Web Analytics Made Easy - Statcounter

گیلان پتانسیل‌های خوبی در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی دارد و طبق رویکرد وزارت جهاد کشاورزی و اداره کل تابعه آن در استان، روند سرمایه‌گذاری در این حوزه‌ها سرعت گرفته و مورد حمایت قرار می‌گیرد. ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۴ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، یکی از سیاست‌های مهم در بخش اقتصاد کشاورزی توجه بیشتر به ارزش افزوده‌ای است که در این حوزه ایجاد می‌شود بر همین استان و طبق رویکرد وزارت جهاد کشاورزی و اداره کل تابعه آن در گیلان، روند سرمایه‌گذاری در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی استان سرعت گرفته و مورد حمایت قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان صبح امروز در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه در ایام دهه مبارک فجر امسال چندین پروژه اشتغالزایی در راستای توسعه پایدار کشاورزی در گیلان افتتاح شده است اظهار داشت: با احتساب پروژه‌های مربوط به آب‌بندان‌ها، 40 پروژه عمرانی، تولیدی و خدماتی در دهه فجر امسال در گیلان به بهره‌برداری رسید.

علی درجانی میزان اشتغال ایجاد شده این تعداد طرح و پروژه را در گیلان معادل 600 فرصت شغلی با حجم سرمایه‌گذاری انجام شده 112 میلیارد تومان اعلام کرد و بیان داشت: این طرح‌ها در بخش‌های مختلفی نظیر آب و خاک، تولیدات گیاهی، دام و طیور، صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی استان گیلان به بهره‌برداری رسیده است.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان: بخش کشاورزی کردستان نیازمند توسعه صنایع تبدیلی استکارخانجات صنایع تبدیلی بنیاد مستضعفان در مناطق محروم احداث می‌شودصنایع تبدیلی محصولات کشاورزی در خراسان جنوبی توسعه یابد

وی با تأکید بر اینکه از عواید افتتاح پروژه‌های دهه مبارک فجر امسال توسط جهاد کشاورزی گیلان، بیش از 2 هزار و 900 خانوار روستایی استان بهره‌مند می‌شوند تصریح کرد: گیلان یکی از استان‌های حائز اهمیت در تولید انواع محصولات کشاورزی به ویژه محصولات استراتژیک محسوب می‌شود و رتبه‌های خوبی نیز در این زمینه دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از کشت بیش از 70 نوع محصولات کشاورزی در این استان سخن گفت و با اشاره به رتبه‌های کشوری و پیشتازی این خطه در تولید 20 عنوان محصول عنوان کرد: گیلان کمتر از 9 دهم درصد از خاک کشور را دارا است اما با این حال سالانه بیش از 3 و نیم میلیون تن محصولات کشاورزی در آن تولید می‌شود. 

درجانی یکی از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی و سازمان‌های تابعه آن در استان‌ها از جمله گیلان را توجه بیشتر به افزایش ارزش افزوده‌ بخش کشاورزی تلقی کرد و گفت: نگاه به مسائل پس از تولید از یک سو و توجه به زنجیره آن از مزرعه تا سفره به ویژه در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی از اهداف وزارت جهاد کشاورزی محسوب می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه طبق آمارها و ارقام در حال حاضر وضعیت استان گیلان در بخش صنایع تکمیلی و تبدیلی خوب است تلاش بیشتر در این حوزه را با توجه به پتانسیل‌های بالای استان لازم و ضروری خواند و افزود: توانمندی‌های بخش کشاورزی گیلان بر کسی پوشیده نیست بنابراین باید از تمام استعدادهای استان استفاده بهینه شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان حمایت از روند سرمایه‌گذاری در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی استان را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: از سال گذشته تاکنون بیش از 250 میلیارد تومان تسهیلات مختلف جهت سرمایه‌گذاری در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی استان گیلان پرداخت شده است.

درجانی تولید بیش از 3 درصد تولیدات کشاورزی در گیلان را مورد توجه قرار داد و با اشاره به اینکه این استان تنها 9 درصد خاک کشور را در اختیار دارد تصریح کرد: هم‌اینک 70 نوع محصول استراتژیک توسط کشاورزان گیلانی تولید می‌شود و این استان در تولید 20 عنوان محصول در رده‌های نخست تا پنجم کشوری قرار دارد.

