Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@01:54:09 GMT

۲ طلا و پنج برنز در انتظار کاراته‌کاهای ایران

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۰۶۷۵۰

۲ طلا و پنج برنز در انتظار کاراته‌کاهای ایران

دومین مرحله لیگ برتر کاراته وان در سال ۲۰۲۰ از روز گذشته با حضور ۵۷۱ کاراته‌کا از ۸۵ کشور در امارات آغاز شده و سه روز ادامه خواهد داشت.

تیم ایران در ۲ بخش زنان و مردان در این رویداد شرکت کرده است. مسابقات فوق دارای امتیاز رنکینگ فدراسیون جهانی در راستای کسب سهمیه المپیک توکیو است.

امروز (شنبه) تیم ایران، ۱۱ نماینده داشت که شیما آل‌سعدی و ذبیح‌الله پورشیب به فینال رسیدند و مهدی خدابخشی و رزیتا علیپور به دیدار رده‌بندی رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیگر نمایندگان ایران از دور مسابقات حذف شدند.

نتایج امروز نمایندگان ایران:

زنان

وزن منهای ۶۱ کیلوگرم/

شیما آل‌سعدی برابر حریفانی از اسپانیا، فرانسه، روسیه، اوکراین و مصر به پیروزی دست یافت و راهی فینال شد. وی فردا برای کسب مدال طلا به مصاف ین ژیا اویان از چین می‌رود.

رزیتا علیپور با ۲ پیروزی و یک شکست به جدول شانس مجدد رفت.

وی در این جدول، ناتالی ویلیام از انگلیس را یک بر صفر مغلوب کرد تا فردا در دیدار رده‌بندی با نیلا گوتالینو از روسیه روبه‌رو شود.

وزن به اضافه ۶۸ کیلوگرم/

حمیده عباسعلی نماینده سرشانس کشورمان ابتدا رقیبانی از موزامبیک و چین‌تایپه را برد و در ادامه به قزاقستان باخت و از دور مسابقات خارج شد.

مردان

کاتای انفرادی/

ابوالفضل شهرجردی و متین زارع در همان مراحل نخست از گردونه رقابت‌ها کنار رفتند.

وزن منهای ۸۴ کیلوگرم/

ذبیح‌الله پورشیب کاپیتان تیم ایران برابر حریفانی از ونزوئلا، عربستان و قزاقستان پیروز شد و مهدی خدابخشی هم کاراته کاهایی از بلژیک، بلاروس و فرانسه را برد تا نمایندگان ایران در نیمه‌نهایی به مصاف هم بروند.

در تقابل ملی‌پوشان ایران، پورشیب با حساب ۳ بر ۲ به برتری رسید و فینالیست شد.

کاپیتان ایران، فردا برای کسب مدال طلا با دانیار یولداشایف از قزاقستان مبارزه می‌کند. خدابخشی نیز در رده‌بندی و برای رسیدن به مدال برنز تلاش می‌کند.

وزن به اضافه ۸۴ کیلوگرم/

سجاد گنج‌زاده بهترین سنگین وزن سال ۲۰۱۹ جهان، ابتدا رقیبی از اسپانیا را برد اما برابر رودریگو روخاس از شیلی با شکست دور از انتظار دو بر یک مواجه شد تا حذف شود.

صالح اباذری در همان دور نخست به حریفی از بلاروس باخت و به کار خود پایان داد.

مهدی آشوری نیز به نماینده مصر باخت تا او نیز دست خالی بماند.

با این اوصاف فردا (یکشنبه)، آل‌سعدی و پورشیب برای کسب مدال طلا و مهسا افسانه، سارا بهمنیار، رزیتا علیپور، بهمن عسگری و مهدی خدابخشی برای تصاحب مدال برنز روی تاتامی می‌روند.

با نتایج به‌دست آمده در این مسابقات، بهمن عسگری به‌عنوان نخستین نماینده ایران موفق به قطعی کردن سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو شد.

برچسب‌ها المپیک توکیو فدراسیون کاراته

منبع: ایرنا

کلیدواژه: المپیک توکیو فدراسیون کاراته المپیک توکیو فدراسیون کاراته برای کسب مدال طلا نمایندگان ایران مهدی خدابخشی رزیتا علیپور تیم ایران رده بندی آل سعدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۶۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیررضا ده‌بزرگی به مدال برنز آسیا رسید

نماینده کشورمان در وزن ۶۰ کیلوگرم مقابل کشتی‌گیر ازبک پیروز شد و به مدال برنز آسیا رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، دومین روز از رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا به میزبانی قرقیزستان در شهر بیشکک امروز _سه‌شنبه بیست‌وهشتم فروردین_ در حال برگزاری است.

در وزن ۶۰ کیلوگرم که ۱۷ شرکت‌کننده دارد، امیررضاده‌بزرگی در رده‌بندی به مصاف بهراموف از ازبکستان رفت که با نتیجه ۹ بر صفر پیروز شد و به مدال برنز آسیا رسید.

وی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با جوی هوانگ از چین تایپه سرشاخ شد که با نتیجه ۹ بر صفر به برتری رسید. ده‌بزرگی در مرحله سوم کشتی‌ها با عزیزاف از تاجیکستان کشتی گرفت و با نتیجه هشت بر پنج به برتری رسید و راهی نیمه‌نهایی شد. این کشتی‌گیر در نیمه‌نهایی مقابل شارشنبکوف از قرقیزستان روی تشک رفت و با نتیجه ۹ بر صفر مغلوب شد تا راهی دیدار رده‌بندی شود.

کد خبر 745204

دیگر خبرها

  • شانس مخفی طلای ایران در المپیک
  • نایب قهرمانی کاراته کا‌های مازندران با ۵ مدال در انتخابی تیم ملی بزرگسالان 
  • تیم ملی کشتی فرنگی ایران به مقام قهرمانی رسید / ۴ مدال طلا،۳ نقره و ۲ برنز
  • کشتی فرنگی ایران مقتدرانه قهرمان آسیا شد
  • یک مدال نقره و یک برنز سهم کشتی گیران فارسی در مسابقات آسیایی
  • دومین طلای روز دوم و چهارمین طلای ایران را ساروی گرفت
  • کشتی فرنگی قهرمانی آسیا- قرقیزستان؛ ده بزرگی به مدال برنز رسید
  • امیررضا ده‌بزرگی به مدال برنز آسیا رسید
  • ده بزرگی به مدال برنز رسید
  • کسب رتبه های برتر کاراته کاهای زیر ۲۱ سال اصفهانی