Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرح احداث مسکن علاوه بر تقویت اقتصاد خانواده‌ها نقش چشمگیری در جلوگیری از مهاجرت های غیر ضروری و اشتغال دارد.

مسکن به عنوان یکی از بنیادی‌ترین نیازهای خانواده، نقش عمده‌ای در پایداری اقتصاد شهرها و روستاها و تحکیم اقتصاد خانوار دارد.

مهاجرت افراد از شهرهای کوچک به شهرهای بزرگ، نه تنها اقتصاد و حیات شهرهای کوچک را تحت تاثیر قرار می دهد بلکه به مهاجرت‌ها و رشد بی رویه کلان شهرها دامن می‌زند و مشکلات متعددی را در پی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو ساخت مسکن یکی از عوامل بازدارنده این گونه مهاجرتها از شهرهای کوچک به کلان شهرهاست.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری در خصوص اقدامات این نهاد در استان گفت:هم‌اکنون دو طرح مسکن ۵۴ و ۴۸ واحدی در منظریه شهرکرد در دست اقدام است که پروژه ۵۴ واحدی مسکن منظریه در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

سهراب رئیسی در گفت و گو با ایرنا خاطر نشان کرد: احداث طرح‌های مسکن در استان چهارمحال و بختیاری توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در راستای تقویت آورده نقدی متقاضیان خرید مسکن به ویژه محرومین است و گامی مثبت در راستای زنده نگه‌داشتن شهرها و روستاهای کشور و همگام با اهداف اقتصاد مقاومتی است.

وی در ادامه گفت: این طرح‌ها به صورت ودیعه‌گذاری و با در اختیار گذاشتن تسهیلات به صورت مشارکتی بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و متقاضیان انجام می‌پذیرد.

رئیسی خاطر نشان کرد: ساخت هر واحد مسکونی با بکارگیری نیروی انسانی و مصالح نقش عمده‌ای در چرخه اقتصاد هر منطقه ایجاد می‌کند و به صورت مقطعی اشتغال‌زایی در پی خواهد داشت که اقتصاد خانوارها نیز تاثیر مستقیم خواهد گذاشت و مطابق برآوردها احداث این دو طرح نیز به طور مستقیم و غیر مستقیم برای ۹۰۰ نفر اشتغال‌زایی کرده است.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در غالب طرح های اقدام ملی مسکن، طرح مسکن محرومین و واحد مسکن شهری در ساخت چند هزار واحد مسکونی در نقاط مختلف استان مشارکت دارد.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با بیش از ۹۴۷ هزار نفر جمعیت است که این جمعیت نزدیک به یک میلیونی در ۴۲ شهر و بیش از ۸۰۰ روستا و آبادی ساکن هستند.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری خانواده ساخت و ساز مسکن انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری شهرهای کوچک طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۷۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغزندگی جاده‌های چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛  رئیس پلیس راه استان از لغزندگی محور‌های شهرکرد، کیار، سامان، فارسان، بن، اردل، لردگان، بروجن و کوهرنگ و گردنه های استان خبر داد و گفت: هم‌اکنون تمامی جاده‌های این استان باز و تردد در آنها روان است.
سرهنگ نوربخش افزود: رانندگان با توجه ویژه به گردش ها، رعایت فاصله طولی، سرعت مجاز و توجه به جلو از هر گونه حادثه احتمالی جلوگیری کنند.

دیگر خبرها

  • ارائه تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • تخصیص تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها 
  • تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها
  • ساخت مسکن برای بیش از ۱۴ هزار خانواده دارای ۲ معلول به بالا در کشور
  • مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند
  • بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حل مشکلات مردمی، پیشتاز باشد
  • لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فرسوده در بویین زهرا
  • لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فروسوده در بویین زهرا
  • لغزندگی جاده‌های چهارمحال و بختیاری