Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، ناصر رضایی پور  در مورد اهمیت خواب گفت: خوب و به‌اندازه خوابیدن و استراحت مناسب، یکی از شش اصل ضروری تندرستی از نظر متخصصان طب ایرانی است.

وی با اشاره به اینکه بهترین زمان خواب، از آغاز شب تا نیمه‌شب، یعنی حدود ساعت ۹ شب تا ۴ صبح است ادامه داد: ارزش هر ساعت خواب از ۹ تا ۱۲ شب را دو تا سه‌برابر خواب پس از نیمه‌شب دانسته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این متخصص طب سنتی با تاکید بر اینکه حکمای طب ایرانی انواع خواب در روز را مضر شمرده‌اند و به جهت اهمیت فراوان، برای آن‌ها نام‌های جداگانه گذاشته‌اند گفت: عیلوله، خواب بین اذان صبح و طلوع خورشید است و خواب در این زمان، پوست چهره را زشت و زرد می‌کند.

وی افزود: فیلوله، خواب اول روز است که عنوان شده خواب بی‌عقلان است، زیرا موجب سردی بدن و کسالت و بی‌نشاطی در طول روز می‌شود. حیلوله نیز خواب پس‌از ظهر است حیلوله یعنی حایل میان انسان و نماز ظهر و عصر. این خواب به شرط کوتاه‌بودن (۲۰ دقیقه)، اشکالی ندارد، ولی بهتر است از آن پرهیز شود.

ناصری پور غیلوله را نیز خواب حدود نیم‌ساعت پیش‌از غروب دانست و گفت: خواب عصرگاهی موجب کندذهنی و حماقت است و فرد را بسیار کسل و بی‌حوصله می‌کند.

وی افزود: از سوی دیگر خواب از اذان مغرب تا زمان عشاء (حدود دو ساعت پس‌از اذان مغرب) نیز مناسب نیست و بزرگان گفته‌اند پریشانی و فقر می‌آورد.

این متخصص طب سنتی تاکید کرد: قیلوله نیز خواب حدود نیم‌ساعت پیش‌از اذان ظهر تا اذان ظهر است و شرط این خواب، رعایت الگوی درست خواب شبانه و سحرخیزی است و در این صورت این خواب نیم‌ساعته، بسیار مفید بوده، موجب نشاط و تقویت قوای مختلف بدن می‌شود.

وی گفت: با اصلاح تدریجی الگوی خواب، نتیجه شگرف آن را در بهبود وضعیت جسمی و کارایی ذهنی خود خواهید دید. کار‌هایی که در زمان آخر شب انجام می‌دهید را به آغاز پگاه منتقل‌کنید و این کار نیز سخت نیست.

منبع: مهر

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: زمان خواب تندرستی نیز خواب نیم ساعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۹۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ اوقات شرعی امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ هجری خورشیدی، ۱۶ شوال ۱۴۴۵ هجری قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی در گیلان به این شرح است:
*************************
تقویم روز و اوقات شرعی
هنگام اذانِ صبــح ســاعت ۳ و ۵۰ دقیقه 
طلوعِ آفتاب ساعت ۵ و ۲۴ دقیقه 
اذانِ ظهـــر ساعت ۱۲ و ۱۰ دقیقه 
اذان مغرب ســـــاعت ۱۹ و ۱۶ دقیقه 
و نیمه شب شرعی امشب هم ساعت ۲۳ و ۲۲ دقیقه خواهد بود.

دیگر خبرها

  • تولید روزانه تراکتور در کشور به ۱۵۰ دستگاه رسید
  • اوقات شرعی ششم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر
  • تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • موثرترین و بهترین روتین پوستی روز و شب کدام اند؟
  • اوقات شرعی فردا پنجشنبه ، ششم اردیبهشت
  • بهترین زمان نوشیدن قهوه برای مبتلایان به کبدچرب
  • اوقات شرعی فردا پنجم اردیبهشت در شیراز
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب | مضرات خوردن قهوه در شب را بدانید
  • بارش شهابی -Puppid 2024π را از دست ندهید
  • اوقات شرعی سه شنبه، چهارم اردیبهشت