونیز که این روز‌ها در کشور ایتالیا برپا شده، به هنر‌های قرآنی اختصاص پیدا کند.

وی درباره برگزاری بازار‌های بزرگ برای هنر‌های تجسمی به ویژه هنر‌های قرآنی گفت: اواخر سال گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزاری بازار هنر ایران را تصویب و رئیس جمهور هم آن را ابلاغ کرد که یک گام مهم به شمار می‌آید. در حال حاضر برای اجرای بازار هنری قانون مصوب وجود دارد. البته خود بنده پیش از این هم آثار هنرمندان را به مسئولان فرهنگی دیگر کشور‌ها هدیه می‌دادم.

 نخستین نمایشگاه تخصصی هنر‌های قرآنی با عنوان روایت باران تا ۳۱ اردیبهشت در فرهنگسرای نیاوران برقرار و بازدید از آن برای علاقه‌مندان آزاد است.

دیگر خبرها

  • تعاونی خیرین با هدف توسعه اشتغال و تولید ایجاد شود
  • وزیر ارشاد از ابلاغ مصوبه برپایی بازار هنر ایران خبر داد
  • دیدارجمعی ازکارگران خراسان‌شمالی با مقام معظم رهبری
  • ایجاد ۸۳۳ اشتغال خانگی با اعتبار ۹۴۰ هزار میلیون ریال
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • برگزاری دوره منطقه‌ای توانگری تسهیل گران اقتصاد مقاومتی در لرستان
  • رویداد صدرا در اشتغال‌زایی نسل جوان نقش دارد
  • بانک‌های استان سمنان تخصیص بیشتر تسهیلات تبصره ۱۸ را افزایش دهند
  • سپاه امام رضا(ع) در روستاهای ۶ شهرستان خراسان رضوی اشتغال ایجاد می‌کند
  • سپاه امام رضا(ع) در روستاهای خراسان رضوی اشتغال ایجاد می‌کند