Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@21:26:29 GMT

سامانه بارشی جدید وارد آذربایجان‌غربی شد

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۱۲۱۵۶

سامانه بارشی جدید وارد آذربایجان‌غربی شد

اردلان محمدپور روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فعالیت این سامانه بارشی تا روز سه‌شنبه در آذربایجان‌غربی تداوم دارد و با خروج آن، سامانه بارشی جدید دیگری وارد استان خواهد شد که آن نیز تا روز جمعه آذربایجان‌غربی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

وی در خصوص دمای هوای آذربایجان‌غربی بیان کرد: با ورود این سامانه بارشی به استان دمای هوا طی شبانه‌روز گذشته به طور میانگین ۲ تا سه درجه سانتی‌گراد افزایش پیدا کرده و این روند در طول هفته تداوم خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره هواشناسی مهاباد افزود: طی شبانه‌روز گذشته تکاب و چالدران با حداقل دمای منفی هشت درجه سانتی‌گراد سردترین شهر و بوکان با حداکثر دمای چهار درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین شهر آذربایجان‌غربی بود. 

وی اضافه کرد: در این مدت دمای هوای ارومیه بین منفی هفت و صفر درجه سانتی‌گراد و هوای مهاباد نیز بین منفی ۶ و سه درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان بود.

طبق اعلام اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد کولاک شدید ۲ روز گذشته در گردنه «قره‌بلاغ» در محور مهاباد - بوکان (جاده برهان)، تردد خودروها را با مشکل مواجه کرده و هم‌اکنون عبور و مرور در این مسیر برای رانندگان ممنوع است.

اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی دارای ۱۸ ایستگاه هواشناسی اصلی و تکمیلی و بیش از ۱۲۰ ایستگاه باران‌سنجی و اقلیم‌شناسی است.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است.

بارش‌های استان از آبان‌ماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه می‌یابد.

برچسب‌ها سازمان هواشناسی كشور آذربایجان غربی بارش برف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان هواشناسی كشور آذربایجان غربی بارش برف سازمان هواشناسی كشور آذربایجان غربی بارش برف درجه سانتی گراد آذربایجان غربی سامانه بارشی روز گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۲۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه بارش باران بهاری تا چهارشنبه در همدان 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، روح الله زاهدی افزود: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی ساعاتی از امروز شدت رگبار‌ها همراه با پدیده رعد و برق و وزش باد شدید لحظه‌ای به شکل نقطه ای، منجر به بارش‌های قابل توجهی به میزان کمتر از پنج میلیمتر در پاره‌ای از نقاط استان می‌شود.

او تصریح کرد: فردا سه شنبه بارش خفیف باران در استان و پس فردا چهارشنبه آسمان استان تا پایان هفته صاف و آفتابی پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی همدان گفت: کاهش نسبی دمای صبحگاهی برای چهارشنبه و پنجشنبه احتمال می‌رود به طوری که دمای کمینه در برخی از نقاط استان ۲ درجه سانتیگراد بالای صفر پیش بینی می‌شود.

روح الله زاهدی افزود: فامنین و قهاوند با ۲۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و رزن با پنج درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرمترین و خنک‌ترین نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت
  • دمای هوای آذربایجان‌غربی افزایش می‌یابد
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت
  • ادامه بارش باران بهاری تا چهارشنبه در همدان 
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت
  • ورود سامانه بارشی جدید از امروز به آذربایجان‌غربی
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت
  • پیش بینی افزایش ابر و بارش‌های رگباری در ارتفاعات کرمان