Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از مسئولان فاطمیون: تقریبا نصف خانواده شهدای فاطمیون موضوع تابعیت شان حل شده و روند اداری دیگر خانواده ها نیز در حال انجام است. رفع مشکل اقامت هر خانواده حدودا 4 ماه زمان لازم دارد و جای هیچ نگرانی برای این خانواده ها از این جهت وجود ندارد.

به گزارش گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، در بخش فارس من مخاطبین با حدود 300 امضا خواسته اند به ایثارگران دفاع مقدس و مدافعان حرم غیرایرانی که بی‏ وطن شده اند تابعیت ایران اعطا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

با آغاز جنگ در سوریه و فجایعی که گروه های تکفیری در این کشور به وجود آوردند رزمندگان اسلام برای دفاع از زنان و مردان مسلمان به سرزمین شام هجرت کردند تا دست متجاوز را از این کشور اسلامی قطع کنند. همچنین بود که بر اثر شقاوت داعشی های وهابی می رفت که برخی اماکن مذهبی مسلمانان از جمله حرم حضرت زینب(س) در معرض  بی‌احترامی و تخریب قرار بگیرد. 

مجاهدان ایرانی، افغانستانی، لبنانی، پاکستانی و ... به سوریه رفتند در این سالها جان خود را به کف دست گرفتند و جنگیدند. در این سالها شهدا و جانبازان زیادی تقدیم اسلام شد. شاید اگر بخواهیم برای ظملومیت شهدایمان درجه ای قائل شویم بتوان گفت رزمندگان فاطمیون و زینبیون در میان مدافعان حرم که خود از مظلومترین شهدا هستند، هم مظلوم ترند. 

 

شهدای مدافع حرم دور از وطن، خانه و کاشانه خود به شهادت رسیدند و این درحالی بود که به دلیل برخی مسائل حتی اعلام خبر شهادتشان تا مدت ها امکان پذیر نبود. اما در سالهای اخیر پیکر شهدای لبنانی و ایرانی با عزت به کشورشان باز می گردد و روی دستان مردم تشییع می شوند. 

اما رزمندگان فاطمیون که رزمندگان افغانستانی هستند و نیز رزمندگان زینبیون که رزمندگان پاکستانی هستند وقتی برای جنگ به سوریه می روند در کشورشان دچار محدودیت هایی می شوند که مانع از ماندنشان در سرزمین مادری می شود. لذا مجبورند در کشور دیگری ساکن شوند. 

در همین راستا معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امورایثارگران در تاریخ 11 آبان 95 اعلام کرد: «تمام شهدای فاطمیون (شهدای افغان مدافع حرم) از نظر قانونی تحت پوشش بنیاد شهید هستند و به محض احراز شهادت آنان، خانواده ها تحت پوشش خدمات قرار می گیرند.اعطای تابعیت به اتباع بیگانه ای که خدمات علمی، ایثارگرانه و ماموریتی در راستای منافع ملی قبل از انقلاب هم وجود داشته و کسانی که در خواست تابعیت داده اند ، درخواست آنان در دستورکار دستگاه های ذیربط قرار گرفته است اما به واسطه شهدای حرم فاطمیون ، روند اعطای تابعیت ها سرعت گرفته است و حداکثر ظرف یک سال بعد از درخواست خانواده ، این اتفاق باید بیفتد. صد در صد خانواده شهدای فاطمیون از خدمات بنیاد شهید استفاده می کنند و از نظر مالکیت و استخدام ممنوعیت داشتند که با گرفتن تابعیت، این مشکل آنان برطرف می شود.»

 

همچنین در سال 94 نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ارائه طرحی به دنبال اصلاح ماده 980 قانون مدنی جهت اعتلای تابعیت به ایثارگران غیرایرانی برآمدند. که ثمره آن با بررسی قانون برنامه ششم توسعه الحاق بند پ ماده 87 بود که دولت را موظف کرد: «خانواده‌ معظم شهدا، جانبازان، آزادگان، رزمندگان و افراد تحت تکفل ایشان(والدین، همسران و فرزندان) دارای تابعیت غیرایرانی که در طول 8سال دفاع مقدس یا بعد از آن در راستای مأموریت محوله از سوی مراجع ذیصلاح به درجه رفیع شهادت یا جانبازی یا اسارت نائل آمده‌اند را پس از تأیید مراجع مذکور تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار دهد و رزمندگان نیز بنا به تشخیص ستاد کل نیروهای مسلح تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح (ساتا) قرار گیرند.اعطای تابعیت و اقامت به افراد موضوع این ماده بر اساس ضوابط در چهارچوب قانون خواهد بود که حداکثر ظرف مدت 3ماه از لازم‌الاجرا شدن این قانون توسط ستاد کل نیروهای مسلح با همکاری وزارتخانه‌های امورخارجه و کشور تهیه می‌شود و به تصویب شورای عالی امنیت ملی با رعایت اصل یکصد و هفتاد و ششم قانون اساسی می‌رسد.»

