Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@04:15:26 GMT

۳۰ غرفه عرضه میوه شب عید در قم برپا می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۰۷۸۹۵

۳۰ غرفه عرضه میوه شب عید در قم برپا می‌شود

سید محسن میرهادی عصر شنبه در جلسه ستاد تسهیلات زائرین ادامه داد: همچنین ۹ ستاد برای آماده‌سازی فضای عمومی شهر قم در استقبال و خدمات‌رسانی به زائران و مسافران نوروزی فعال‌شده است.

وی اظهار داشت: برای آماده‌سازی شهر قم در ایام نوروز طرح‌های محله‌ای در تمام مناطق هشت‌گانه شهری اجرا می‌شود.

میرهادی گفت: اجرای سیستم یکپارچه آذین‌بندی و نورپردازی شهری در ایام نوروز عملیاتی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: یک هزار و ۴۶۸ چشمه سرویس بهداشتی و ۳۷ نمازخانه در سطح بوستان‌های شهری در ایام عید نوروز آماده‌سازی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: استقرار سفره‌های هفت‌سین در سطح مناطق هشت‌گانه و اطراف حرم مطهر حضرت معصومه، پاک‌سازی معابر و ورودی‌های شهر و رنگ‌آمیزی معابر شهری در حال انجام است.

۵ بوستان شهر قم برای اسکان مسافران نوروزی آماده‌شده است

وی اضافه کرد: ۵ بوستان امام رضا(ع)، مهدی، فدک، نیایش، پارکینگ چهار مسجد مقدس جمکران و بوستان غدیر برای اسکان مسافران نوروزی آماده‌شده و مسافران می‌توانند در این ۵ محل چادر نصب‌کرده و در آن اسکان پیدا کنند

وی خاطرنشان کرد: ۲ هزار و ۹۸۰ تخته چادر ظرفیت ۵ بوستان اصلی شهر قم در اسکان مسافران نوروزی است و چند مجموعه مسقف نیز در صورت بارندگی پیش‌بینی‌شده است.

میرهادی گفت: طرح معنوی «احسان ماندگار» با تعامل با بهزیستی استان برای جمع‌آوری وسایل موردنیاز شهروندان از بیستم اسفندماه انجام می‌شود.

وی گفت: ۶ هزار و ۱۲۵ ظرفیت پارکینگی شهر قم در هسته مرکزی شهر است و برای جلوگیری از ایجاد مشکل باید از ظرفیت دستگاه‌های دیگر به‌ویژه آموزش‌وپرورش استفاده شود.

میرهادی گفت: اجرای برنامه تور قم گردی و برپایی نماز جماعت در بوستان‌های شهری به‌صورت جدی در کمیته فرهنگی شهرداری قم دنبال می‌شود.

خدمات‌رسانی در محور قم-گرمسار ضعیف است

مدیرکل مدیریت بحران قم نیز در این جلسه با انتقاد از عدم شکل‌گیری زیرساخت‌های ابتدایی خدمات‌رسانی در محور قم-گرمسار، گفت: خدمات‌رسانی در این محور ناکافی بوده و با ضعف همراه است.

محسن اوروجی بیان کرد: ضعف در خدمات‌رسانی در محور قم-گرمسار با توجه به تردد بسیار زیاد مسافران نورزی از این محور تشدید می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران قم در ادامه اظهار داشت: آرامستان های شهر قم در پنجشنبه آخر سال شاهد حضور گسترده مردم است و تدابیر لازم برای جلوگیری از  هرگونه مشکلی انجام بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین برای جلوگیری از تراکم جمعیتی در مسجد مقدس جمکران و حرم مطهر حضرت معصومه(س)، ۲۰ درصد از فضای این مکان مقدس باید خالی نگه‌داشته شود.

وی ابراز کرد: کارگروه بهداشت و درمان از ۲۲ اسفندماه تا ۲۵ فرودین ماه سال ۹۹ برنامه‌های ویژه‌ای را در سطح استان انجام خواهد داد.

اوروجی گفت:به دلیل تغییر الگوی بارش‌ها، کارگروه اسکان باید آمادگی لازم را برای انتقال مسافران در صورت سیلابی شدن بوستان‌ها به مکان‌های مسقف داشته باشد.

مدیرکل مدیریت بحران قم افزود: همچنین در ایام نوروز پیش‌بینی وزش باد شدید می‌رود و کمیته اسکان زائرین استانداری نسبت به این مساله نیز تدبیر داشته باشد.

وی عنوان کرد: اطلاع‌رسانی و نصب تابلوهای راهنمای مسیر و مسافران باید به‌صورت کاملا شفاف و بدون هرگونه ابهام برای جلوگیری از سردرگمی مسافران انجام بگیرد.

