Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم آیین پایانی نخستین دوره جایزه ملی طراحی بسته‌بندی در صنایع فرهنگی شنبه (۲۶ بهمن ماه) در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم علی اصغر مونسان (وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری)، محمد حسین ایمانی خوشخو (عضو هیات علمی و رییس پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاد دانشگاهی و عضو شورای عالی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری)، حمیدرضا طیبی (رییس جهاد دانشگاهی) و سعید هاشمی (رییس دانشگاه علم و فرهنگ) حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایمانی خوشخو در این مراسم گفت: در ۴۰ سال نخست انقلاب به مساله فرهنگ و صنایع دستی  توجه زیادی نشد و در ۴۰ سال دوم انقلاب عصر توسعه فرهنگی خواهد بود. ما منابع فرهنگی زیادی داریم که باید امکانات بهره‌برداری از آنها فراهم شود تا پیشرفت در این زمینه حاصل شود.

حمیدرضا طیبی ـ رییس جهاد دانشگاهی ـ نیز تبدیل شدن سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به وزارتخانه را مساله مهمی دانست که باعث پیشرفت در این زمینه می‌شود و افزود: باید از سندیکاها و صنوف در حل مشکلاتشان کمک بگیریم زیرا آنها خودشان مشکلاتشان را بهتر می‌شناسند و در جهت پیشرفت گام برمی‌دارند.

وزارت میراث و صنایع دستی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، جهاد دانشگاهی و دانشگاه علم و فرهنگ اعصای سیاست‌گذاری این جایزه و این رویداد هستند.

در خلال مراسم به مناسبت ولادت حضرت فاصمه(س) و روز زن از پویا محمودیان معاون صنایع دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و لادن حیدری معاون پشتیبانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تقدیر شد.

جعبه قرآن از شرکت ققنوس یکی از محصولاتی بود که  در نخستین دوره جایزه ملی طراحی بسته‌بندی در صنایع فرهنگی برنده این جایزه شد.

معرفی برگزیدگان بخش‌های مختلف بخش دیگر مراسم آیین پایانی نخستین دوره جایزه ملی طراحی بسته‌بندی در صنایع فرهنگی بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه علم و فرهنگ جهاد دانشگاهی میراث فرهنگی صنایع دستی صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۸۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرغامی: آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است/ حال مردم خوب است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ عزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز گزارشی که در جلسه دولت قرار دادم مورد تأیید همه وزرا و رئیس جمهور قرار گرفت، زیرا مردم دین دار هستند.

وی افزود: یک بخشی از جامعه تشخیص می‌دهد که به روزه داری بپردازند و سفر‌ها و گردشگری خود را به بعد از ماه مبارک رمضان موکول کنند.

ضرغامی گفت: وقتی مردم سفر می‌روند بالاخره در کنار همه مشکلاتی که دارند به گردشگری می‌پردازند نشان دهنده حال خوب مردم است.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تأکید کرد: برخی از دستگاه آمار‌هایی ارائه می‌دهند که بسیار غلط است، همه آمار‌ها نشان دهنده افزایش گردشگری است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گردشگری و صنایع دستی،‌ مردمی‌ترین نوع اقتصاد است
  • سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین برگزار شد
  • حضور میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • تکمیل زیرساخت‌های محافظت از غار باستانی زل هستیجان
  • رسیدگی به بحث فرونشست از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی است
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • تشکر از صداوسیما برای سریال «نون‌خ» / موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • ضرغامی: آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است/ حال مردم خوب است
  • آیین سنتی پخت شیربرنج در روستای توندر کوهسرخ خراسان رضوی برگزار می‌شود
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز