Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@21:46:20 GMT

حجم مخازن آبی بندرعباس به ۲۲۰ هزار مترمکعب رسید

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۰۷۹۲۰

حجم مخازن آبی بندرعباس به ۲۲۰ هزار مترمکعب رسید

وزیر نیرو روز شنبه در آیین بهره‌برداری از مخزن ۲۰ هزار مترمکعبی بندرعباس که برای احداث آن ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است، اظهار داشت: هرمزگان  توجه به سرمایه‌گذاری‌های دولت و همت مسوولان این اُستان برای جذب سرمایه‌های بخش خصوصی، در آستانه رسیدن به نقطه پایداری از حیث نیازهای آب و انرژی قرار دارد.

رضا اردکانیان ادامه داد: تا ۱۴۰۰ حدود ۵۰ درصد به ظرفیت نصب شده برق هرمزگان اضافه خواهد شد و هم‌چنین با تنوع بخشی به منابع آب شرب این اُستان (شیرین کردن آب دریا و جمع آوری آب‌های سطحی) دغدغه‌هایی که سال‌های خشک گذشته را یادآوری کند کمتر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: فاضلاب شهر بندرعباس یکی از مسائل مهم باقی مانده و جزو طرح‌های مورد توجه وزارت نیرو بوده که کارهای خوبی در این خصوص انجام شده است.

وزیر نیرو گفت: امید می‌رود شاهد تحولی خوبی در این بخش باشیم و امکانات مالی لازم برای تسریع در اجرای طرح جمع آوری و تصفیه فاضلاب شهر بندرعباس ( طرح در حال انجام کنونی که ۲۶ میلیون متر مکعب پساب تولید می‌کند و توسعه آن با مشارکت بخش خصوصی ) باشیم.

اردکانیان خاطر نشان کرد: وزارت نیرو بخشی از اموال غیر منقول خود را به این منظور بکار می‌گیرد تا حجم قابل توجهی از پساب تصفیه شده را با مشارکت بخش خصوصی برای نوار سبز مطمئن برای شهرستان بندرعباس بکارگرفته شود.

وی افزود: بدین ترتیب هم از پساب استفاده می‌شود و به شرایط زیست محیطی بندرعباس کمک شده و مردم از نگرانی‌هایی که  فاضلاب ایجاد کرده رهایی می‌یابند.

توافق برای روشنایی دور سه جزیره خلیج فارس

بنا به اظهار وی، با استاندار هرمزگان در خصوص طرح رینگ روشنایی سه جزیره با مشارکت وزارت نیرو و استانداری هرمزگان به توافق رسیدیم.

وزیر نیرو بیان داشت: بر این اساس ۳۰ درصد از منابع استانی و بقیه را وزارت نیرواز منابع داخلی شرکت توانیر و دولت برای انجام روشنایی دور  سه جزیره هرمز، لارک و بوموسی استفاده شود.

اردکانیان اشاره کرد: این طرح برای گردشگری و استفاده اهالی و توسعه شرایط ایمن جزایر کمک بزرگی بوده که طرح اولیه تا پایان سال‌جاری تهیه خواهد شد و اجرای آن اوایل سال ۹۹ آغاز خواهد شد.

برچسب‌ها هرمزگان رضا اردکانیان بندرعباس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هرمزگان رضا اردکانیان بندرعباس هرمزگان رضا اردکانیان بندرعباس وزارت نیرو بخش خصوصی وزیر نیرو خواهد شد سه جزیره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۷۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام پروژه رینگ شرق تبریز تا پایان سال

 غفارزاده در جلسه شورای بهره‌برداری شرکت  آب منطقه‌ای که با حضور معاونین و مدیران برگزار شد با اشاره به آخرین وضعیت منابع آب تبریز اظهار کرد: متاسفانه نبود رینگ به دور کلانشهر تبریز تامین آب شرب سال قبل را مشکل‌ کرد در حال حاضر رینگ جنوبی شهر با ۲۶ کیلومتر مسافت به اتمام رسیده و در برنامه داریم تا رینگ شرقی را قطعا تا پایان سال به بهره‌برداری برسانیم.

وی با بیان اینکه علی‌رغم بارش‌های اخیر با توجه به شرایط خشکسالی و عدم تبدیل بارش‌ها به رواناب تنها ۵۲ درصد مخازن سد‌های استان پر شده اضافه کرد: سال گذشته سال بسیار سختی بود و با تداوم شرایط خشکسالی و کاهش بارندگی‌ها مواجه بودیم اما با مدیریت منابع و مصارف آبی توانستیم این بحران را در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعتی و شرب مدیریت کنیم.

وی با اشاره به برداشت‌های غیرمجاز و گاه مصرف بی‌رویه خاطرنشان کرد: علی‌رغم باور عمومی بارندگی‌های پراکنده روز‌های اخیر اثربخشی ناچیزی بر مخازن سد‌ها داشته که امیدواریم شهروندان با خودداری از مصارف غیرضروری یاریگر کارکنان صنعت آب استان باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • گشایش نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس+عکس
  • گشایش نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس
  • برپایی نمایشگاه سلامت در بندرعباس
  • اجرای طرح دوم جمع‌آوری مخازن زباله از معابر منطقه دو شهرکرد
  • برگزاری نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس
  • برگزاری یازدهمین کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران در بندرعباس
  • کشف ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در بندرکلاهی شهرستان میناب
  • اتمام پروژه رینگ شرق تبریز تا پایان سال
  • برگزاری مسابقات ورزشی پیشکسوتان سپاه در بندرعباس
  • ۶۳ درصد حجم مخازن سد‌های کشور پر شد