Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@10:14:57 GMT

«ایران» روزنامه همه مردم است نَه فقط یک جناح سیاسی

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۱۲۲۹۵

«ایران» روزنامه همه مردم است نَه فقط یک جناح سیاسی

روزنامه ایران در یادداشتی به قلم مهدی شفیعی مدیرعامل مؤسسه فرهنگی و مطبوعاتی ایران، آورده است: مهدی شفیعی، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی و مطبوعاتی ایران، عصر شنبه درمراسم جشنواره انتخاب آثار برتر مؤسسه مطبوعاتی ایران، با تبریک میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و گرامیداشت روز مادر و زن، گفت: امروز که اینجا ایستاده‌ام، بر درختی ۲۵ ساله تکیه زده‌ام که شاخ‌وبرگ‌هایش چنان بالنده شده که چندین نسل روزنامه‌نگاران کشور در سایه‌سار آن زیسته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


متن سخنان وی به این شرح است: با نام و یاد خدایی که به قلم و آنچه با قلم می‌نویسند سوگند خورد. و با درود به مهمانان گرانقدری که یا با قدرت قلم مردم بر برگه‌های رأی دولتی شدند و یا با قدرت قلم‌فرسایی خود بر برگه‌های خبر مطبوعاتی. سلام بر شما، بر معاون اول محترم رئیس جمهوری جناب آقای دکتر اسحاق جهانگیری و دیگر سروران حاضر در مجلس.
 به نمایندگی از همه همکاران سالروز میلاد دخت گرامی پیامبر اسلام و روز زن و مادر را تبریک می‌گویم. یاد و خاطره سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را گرامی می‌دارم و برای درگذشتگان سانحه هوایی و حادثه کرمان از خداوند متعال طلب آمرزش دارم.


«ایران»؛ نامی که نشان از دیرپایی دارد و ماندگاری و راز همین نام است که آن را در طی این ربع قرن بر تارک مطبوعات ایران زنده و مانا نگاه داشته و هنوز ربع قرن‌های دیگری در پیش دارد که با وجود تغییرات موسمی و تحولات موضوعی، همچنان موضوعیت خود را به رخ بکشد. روزنامه‌ای که پیام دارد و یک ابزارش کاغذ است و ابزار دیگرش صدا و تصویر؛ از عالم واقع تا دنیای مجاز در اهتزاز است و به چند زبان در سخن است؛ از فارسی تا عربی و انگلیسی و بریل. از روزنامه ایران تا ایران ورزشی و از ایران آنلاین و ایران چند رسانه‌ای تا مجلات ایران ماه و ایران جمعه.اینجا که من ایستاده‌ام، تکیه بر بنای مستحکمی دارم که اسلافم از هر سلک و سیاق سیاسی، خشتی بر آن افزودند تا شد این نهاد تنومند رسانه‌ای که آغاز ورودش به بیست ‌و ‌ششمین سال انتشار را با حضور شما فرهیختگان جشن بگیرد؛ آن هم در روز مبارک میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و درحالی که نخستین جشنواره آثار برگزیده روزنامه ایران برگزار می‌شود.

مـا تقـــارن ایـــن جشن‌ها و جشنواره را بـــه فــال نیـــک می‌گیریم و خرسندیم که در این سال‌ها مؤسسه متکی بر تلاش زنان فرزانه و مردان فرهیخته‌ای بوده که ایران را چون فرزند خود نگهداری کردند و حال این جوان برومند شده و قدردان تمام آمدگان و رفتگانی است که زیر این سقف از اهدای مهم‌ترین داشته خود که عمر شریف‌شان بود و دانسته خود که سواد مطبوعاتی‌شان بود دریغ نکردند و چون یک خانواده ولو با تفاوت نسلی و تکثر سیاسی، از ایران نگاهبانی و نگاهداری کردند.
آری اینجا «ایران» است؛ نمونه کوچکی از ایران بزرگ که حافظ چند صدایی است؛ قطره‌ای از دریای خروشان ایران که محل تلاقی رودهای متعدد است و این رودها از سرچشمه فضیلت و معرفت می‌خروشند و در عمق آگاهی و آزادی می‌جوشند.


«ایران» به مثابه بلندگوی دولت نیست بلکه تریبون دولت – ملت است؛ مجرایی است برای انتقال پیام‌ها از دولت به ملت و بالعکس و تلاش ما بر این استوار است که صدای همه هموطنان‌مان باشیم؛ فارغ از دین و مذهب و نژاد و زبان و قومیت و تعلقات سیاسی و فکری‌شان. ما روزنامه همه مردمیم و نه فقط تریبون یک جناح سیاسی. ما «ایران» را روزنامه همه هموطنان می‌دانیم و خود را متعهد به پاسداشت تمام ارزش‌های مذهبی و ملی که ایران را در طول اعصار و قرون چنین جاویدان نگاه داشته است.
اما بهانه دیگری که امروز در خدمت شما بزرگواران هستیم، تأسیس استودیوی چند رسانه‌ای ایران است؛ این به معنای بهره‌مندی از ظرفیت‌های تکنولوژی جدید ایجاد شده در سال‌های اخیر برای استفاده از آن و گسترش فعالیت‌ها و مأموریت‌های اصلی مؤسسه یعنی فعالیت رسانه‌ای در عصر جدید است.