وی 28 درصد اشتغال گیلان و 40 درصد اقتصاد آن را مربوط به فعالیت‌های کشاورزی و تولید انواع محصولات اعلام کرد و اظهار داشت: طبق آمارها بیش از 4 میلیون بهره‌بردار در سراسر کشور مشغول انجام فعالیت‌های کشاورزی هستند و از این میزان 300 هزار خانوار بهره‌بردار یعنی حدود 8 درصد آن در گیلان سکونت دارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان بخش کشاورزی را موتور محرک توسعه اقتصادی در تمام نظام‌ها تلقی کرد و بیان داشت: در حال حاضر 80 درصد امنیت غذایی کشور در بخش کشاورزی رقم می‌خورد از سوی دیگر با توجه به ظرفیت‌های موجود، تولید محصولات کشاورزی به میزان دو برابر جمعیت کشور قابل دستیابی است.

انتهای پیام/614

R7877/P4001/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سرمایه گذاری در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی استان رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان مورد حمایت قرار می گیرد وزارت جهاد کشاورزی روند سرمایه گذاری محصولات کشاورزی استان گیلان تابعه آن فجر امسال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۸۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم حمایت از بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری در حوزه گردشگری

ولی جهانی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به برپایی آئین نکوداشت روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی در گیلان اظهار کرد: آئین نکوداشت بناها و محوطه‌های تاریخی و تجلیل از مالکان و بهره‌برداران بناهای تاریخی و با حضور فعالین فرهنگی و گردشگری در محل کاروانسرای عباسی برگزار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان با تاکید بر احیای اماکن تاریخی در استان بیان کرد: احیا و بکارگیری از ظرفیت‌های تاریخی گیلان در اولویت قرار دارد.

جهانی با بیان اینکه حفظ و صیانت از بناها و محوطه‌های تاریخی وظیفه همگانی است، گفت: در سال‌های اخیر اقدامات خوبی برای ساماندهی بناهای تاریخی توسط مالکان خصوصی صورت پذیرفته است.

به گفته وی، در گیلان بیش از ۵ هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی شناخته شده است که یک هزار و ۲۶۱ مورد از این تعداد در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان از مالکان بناهای تاریخی استان خواست تا برای مرمت این خانه‌ها همراه باشند و گفت: طبق پیگیری امور مربوط به ماده ۹۸ برنامه ششم توسعه، بناهای تاریخی استان برای تبدیل به جاذبه‌های گردشگری به بخش خصوصی واگذار می‌شود

وی با تاکید بر حمایت ار بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری در حوزه گردشگری افزود: حمایت از بخش خصوص در راستی توسعه گردشگری مورد توجه میراث قرار دارد.

میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان بیان کرد: این استان دارای توانمندی‌ها و قابلیت‌های گردشگری و تاریخی فراوانی است که توانسته این خطه را به یکی از قطب‌های گردشگری کشور تبدیل کند.

به گفته جهانی- ترمیم و بازسازی بناهای تاریخی گیلان در اولویت برنامه‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قرار دارد.

کد خبر 6083859

دیگر خبرها

  • ذخیره کالا‌های اساسی مردم گیلان
  • پیله مشکلات نوغاندارای؛ نبود صنایع تبدیلی است
  • شخم اولیه ۶۲ درصد از شالیزار‌های گیلان
  • سمپاشی باغ‌های رودبار علیه ملخ مراکشی
  • جهش تولیدات کشاورزی همدان از مسیر مولدسازی روستاها می‌گذرد
  • آغاز مبارزه با ملخ مراکشی در گیلان
  • تصمیمی برای استرداد اراضی پتروشیمی میانکاله گرفته نشده است
  • لزوم حمایت از بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری در حوزه گردشگری
  • برنامه جهاد کشاورزی برای حمایت از کشاورزان
  • تحقق جهش تولید صنایع دستی با حمایت از بخش خصوصی