Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-19@23:10:14 GMT

هیاتی با نظارت WHO شیوع کروناویروس را بررسی می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۱۱۴۰۲

هیاتی با نظارت WHO شیوع کروناویروس را بررسی می‌کند

در هفته جاری هیاتی از کارشناسان با نظارت سازمان جهانی بهداشت کار خود را در مورد شیوع کروناویروس در چین آغاز می‌کنند و بر این موضوع تمرکز خواهند داشت که چگونه کروناویروس جدید عامل بیماری کووید-۱۹ گسترش پیدا کرده و شدت بیماری به چه صورت است.

این تیم کارشناسی متشکل از ۱۲ عضو بین المللی و ۱۲ همتای چینی است که به دنبال دستیابی به جزئیات بیشتری درباره چگونگی، زمان و مکان آلوده شدن بیش از ۱۷۰۰ کادر درمانی چین به کروناویروس جدید هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«تدروس آدهانوم قبریسوس» دبیرکل سازمان جهانی بهداشت در این باره گفت: هدف از این ماموریت مشترک، آگاهی یافتن از گام‌های بعدی در واکنش به بیماری کووید-۱۹ (نام برگزیده از سوی کارشناسان این سازمان برای عفونت حاصل از کروناویروس جدید) و آماده سازیِ چین و جهان در برابر این بیماریست. همچنین لازم است به درک درست از نحوه انتقال این ویروس، شدت بیماری و تاثیر اقدامات واکنشی مداوم، توجه ویژه‌ای شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دکتر «مایک راین»، مدیر اجرایی برنامه‌های اضطراری این سازمان نیز اظهار کرد که تصور می‌شود در میان این تیم تحقیقاتی، مسئولانی از حوزه سلامت در آمریکا نیز حضور داشته باشند هرچند جزئیات بیشتری در این خصوص ارائه نشده است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: شیوع کروناویروس سازمان جهانی بهداشت چین پارسی خبر کروناویروس جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۱۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولد فرزند سالم از والدینی با بیماری ژنتیکی + فیلم

پژومند متخصص ژنتیک پزشکی با اشاره به تولد فرزند سالم از والدینی با بیماری ژنتیکی، اظهار کرد: فرزند این زوج، ۲ سال پیش در ۳ ماهگی با علائم دیابت – دیسپلازی استخوانی چندگانه و نارسایی حاد کبدی فوت کرد.

او گفت: پس از بررسی ژنتیکی والدین مشخص شد که فرزند فوت شده مبتلا به ۲ بیماری از ۳ بیماری ژنتیکی به صورت همزمان بوده است.

متخصص ژنتیک پزشکی با بیان اینکه ممکن بود فرزند بعدی این زوج هم به طور همزمان به هر ۳ بیماری ژنی مبتلا شود، افزود: این نخستین بار در ایران بود که برای جنین ۳ روزه حاصل از لقاح آزمایشگاهی به طور همزمان ۳ بیماری ژنتیکی بررسی و فرزند سالمی متولد شد.

او بیان کرد: PGD یا تشخیص ژنتیکی پیش از لانه گزینی برای ۳ ژن بصورت همزمان یک طرح بسیار پیچیده و زمان بر است که آزمایشگاه ژنتیک پزشکی مرکز درمان ناباروری شیراز با استفاده از دانش روز و تلاش کادر متخصص آزمایشگاه، پس از بررسی پیچیده ژنتیکی همه ۶ جنین حاصل از لقاح آزمایشگاهی یک جنین سالم عاری از هر ۳ بیماری ژنتیکی مد نظر انتخاب شد.

پی جی دی یک روش با فناوری پیشرفته است و در مواردی که پدر و مادر هر ۲ ناقل یک بیماری ژنتیکی باشند این روش می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا فرزند سالم داشته باشند.

پژومند با اشاره به اینکه از همان ابتدا فرزند سالم به مادر منتقل می‌شود، افزود: پدر و مادر ناقل بیماری‌های ژنتیکی دیگر دغدغه ابتلای فرزندشان به بیماری ژنتیکی را نداشته باشند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • تولد فرزند سالم از والدینی با بیماری ژنتیکی + فیلم
  • کاهش شیوع سالک در سمنان
  • یک واحد مرغ فروشی متخلف در سبزوار پلمب شد
  • تحقیق و تفحص از اجرای پروژه بلوار مرحوم ابوترابی
  • تلاش آمریکا و متحدانش برای ارزیابی تحریم‌ها علیه کره شمالی
  • گلایه سخنگوی دولت از بررسی نشدن لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس
  • گلایه سخنگوی دولت از عدم بررسی لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس
  • گلایه بهادری‌جهرمی از عدم بررسی لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس
  • اجرای پروژه‌های شهری طبق مصوبه
  • انجام طرح تحقیق و تفحص از بلوار مرحوم ابوترابی