اوروجی گفت: کمبود سرویس‌های بهداشتی در بلوار پیامبر اعظم(ص) کاملا مشهود است که این مساله در برگزاری مراسم نیمه شعبان مشکل‌آفرین می‌شود.

وی اظهار داشت: در برگزاری مراسم نیمه شعبان باید تردد هرگونه خودروی سواری و موتورسیکلت به محورهای متصل به بلوار پیامبر اعظم(ص) ممنوع شود.

کمبود پارکینگ مشکل اصلی قم در استقبال از مسافران نوروزی

دبیر شورای ترافیک قم نیز در این جلسه، اظهار کرد: کمبود پارکینگ و ترافیک سنگین در بلوار سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی مهم‌ترین معضلات استان در ایام عید نوروز می‌باشد.

وحید مقدم اضافه کرد: اطراف میدان جانبازان و مصلای قدس به دلیل حجم تردد بسیار زیاد خودرو با تراکم سنگین و ترافیک در این ایام روبه‌رو است.

وی گفت:طرح‌های ترافیکی برای حل مشکلات سال گذشته در پلیس راهور استان در حال به‌روزرسانی و آماده‌سازی می‌باشد.

وی بیان داشت: تابلوهای هدایت‌کننده مسیر و راهنمای زائران نسبت به سال گذشته با افزایش قابل‌توجهی روبه خواهد شد.

وی اضافه کرد: به دلیل افزایش قیمت سوخت پیش‌بینی می‌شود امسال نسبت به سال گذشته استفاده از وسایل نقلیه عمومی در سفر به استان قم افزایش یابد.

اقامه نماز جماعت در مجتمع‌های بین‌راهی قم

مدیر ستاد اقامه نماز استان قم نیز عنوان کرد: این ستاد بر اقامه نماز جماعت در سطح ادارات و نمازخانه‌های بین‌راهی تأکید ویژه‌ای با دستور استاندار قم دارد.

محمد خامه یار تصریح کرد: در ایام نوروز برنامه ویژه‌ای برای اقامه نماز در سطح مجتمع‌های بین‌راهی استان اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: بازدید از نمازخانه‌های بین‌راهی و تجهیز نمازخانه‌های درون‌شهری هم‌زمان با ایام نوروز انجام خواهد شد.

وی ابراز کرد: با هماهنگی‌های انجام‌شده با مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه امکان تأمین روحانی در تمام مراکز اقامه نماز فراهم‌شده است.

ساماندهی معتادان متجاهر هم‌زمان با تعطیلات نوروزی

معاون اداره کل امنیتی و انتظامی استانداری قم نیز گفت: پوشش ترافیکی و امنیتی برای ۱۰ میلیون زائر در ایام نوروز پیش‌بینی‌شده است.

مهدی شریفی خاطرنشان کرد: در ایام نوروز ۲۱ میلیون مسافر با ۷ میلیون خودرو سواری از محورهای مواصلاتی قم عبور می‌کنند.

 وی خاطرنشان کرد: برای تأمین امنیت زائران و خودروهای آن‌ها از توان بسیج مردمی استفاده خواهد شد.

وی بیان کرد: برای افزایش ضریب امنیت تفرجگاه‌های شهری نیز برنامه‌ریزی لازم انجام‌شده است.

شریفی اظهار داشت: رصد و پایش فضای مجازی برای افزایش ضریب ایمنی و ساماندهی معتادان متجاهر نیز هم‌زمان با ایام نوروز ۹۹ انجام می‌شود.

برچسب‌ها شهرداری قم قم حمل و نقل مسافری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری قم قم حمل و نقل مسافری شهرداری قم قم حمل و نقل مسافری مدیرکل مدیریت بحران قم اسکان مسافران نوروزی خدمات رسانی در محور برای جلوگیری ایام نوروز نماز جماعت بین راهی میرهادی گفت اقامه نماز آماده سازی هم زمان قم گرمسار سال گذشته بوستان ها شهر قم خواهد شد ۵ بوستان پیش بینی ویژه ای قم نیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۷۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه تشکیل سازمان گردشگری به شورای شهر تهران رسید

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران گفت: لایحه تشکیل سازمان گردشگری در شهرداری تهران تقدیم شورای شهر تهران شده است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، امین‌ توکلی‌زاده؛ معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در دویست و سی‌امین جلسه شورای شهر تهران در قالب ارائه گزارش از سوی این معاونت در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان اظهار کرد: در این ایام، پویش‌های متعددی از جمله تهران دوست‌داشتنی، روزه‌اولی‌ها، لشگر قدس، عید بندگی، افطاری ساده، ماه مهربانی و ... انجام شد که مورد استقبال شهروندان تهرانی قرار گرفت.

