Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، مهمترین حوادث امروز شنبه ۲۶ بهمن ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

روباه گرسنه به منطقه مسکونی موکریان مهاباد پناه برد

فاروق سخنور رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهاباد در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: بامداد دیروز یک قلاده روباه به علت سرما و برای بدست آوردن غذا توسط اهالی مناطق مسکونی محله موکریان مهاباد دیده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: با توجه به سرد شدن هوا، بارش برف و کمبود طعمه در فصل زمستان گزار‌شهایی از پناه بردن حیوانات به حاشیه و داخل شهر گزارش می‌شود که این موضوع نیز برای انسان‌ها و دام‌های اهلی خالی از خطر نیست.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهاباد گفت: روباه معمولی بیشترین پراکندگی طبیعی را در بین پستانداران زمینی دارد و به علت زیرکی و تطابق این حیوان با شرایط مختلف طبیعی و استفاده از منابع متفاوت غذایی، علی‌رغم تعقیب و شکار بی‌رویه، تاکنون کاهش شدیدی در جمعیت آن‌ها ایجاد نشده است.

سخنور با اشاره به اینکه اخیرا نیز پنج قلاده گرگ گرسنه به حاشیه روستای یوسف‌کند و یک قلاده روباه به خانه‌ای در روستای قره خان این شهرستان پناه برده بودند، از شهروندان خواست در صورت دیدن این گونه حیوانات از آزار و اذیت آن‌ها خودداری کنند و دانه، علوفه و مواد غذایی اضافی خود را در حاشیه روستا‌ها برای استفاده سایر حیوانات وحشی قرار دهند.

وقوع دو تصادف جاده‌ای در محور‌های مواصلاتی مهاباد

پهلوانی معاون امداد و نجات هلال احمر شهرستان مهاباد گفت: دیروز تصادف بین دو خودرو سواری پژو ۴۰۵ در محور مهاباد – سردشت نزدیکی روستای داش تیمور اتفاق افتاد که خوشبختانه خسارت جانی نداشته، ولی به هردو خودرو خسارت مالی زیادی وارد شده است.

او افزود: همچنین دیروز عصر یک خودرو پیکان بار نزدیک روستای یوسفکند محور مهاباد_ارومیه واژگون شد، که راننده با تلاش کمک‌های مردم رهاسازی شد.

معاون امداد و نجات هلال احمر شهرستان مهاباد با بیان اینکه علت حادثه توسط کارشناسان در دست بررسی است، اضافه کرد: خوشبختانه این حادثه هیچ گونه تلفات جانی نداشته است.

پهلوانی تصریح کرد: جاده‌های استان به شدت لغزنده بوده و لازم است رانندگان از تردد غیرضروری در جاده‌ها خودداری کنند و در صورت تردد تجهیزات زمستانی و زنجیر چرخ به همراه داشته باشند و همچنین از پر بودن باک بنزین اطمینان حاصل کرده و در حین رانندگی فاصله طولی را رعایت و قبل از سفر با تماس با شماره تلفن‌های ۴۲۲۲۴۵۰۰، ۴۲۲۲۲۳۶۰۰ و ۲-۴۲۲۲۴۵۰۱ از وضعیت جاده‌ها اطلاع پیدا کنند.

انتهای پیام/ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوادث جاده ای هلال احمر محیط زیست حیات وحش شهرستان مهاباد جاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۰۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوی پیرانشهری در حمله خرس زخمی شد

عزیز ابراهیم نژاد شامگاه سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: وی که برای جمع‌اوری گیاهان کوهی به روستای لگ‌بن در مسیر پیرانشهر به مهاباد رفته بود ناگهان با حمله خرس مواجه می شود.

وی اضافه کرد: این قلاده خرس پس از حمله به این بانوی میانسال با وی گلاویز شده و وی را از ناحیه سر و صورت به شدت زخمی می کند.

مسئول مرکز فوریت‌های پزشکی پیرانشهر گفت: با اطلاع به مرکز فوریت های پزشکی ۱۱۵ این شهرستان، آمبولانس این مرکز به روستا اعزام شد و با توجه به نزدیکی مسیر فرد مجروح شده برای مداوا به بیمارستانی در شهرستان نقده اعزام شد.

وی از روستاییان و گردشگران این منطقه خواست : هنگام کوهپیمایی در مناطق کوهستانی به دلیل احتمال حمله حیوانات وحشی از جمله خرس و گرگ از تک‌روی و جدا شدن از گروه خودداری کنند.

روستای لگ‌بن در ۳۵ کیلومتری پیرانشهر و در مسیر جاده پیرانشهر - جلدیان - مهاباد مشهور به جاده «سه‌ری میدان» قرار دارد.

شهرستان پیرانشهر در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • تردد روان خودرو‌ها در جاده های مواصلاتی مازندران
  • خط کشی ۲۵۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی شهرستان نقده
  • وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین / بارش باران در محورهای مواصلاتی ۳ استان
  • جلسه شورای ترافیک شهرستان پلدشت 
  • گلایه از خرابی جاده روستای یله گنبد بخش کوهین در قزوین
  • خط کشی ۲۵۰ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی شهرستان نقده در سال گذشته 
  • مسدود شدن محور ترانزیتی ایرانشهر سرباز راسک چابهار +فیلم
  • حضور مدیرکل راهداری جنوب استان در محور مسدود نیکشهر به چابهار
  • بانوی پیرانشهری در حمله خرس زخمی شد
  • توقیف محموله مواد مخدر در بهبهان