رییس بنیاد شهید هم در تاریخ 23 اسفند 1395 در جمع خبرنگاران اعلام کرد: در یکی از جلسات که خدمت مقام معظم رهبری بودیم، ایشان تأکید زیادی روی حمایت از مدافعین حرم، به خصوص لشکر فاطمیون داشت و فرمودند: «باید از نظر قانونی جلو بروید و برای آنها تابعیت درست کنید.» چون در وزارت خارجه بودم و می‌دانستم اخذ تابعیت کار سختی است، خدمت ایشان عرض کردم: داریم در مورد اعطای اقامت کارهایی انجام می‌دهیم، ولی ایشان تأکید فرمودند: «خیر در پی اعطای تابعیت به آنان باشید».

 

در ادامه پیگیری این موضوع با یکی از مسئولان فاطمیون صحبت کردیم و از او درباره وضعیت تابعیت خانواده شهدا و مجروحان پرسیدیم. وی گفت: تقریبا نصف خانواده شهدای فاطمیون موضوع تابعیت شان حل شده و روند اداری دیگر خانواده ها نیز در حال انجام است. 

وی افزود: رفع مشکل اقامت هر خانواده حدودا 4 ماه زمان لازم دارد و جای هیچ نگرانی برای این خانواده ها از این جهت وجود ندارد. اگر موردی هست که در این خصوص مشکل دارد حتما به مسئولان مربوط انتقال دهد. 

با تعدادی از خانواده شهدا نیز تماس گرفتیم. برخی تابعیت گرفته اند و برخی دیگر که هنوز روند اداری شان طی نشده مشکلی برای زندگی در ایران ندارند. 

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید مدافع حرم تابعیت فارس من حماسه و مقاومت خانواده شهدای فاطمیون حال انجام نیروهای مسلح اعطای تابعیت خانواده شهدا خانواده ها بنیاد شهید وجود ندارد روند اداری تحت پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۷۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قزوین میزبان ۲ شهید گمنام می شود

سرهنگ پاسدار محمد امیری مقدم مدیرکل سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین در نشست خبری که در خانه موزه خلبان شهید سرلشکر عباس بابایی که با محوریت تشییع پیکر مطهر ۲ شهید گمنام والامقام دوران مقدس برگزار شد، گفت: از سال ۸۱ تاکنون ۵۰ نقطه یادمان شهدای گمنام در استان به بهره برداری رسیده که ۲۵ نقطه یادمان شهدای گمنام طی ۲ سال گذشته به بهره‌برداری رسیده و ۲۵ نقطه دیگر نیز طی سال‌های ۸۱ تا ۱۴۰۰ در قزوین ساخته شده است.

وی تاکید کرد: پیکر مطهر ۲ شهیدی گمنام نیز طی تفحص‌های صورت گرفته سال گذشته به همراه ۲۸ شهید دیگر از مرز شلمچه وارد کشور شده اند.

سرهنگ پاسدار امیری مقدم ضمن اعلام این نکته که برای نخستین مرتبه پیش از تدفین این شهدا یادمان آنان ساخته و آماده شده است، اضافه کرد: یکی از شهدای گمنام ۲۹ ساله حاضر در عملیات خیبر و شهید دیگر ۴۶ ساله در عملیات عاشورای ۲ حضور داشتند.

وی ضمن گرامیداشت سه هزار شهید والامقام استان قزوین، در باب فضیلت شهدا بیان کرد: شهدا در روز قیامت مقام شفاعت دارند و امروز ما میزبان شهدا نیستیم بلکه میهمان سفره رحمتی هستیم که به واسطه شهدا برای ما گسترده می‌شود.

 ۲ شهید گمنام در روز‌های ۱۶ و ۱۹ فروردین ماه جاری به ترتیب در روستای کورانه قزوین و شهرستان آبیک با حضور امت شهید پرور این استان تدفین خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • روایتی از زندگی شهید لشنی از شهدای لرستان
  • یاد یاران، روایتی از زندگی و خاطرات ماندگار شهدای والا مقام
  • توسعه فرودگاه بین‌المللی گرگان مطابق استانداردهای تعریف شده است
  • قزوین میزبان ۲ شهید گمنام می شود
  • شهادت یکی از رزمندگان سپاه در سوریه
  • دیدار نوروزی استاندار گیلان با خانواده‌ های شهدای مدافع حرم
  • تلاوت بیش از ۹۲ هزار صفحه قرآن به یاد شهدای فارس
  • تلاوت بیش از ۹۲ هزار صفحه قرآن به یاد شهدای استان فارس
  • پخت و توزیع روزانه هزار پرس غذای گرم به همت گروه جهادی شهدای فاطمیون در مشهد
  • المان شهید گمنام نماد وحدت و برادری در استان گلستان است