من و همکارانم استفاده از این ظرفیت‌های جدید را فراتر از یک مسأله معمول در هر نهادی معنی می‌کنیم. آن را در چارچوب مفهوم کارآمدی قرار می‌دهیم که توجه و عمل به آن از ضروریات این روزهای ماست. چه بسیار ناکارآمدی‌ها، از دست دادن فرصت‌ها و زمان‌های طلایی در هر عرصه‌ای با عناوین متفاوت توسط افراد و نهادهای مختلف که انجام نشده و به توسعه کشور لطمه نزده است. این آن چیزی است که برای من و اکثر همکارانم به عنوان کسانی که دوران کودکی و نوجوانی خود را پس از انقلاب سپری کرده‌اند، در دستور کار قرار
گرفته است.


از نظر ما هدر دادن فرصت‌ها و ظرفیت‌های توسعه کشور به عناوین مختلف گناهی نابخشودنی برای ماست.
با چنین نظر و چشم‌اندازی و همزمان با گام دوم انقلاب، به ربع قرن دوم و دهه‌های متوالی و متمادی بالندگی روزنامه ایران پای می‌گذاریم؛ با این ایمان که در کوران حوادث این صدا محفوظ و در میان اهالی رسانه این جریده محترم خواهد ماند. مصون از تندروی‌ها و تندگویی‌ها. مغرور به ربع قرن استقرار و استمرارش و معطوف به آینده‌ای که بر پذیرش حق همگانی دیده شدن و شنیده شدن هر ایرانی استوار است. آری ثبت است بر جریده عالم دوام ما.

منبع: روزنامه ایران برچسب‌ها مطبوعات و خبرگزاری های داخلی اسحاق جهانگیری دولت روزنامه ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مطبوعات و خبرگزاری های داخلی اسحاق جهانگیری دولت روزنامه ایران اسحاق جهانگیری مطبوعات و خبرگزاری های داخلی اسحاق جهانگیری دولت روزنامه ایران مطبوعاتی ایران روزنامه ایران روزنامه همه روزنامه ای رسانه ای ربع قرن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۲۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحاد ایران و پاکستان نقش بسیاری در مبارزه با اسرائیل دارد

حمیدرضا ترقی قائم مقام حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره اهمیت سفر رئیس‌جمهور کشورمان به پاکستان اظهار کرد: مردم پاکستان از ابتدای انقلاب علاقه بسیاری به جمهوری اسلامی پیدا کردند و اشتراک‌های فرهنگی و دینی میان مردم دو کشور وجود دارد.

او گفت: مردم این کشور هنگام سفر مقام معظم رهبری به پاکستان استقبال ویژه ای از ایشان به عمل آوردند و همواره دستاوردهای ایران را مورد تحسین قرار می‌دهند.

ترقی ادامه داد: سفر رئیس جمهور به این کشور باعث رفع تنش و ایجاد اتحاد و همبستگی میان دو کشور و ملتهای منطقه خواهد شد و می‌تواند به توسعه دستاوردهای اقتصادی و سیاسی بینجامد.

قائم مقام حزب موتلفه متذکر شد: دشمنان انقلاب اسلامی و گروهک های ضدانقلاب تلاش بسیاری دارند تا از وابستگی ارتش پاکستان به آمریکا برای نفوذ در مرزها و ضربه زدن به جمهوری اسلامی استفاده کنند بنابراین تحکیم روابط بین دو کشور نقش موثری خواهد داشت .

این فعال سیاسی افزود: سفر آقای رئیسی به پاکستان آثار و برکات بسیاری خواهد داشت و می‌تواند دو کشور را در جهت نابودی اسرائیل و گروهک‌های تروریستی همبسته تر کند.

او در پایان گفت: پاکستان در پیمان های مشترک بسیاری با جمهوری اسلامی قرار دارد و تقویت روابط با این کشور نقش بسیاری در افزایش تولید و بهبود شرایط اقتصادی و افزایش صادرات غیرنفتی خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها

دیگر خبرها

  • عصبانیت شدید ارگان دولت از مطرح شدن نام رئیسی در برخورد با بی‌حجابی
  • عصبانیت رسانه دولت از مطرح شدن نام رئیسی به عنوان عامل برخورد پلیس با بی‌حجابی
  • عراقچی: میدان، دیپلماسی و رسانه سه ضلعِ مهم در هر واقعه نظامی یا سیاسی هستند
  • سه گروه اصولگرایان از نظر عباس عبدی : از "ارزشی های واقعی" تا "بی شخصیت های هتاک"
  • عراقچی: پس از اقدام نظامی، زمان ورود به میدان سیاست و دیپلماسی است
  • ملت که نباید همیشه در شعب ابی طالب زندگی کنند
  • اتحاد ایران و پاکستان نقش بسیاری در مبارزه با اسرائیل دارد
  • بازتاب سفر رئیس‌جمهور ایران به پاکستان در رسانه‌های انگلیسی‌زبان
  • پس از تنبیه رژیم صهیونیستی حالا وقت احیای برجام است! / اصلاح‌طلبان برای دور دوم انتخابات چه برنامه‌ای دارند؟
  • رئیسی: موضوع عفاف و حجاب تکلیفی شرعی، قانونی و سیاسی است/ از همه بخش‌های فرهنگی، اجتماعی، انتظامی و قضائی کشور عمل به وظایف محوله را مورد توجه قرار دهند/ انتظار متدینین و قانونمداران هم توجه به قانون و کرامت انسانی آحاد جامعه است