Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@21:29:16 GMT

ثبت اولین قربانی ویروس مرگبار کرونا در فرانسه

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۰۷۴۴۹

ثبت اولین قربانی ویروس مرگبار کرونا در فرانسه

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک گردشگر چینی ۸۰ ساله که چندی پیش و هنگام ورود به فرانسه، مبتلا به ویروس کرونا تشخیص داده و بستری شده بود امروز شنبه در گذشت.

درگذشت این فرد نخستین مرگ ناشی از ابتلا به این ویروس در خارج از قارّهٔ آسیا به شمار می‌رود. وزارت بهداشت فرانسه تاکنون ۱۱ مورد ابتلا به ویروس کرونا را در این کشور ثبت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر بهداشت فرانسه امروز از مرگ نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا در پاریس خبر داد. به گفته «اگنس بوزن»، این فرد پیرزن ۸۰ ساله و یک توریست چینی است که از ۲۵ ژانویه در پاریس بستری شده بود.

این نخستین قربانی در خارج از قاره آسیا و اولین قربانی در اروپا است.

در بین بیش از ۱۵۰۰ نفری که تاکنون بر اثر ابتلا به کرونا ویروس جان خود را از دست داده اند، سه نفر در خارج از چین و در هنگ کنگ، ژاپن و فیلیپین بوده اند.

وزیر بهداشت فرانسه روز شنبه گفت: شب گذشته از مرگ بیمار ۸۰ ساله ای که از ۲۵ژانویه در بیمارستان «بی شَه» به دلیل ابتلا به عفونت ریوی ناشی از کرونا ویروس بستری شده بود مطلع شدم. این بیمار، یک توریست چینی از استان هوبی است که در شانزدهم ژانویه وارد فرانسه شد.

این در حالی است که مقامات بهداشت و درمان چین روز شنبه اعلام کردند ۲۶۰۰ مورد تازهٔ ابتلا به ویروس کرونا در این کشور شناسایی و ۱۴۳ نیز روز گذشته در این کشور بر اثر این بیماری جان خود را از دست دادند. شمار کشته شده‌های ویروس جدید کرونا با آمار جدید به ۱۵۲۳ نفر رسیده است.

از سوی دیگر، ایالات متحده اعلام کرده می‌خواهد مسافران آمریکایی را هرچه سریعتر از کشتی تفریحی «دایموند پرنسس» که در سواحل ژاپن قرنطینه شده خارج کند. این کشور همچنین برای گردشگرانی که می‌خواهند راهی چین شوند مقررات سفت‌وسختی وضع کرده است.

این در حالی است که سازمان جهانی بهداشت هنوز سفر به چین را ممنوع نکرده و مقامات چین نیز به «واکنش بیش‌ازحد» برخی کشورها نسبت به این موضوع انتقاد کرده‌اند.

دولت چین مطمئن است انتشار ویروس کرونا به زودی پایان خواهد یافت و تأثیرش بر اقتصاد و گردشگری این کشور موقتی است. وزیر خارجهٔ چین در نشست مونیخ اعلام کرد:‌ «وقتی این بیماری همه‌گیر تمام شود،‌ تقاضای بازارها که حالا کم شده از نو اوج خواهد گرفت و اقتصاد کشور از نو تقویت می‌‌شود.»

ویروس کرونا تا کنون حدود ۲ درصد از مبتلایان خود را کشته است اما نسبت به ویروس دیگر بیماری‌های تنفسی یک قرن گذشته سریعتر منتشر می‌شود.

سازمان جهانی بهداشت بناست به منظور تشخیص چگونگی انتشار ویروس کرونا و وخامت اوضاع، از روز شنبه عملیات مشترکی را با چین به اجرا درآورد.

بیش از ۶۳۸۵۰ مورد ابتلا به ویروس کرونای جدید در جهان ثبت شده که اکثر آنها در چین بوده‌اند.


 

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا ویروس کرونا ویروس کرونا در اروپا انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۷۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین قربانی بلندپایه اسرائیلی پس از حمله ۷ اکتبر حماس

آهارون هالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل، قرار است اعلام کند که از سمت خود کناره گیری می‌کند.

به گزارش اکوایران، سایت خبری وای نت اسرائیل نوشت سرلشکر آهارون هالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل، قرار است اعلام کند که از سمت خود کناره گیری می‌کند.

پس از حمله ۷ اکتبر، هالیوا گفت که در شکست‌هایی که منجر به حمله حماس شد مسئولیت داشته است.

مشخص نیست که هالیوا چه زمانی استعفا می‌دهد، چرا که ارتش اسرائیل باید جایگزینی برای او پیدا کند.

هالیوا همچنین در حال حاضر در تحقیقات داخلی ارتش درباره شکست‌هایش در حمله حماس در ۷ اکتبر شرکت دارد.

قرار است نتیجه این تحقیقات تا اوایل ماه ژوئن به رئیس ستاد ارتش اسرائیل، سپهبد هرزی هالوی ارائه شود.

او اولین مقام بلندپایه اسرائیل است که در پی حمله هفتم اکتبر حماس از مقام خود کناره‌گیری می‌کند.

دیگر خبرها

  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • جراحی عجیب پیوند عضو برای اولین بار در کشور
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • ضرورت توسعه نان فیبردار با هدف کاهش ابتلا به سرطان
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟
  • اولین قربانی بلندپایه اسرائیلی پس از حمله ۷ اکتبر حماس
  • سندروم پس از کرونا چیست؟