Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-18@05:51:32 GMT

«تهران» برای غلامرضا تختی/ مردی که پایانِ خودش بود

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۱۱۹۸۰

به گزارش خبرنگار ایلنا، شماره اول از دور جدید ماهنامه اجتماعی و فرهنگی «تهران» با صاحب‌امتیازی و مدیرمسئولی احسان میراب‌زاده و سردبیری مرتضی رحیم‌نواز با تصویر غلامرضا تختی روی جلدش، منتشر شد.

پرونده ویژه این شماره به جهان پهلوان تختی اختصاص دارد و تبدیل به تیتر اصلی مجله هم شده است؛ که در این پرونده مطالبی را به شرح زیر می‌بینید:

«بچه خانی‌آباد» نوشته ندا لطفی مهیاری، «دوست دارید مرا بشناسید؟» غلامرضا تختی، «پرسه در دیروز» محمدحسین ندری، «شمایل یک اسطوره» شهره دشتی، «ققنوس در آتش» رکسانا لطیفی، «مردی که محکوم به شکست بود» داریوش آشوری، «چگونه باور کنم» جلال آل‌احمد، «شرح یک دوستی» حسین شاه‌حسینی، «او برتر از سقراط بود» احمد شاملو، «نه با کاووس، بر کاووس» نعمت میرزاده، «مرگ یک مرد» رضا براهنی و «خوان هشتم» مهدی اخوان‌ثالث.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیگر بخش‌های این مجله شامل خرده روایت‌ها، شهر و شهرنشینی، تهران امروز و تهران قدیم است.

در این بخش‌ها هم مطالبی به شرح زیر به چشم می‌خورد:

«تهران در گذر تاریخ» نوشته ماکان عبدی، «ویران شدن طهران و فراموشی مشاهیر» ماریا نیک‌ورز، «در نسبت شهر با انسان و جمعیت» مرتضی رحیم‌نواز، «واکاوی روابط اجتماعی در شهر» علی فرهادی، «مقدمه‌ای بر تعریف محله در نظام شهری ایران» امین حمیدی، «شهر مهربان با کودک» علی رجبی، «مسائل استراتژیک شهر تهران و مقایسه جغرافیایی آن با دیگر پایتخت‌ها» غلامحسین تکمیل‌همایون، «تهران‌پژوهی و تهران‌شناسی؛ تعاریف و کارکردها» رضا شیرازیان، از «طهران» تا «تهران» پریسا عبادی، «تهران قاجاری با استناد به نقشه‌های تاریخی» مریم میرزایی، «سیر تحول پاتوق در تهران قدیم» داریوش شهبازی، «چگونگی پوشش در دوره قاجاریه» آرزو اسکندری و «وقفیات امیرکبیر» پروانه شاه‌حسینی.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: غلامرضا تختی جهان پهلوان تختی مجله تهران ماهنامه تهران غلامرضا تختی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۱۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجموعه «۵۰ متر مربع»، از شبکه تهران

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،  این مجموعه در گونه اکشن، کمدی و درام، هرشب ساعت ۲۳ پخش و روز بعد ساعت ۱۱ و ۱۹ بازپخش می‌شود
«۵۰ متر مربع» یک یک مجموعه خانوادگی است و در آن بازیگرانی چون: انگین اوزتورک، تولگا تکین و آیبوک پوسات نقش آفرینی می‌کنند.

در خلاصه داستان این مجموعه مده است: گولگه، یک قاتل حرفه‌ای جوان است که چیزی از گذشته و سرگذشت پدر و مادرش نمی‌داند. او همواره در حال جست و جو و کسب اطلاعات در مورد والدینش است. گولگه توسط مرد ثروتمندی به نام سروت بزرگ شده و اکنون به دست راست او تبدیل شده و به کار‌های غیر قانونی او رسیدگی می‌کند. او نام گولگه به معنی سایه را خودش انتخاب کرده چرا که از هویت واقعی خودش اطلاعی ندارد. گولگه در حین جست و جو در مورد خانواده‌اش و اقای سروت به حقایق عجیبی پی می‌برد و در محله‌ای در یک مغازه خیاطی متروکه که صاحب آن فوت کرده است پنهان می‌شود. او مجبور می‌شود مدتی با هویتی ساختگی در آن محله زندگی کند به طوری که افراد آن محل فکر می‌کنند او پسر خیاطی است که قبلا درگذشته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت ایستگاه ورزشگاه تختی در خط ۷ مترو | این ایستگاه چه زمانی افتتاح می شود؟
  • مجموعه «۵۰ متر مربع»، از شبکه تهران
  • بسکتبال NBA | پادشاه به جوکر رسید؛ پایان راه برای نسل طلایی گلدن استیت
  • تهران قدیم| گشت و گذار دختران جوان در تهران ۱۰۰ سال قبل / عکس
  • زمان افتتاح آخرین ایستگاه خط ۷ مترو تهران
  • تهران قدیم| ژست جالب این دو نفر مقابل یک کفاشی، ۷۳ سال قبل/ عکس
  • فرنگی‌کار کرمانشاهی بعد از پایان محرومیت ۴ساله: جبران می‌کنم
  • یاران مهدی قایدی از سد تیم احمد نوراللهی گذشتند
  • یاران قایدی از سد تیم احمد نوراللهی گذشتند
  • تهران قدیم| وقتی چهارراه ولیعصر شبیه جنگل بود/ عکس