Web Analytics Made Easy - Statcounter

انتخاب نام نیکو توسط والدین برای فرزندان از جمله مسائلی است که اسلام به آن اهمیت داده است و یکی ازوظایف پدر و مادر در قبال فرزندان، نامگذاری به نامی نیکو است. ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۸ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم در بیرجند،خراسان جنوبی از جمله استانهای کشور است که فراوانی نام‌های مذهبی همیشه در استان خراسان جنوبی بالا بوده که این مهم نشان از فرهنگ غنی و معنوی مردم این خطه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاخص‌ترین لقب حضرت فاطمه زهرا (س) چیست؟‌چرا حضرت فاطمه زهرا(س) ‌را ام‌الائمه(ع) می‌نامند؟رئیس کل دادگستری استان اردبیل: جوانان سبک زندگی حضرت فاطمه(ع) را الگوی خود قرار دهند

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی با بیان اینکه این استان حدود 198 هزارنفر مفتخر به نام حضرت فاطمه زهرا (س) در این استان هستندگفت: فراوانی نام‌های مذهبی همیشه در خراسان جنوبی بالا بوده که این مهم نشان از فرهنگ غنی و معنوی مردم این خطه دارد.

مهرآور با اشاره به این که نام‌های فاطمه و فاطمه زهرا در ده ماهه امسال دارای بیشترین فراوانی نام در گروه دختران بوده بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون قریب به 850 دختر در خراسان جنوبی به نام‌های فاطمه، زهرا و فاطمه زهرا نامگذاری شده اند.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی افزود: القاب ریحانه، کوثر و محدثه نیز از ابتدای امسال بیشترین فراوانی نام از مشتقات نام ام ابی‌ها (س) را به خود اختصاص داده اند.

مهرآور خاطر نشان کرد: در ده ماه امسال 13 هزار و 128 نوزاد در استان متولد شده اند که از این تعداد 6 هزار و 444 نفر، نوزاد دختر بوده اند.

انتهای پیام/250/ ع

R41348/P1494/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حضرت فاطمه زهرا خراسان جنوبی فراوانی نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۹۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گندم و جو‌های خراسان جنوبی در حال درو هستند

جعفری معاون هماهنگی امور اقتصادی خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: ۷ روز ملی در حوزه مواد غذایی در کشور وجود دارد که اکثر این محصولات در استان نیز کاشت می‌شود و روز ملی گندم و نان مهم‌ترین روز است که همزمان با فصل برداشت گندم و جو در استان است.

او افزود: در این زمینه چه تولید کننده، چه کارخانجات و چه نانوایی‌ها نقش مهمی در تضمین سلامت و امنیت غذایی نان مصرفی مردم دارند و نظارت بر این حوزه‌ها باید بیشتر شود.

جعفری بیان کرد: در استان ۱۷ هزار و ۱۸۱ هکتار زیر کشت گندم، ۲۱ هزار و ۴۰۸ هکتار زیر کشت جو، هزار و ۸۰۸ هکتار زیر کشت گندم آبی و هزار و ۵۰۵ هکتار زیر کشت گندم و جو دیم داریم که باید برداشت‌ها مدیریت شده باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: ۹۸ کمباین داخلی داریم که تعدادی از آنها پارسال خریداری شد و ۳۲ کمباین مهاجر و ۱۲۸ دروگر نیز به عملیات برداشت گندم و جو در استان کمک می‌کنند و ۲۲ عامل نظارتی نیز بر برداشت درست این محصولات نظارت دارند.

بیشتر بخوانید

کشت قراردادی گندم و جو در خراسان جنوبی گسترش می‌یابد

او عنوان کرد: برداشت‌ها باید به صورتی باشد که ریزش گندم به کمترین حالت خود برسد، زیرا یک درصد ریزش در کلان، ۴ همت به اقتصاد کشور صدمه می‌زند و به همین دلیل چه در صورت برداشت دستی که بسیار کم صورت می‌گیرد و چه برداشت با کمباین باید دقت زیادی شود و کمباین‌ها قبل از استفاده و بعد از برداشت اول می‌بایست تنظیم شوند تا حداقل ضایعات گندم را داشته باشیم.

جعفری تصریح کرد: ۱۷ مرکز خرید در استان وجود دارد که ۱۵ مرکز دولتی هستند و قیمتی که دولت برای خرید هر کیلوگرم گندم تعیین کرده ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان است که اگر گندم در تمیزترین نوع خود باشد تا کیلویی ۱۸ هزار و ۹۰۰ تومان هم امکان خرید وجود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • تقویت ناپایداری‌ های جوی در خراسان جنوبی
  • تقویت ناپایداری‌های جوی در خراسان جنوبی
  • یادواره شهدای فردو در حرم حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار می‌شود
  • ۲۰۰ میلیارد تومان برای رفع تنش آبی در طبس ابلاغ شد
  • پرونده ایستگاه های اصلی خط ۷ مترو امسال بسته می شود
  • هوا گرمتر می‌شود
  • یادواره شهدای فردو در حرم حضرت فاطمه‌ معصومه(س) برگزار می‌شود
  • گندم و جو‌های خراسان جنوبی در حال درو هستند
  • بازنگری ۲۱۰ استاندارد ملی در خراسان جنوبی
  • تلاش با صلابت و بصیرت سپاه در پاسداری از کیان نظام