وی افزود: در طی این دوره از مدیریت شهری ویژه برنامه‌های نوروز با استقبال خانواده‌ها قرار گرفته به طوریکه در سال اول اجرای برنامه‌ها از ایوان شمس کلید خورد و در سال دوم آغاز برنامه‌ها از میدان ولیعصر بود و در سال جاری نیز آغاز برنامه‌های نوروز از میدان هفت تیر تا پارک لاله اجرا شد.

توکلی‌زاده با اشاره به اینکه یکی از توفیقات این دوره از مدیریت شهری شاد کردن خانواده‌ها در ایام نوروز بوده است افزود: ما توانستیم به ایده‌ها و طرح‌های جدید و نو و برگرفته از جبهه انقلاب، تاثیر بسیاری را در نشاط‌آفرینی داشته باشیم و در این ایام کارناوال‌های شادی در سطح شهر تهران راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: در طی ایام نوروز و رمضان همکاران ما در مدیریت شهری به صورت ویژه پای کار بودند تا بتوانند محیطی شاد و مناسبی را برای شهروندان تهرانی برقرار کنند.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران به برقراری شهر رمضان، شهر شهدا، دهکده‌های ورزشی و جام جهانی اشاره کرد و گفت: در تمامی این طرح‌ها شاهد همراهی مخاطبین بودیم. همچنین در ایام نوروز و رمضان شاهد برپایی کنسرت‌ها و موسیقی ها در پهنه‌های مختلف شهر تهران بودیم.

توکلی‌زاده به برپایی شهر شهدا اشاره کرد و گفت: همزمان با کنگره 24 شهید تهران شهر شهدا در فرهنگسرای خاوران در منطقه 15 آغاز به کار کرد و توانست مورد استقبال شهروندان قرار بگیرد و نزدیک به دو ماه در مجموعه فرهنگسرای خاوران شهر شهدا فعال بود.

وی ادامه داد: برپایی ویژه برنامه‌ها در برج میلاد، بوستان مشاهیر، اراضی عباس‌آباد و همچنین بهشت زهرا اجرا و مورد استقبال قرار گرفت. همچنین در قالب شهر رمضان 15 برنامه اجرا شد.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به بازدید 500 هزار نفر از شهروندان از برنامه‌های شهر رمضان گفت: همزمان با ایام ماه مبارک رمضان نیز برپایی سفره افطاری ساده با مشارکت شهرداری تهران و خیرین برپا شد که مورد استقبال شهروندان قرار گرفت که 5 میلیون نفر از آن بازدید کردند.

توکلی‌زاده اضافه کرد‌: در حوزه ورزش نیز اقدامات ویژه‌ای در قالب دهکده‌های تفریحی و ورزشی در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان دایر شد.

وی با اشاره به برپایی بازارچه‌ها و گذر گردشگری برای حضور شهروندان در ایام ماه مبارک رمضان و نوروز گفت: بر اساس آمار امسال در ایام نوروز دو میلیون گردشگر از اراضی عباس آباد بازدید کردند که این یک رکورد محسوب می‌شود. حضور شهروندان در شب‌های احیا در بهشت زهرا نیز از مواردی است که در ماه مبارک رمضان شاهد بودیم و در شب‌های احیا نزدیک به 500 هزار نفر در بهشت زهرا حضور پیدا می‌کردند.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران گفت: طراحی و اجرای برنامه‌ها در 16 بوستان در کنار مجموعه‌های اصلی از دیگر برنامه‌هایی بود که در سطح مناطق عملیاتی و اجرا شد.

توکلی‌زاده گفت: از دیگر برنامه‌های انجام شده در ایام ماه مبارک رمضان و نوروز می‌توان به ویژه برنامه جشن عید فطر اشاره کرد. در سنوات گذشته ما هیچ برنامه‌ای در عید فطر نداشتیم که برنامه های امسال پس از نماز عید فطر مورد استقبال شهروندان قرار گرفت.

وی در پایان از ارائه لایحه تشکیل سازمان گردشگری شهرداری تهران خبر داد و گفت: این لایحه تقدیم شورا شده و انشاءالله پس از طی روند آن شاهد تشکیل این سازمان باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاهش شمار قربانیان حوادث رانندگی در نوروز امسال
  • آخرین آمار تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • اعلام آخرین آمار فوتی های ناشی از تصادفات در تعطیلات نوروز / ۱۰۶۵ نفر جان باختند
  • آخرین آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در تعطیلات نوروز اعلام شد
  • لایحه تشکیل سازمان گردشگری روی میز شورای شهر تهران
  • در تعطیلات نوروزی یک هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جان باختند
  • جان باختن هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات در تعطیلات نوروز
  • لایحه تشکیل سازمان گردشگری به شورای شهر تهران رسید
  • ایستگاه سلامت در مرکز شهر سی سخت برپا گردید
  • تعطیلی دو روزه آخر هفته، رونق سفر و مصیبت حمل و نقل