Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-28@18:55:16 GMT

نجات «باغ آذری»، شاید وقتی دیگر

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۰۸۰۱۱

نجات «باغ آذری»، شاید وقتی دیگر

‍‍‍‍‍‍

بر خلاف اسم محله باغ آذری ، دیگر باغی در آن منطقه باقی نمانده است و حتی قدیمی های این محله نیز فراموش کرده اند که در زمان های دور در این محله باغ‌هایی وجود داشته است .دیگر این روزها محله باغ آذری با نام گود آذری شناخته می شود. گودی که همین روزهاست که ساکنین آن را به یک‌باره به زیر زمین بکشد، محله فقیری که با انواع و اقسام ناهنجاری ها دست و پنجه نرم می‌کند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فوج فوج معتاد در بوستان‌های این محله مشغول مصرف مواد مخدر هستند و ساقی‌های مواد هم بالای سر آن‌ها پول‌های کثیف خود را می شمارند.

به گزارش «تابناک»، سنگ بنای تخریب محله باغ آذری در سال 1325 با برداشت خاک از سطح این محله برای استفاده کوره‌پز خانه‌های اطراف تهران گذاشته شد و این روند آنقدر انجام گرفت تا داخل محله گودالی بزرگ ایجاد شد.گودی که پذیرای زاغه نشین های اطراف تهران شد و خانه های نچندان اصولی داخل این گود ساخته شد. اگر سری به این محله بزنید خانه‌های فرسوده بسیاری می‌بینید که روی قنات‌های قدیمی ساخته شده و منتظر بهانه‌ای برای آوار شدن بر سر ساکنین خود هستند.

وعده‌های شهرداری و شورای شهر از حرف تا عمل

با توجه به اینکه مدت‌هاست در محدوده گود آذری امکان ساخت و ساز نیست قرار بر این شد ساکنین این منطقه به مکان دیگری منتقل شوند، ولی متاسفانه با وجود اینکه مدیریت شهری از خطرات ادامه سکونت در این شرایط با خبر هستند ولی هیچ‌گونه تسریعی در تصمیم گیری و انتقال دیده نمی‌شود. البته هر ازگاهی مسئولین با هر رویکردی وارد این صحنه رنگ و رو پریده شده و این موضوع را یادآوری می‌کنند اما هیچگونه اقدامی صورت نمی‌گیرد. این در حالی است که هموطنان ما در گوشه‌ای از این شهر در خطر جدی آوار به دلیل فرسودگی و معضلات اجتماعی به سر می‌برند.

چندی پیش بود که زهرا نژاد بهرام عضو شورای شهر تهران طی بازدیدی از این محله به تسریع در جابجایی اهالی از این گود تاکید کرد و گفت: در محدوده باغ آذری حدود 400 خانوار در یک منطقه فرسوده ساکن هستند که بهتر است با ابلاغ بسته تشویقی ویژه و جابجایی ساکنانی که امکان ساخت ندارند کیفیت این محله بالا برود.

نژاد بهرام ادامه داد: مدتهاست که مقرر شده محدوده گود مذکور که امکان ساخت و ساز ندارند در قالب انتقال و جابجایی به یک قطعه زمینی که مربوط به حوزه خدمات شهری است کاندیدا شده تا در آنجا ساخت و ساز صورت بگیرد اما تاکنون اقدامی حاصل نشده است.

حال این سوال مطرح است که اگر قرار باشد مسئولین فقط نسخه باید انجام شود را برای مردم بپیچند پس کدام نهاد و ارگانی برای اجرای درمان این غده های چرکین باید وارد عمل شوند.

برخی از ساکنین از وضعیت فعلی راضی هستند

 اما با توجه به وجود این همه مشکل برخی از اهالی به دلایل مختلف راضی به جابجایی از این گود نیستند که غالبا اذعان دارند در آپارتمان نمی‌توانند سکونت داشته باشند و ترجیح می‌دهند در خانه‌های ویلایی فرسوده به حیات خود و فرزندان خویش ادامه دهند.

حال باید دید تا مجموعه مدیریت شهری و مقامات مسئول چه تصمیمی برای نجات این خانواده‌ها از وضعیت فعلی خواهند گرفت .

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: تابناک

کلیدواژه: جشنواره موسیقی فجر کنفرانس مونیخ آزادراه تهران شمال انتخابات مجلس یازدهم شورای ائتلاف نیروهای انقلاب باغ آذری زاغه نشین بافت فرسوده وعده های شهرداری مشکلات شهری تهران مدیریت شهری خانه های فرسوده بسته های تشویقی بافت فرسوده جشنواره موسیقی فجر کنفرانس مونیخ آزادراه تهران شمال انتخابات مجلس یازدهم شورای ائتلاف نیروهای انقلاب محله باغ آذری امکان ساخت ساخت و ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۸۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصویر) وقتی ۲۰۰ تومانی ارزشمند بود

در سال ۷۵ قیمت قیمت سکه ۴۱ هزار تومان و قیمت گوشت هزار و صد تومان بود. درحالیکه قیمت سکه امروز به ۳۶ میلیون و قیمت گوشت بیش از پانصد هزار تومان رسیده است.

دیگر خبرها

  • سپاهان تهدید کرد؛ شاید مقابل تراکتور وارد زمین نشویم!
  • پورشه 911 وقتی الهام بخش طراحی یک ربات شود (عکس)
  • وقتی دیگر زمین جایی برای زندگی نیست و شهر فضایی می شود! (عکس)
  • (تصویر) وقتی ۲۰۰ تومانی ارزشمند بود
  • سودابه آقاجانیان از دلیل غیبتش در تلویزیون پرده برداشت
  • ضیافت افطار در محله «گلچینان» یزد
  • امباپه، صلاح، مودریک و شاید هم گارناچو؛ ۵ فوتبالیست سرشناس المپیک ۲۰۲۴ کدام ستاره‌ها خواهند بود؟
  • واکنش جالب آیمریک لاپورت به درگیری با وینیسیوس: شاید می‌خواست برقصد!
  • ۱۰ کتاب برتر روان شناسی رشد شخصیت که در نوروز باید بخوانید
  • قلعه‌نویی کیروش می‌شود؟ / این بار شاید استقلالی‌ها اخراج شوند!