Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@19:39:01 GMT

درخواست حزب اسلامی امت سودان از دادگاه لاهه

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۱۲۳۷۷

درخواست حزب اسلامی امت سودان از دادگاه لاهه

حزب ملی امت سودان روز پنجشنبه خواستار تصویب اساسنامه رم دادگاه بین المللی جنایات جنگی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از میدل ایست مانیتور، حزب ملی امت سودان روز پنجشنبه خواستار تصویب اساسنامه رم دادگاه بین المللی جنایات جنگی شد تا این کشور به عضویت این دادگاه درآید. این حزب تأکید کرد که تصویب این اساسنامه مطابق با اصول حق محافظت از جمعیت جهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

صادق المهدی رهبر این حزب با انتشار بیانیه ای گفت: این حزب خواستار تصویب اساسنامه رم، مطابق با اصل حق حمایت از جمعیت جهان و دستیابی به دستاوردهای ملی بسیاری است.

 

دادگاه بین المللی جنایات جنگی (ICC) در اول جولای 2002 در لاهه تأسیس شد و اولین دادگاه دائمی است كه به جرم پیگرد كسانی كه متهم به قتل عام ، جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت هستند رسیدگی می کند.

 

در بیانیه حزب اسلامی سودان آمده است: ما معتقدیم که تصمیم برای استرداد افراد تحت تعقیب به دادگاه کیفری بین المللی گامی صحیح برای دستیابی به عدالت و مبارزه با مصونیت از مجازات است.

پایان پیام/42

منبع: شبستان

کلیدواژه: دولت سودان سودان دادگاه بین المللی جنایات جنگی امت سودان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۲۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت اجرای قانون اساسنامه «شرکت ملی پست» به مدت دو سال تمدید شد

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز (دوشنبه ۳ اردیبهشت ماه) و در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون صنایع و معادن درباره کلیات و جزئیات لایحه دوفوریتی تمدید مدت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران، با تصویب این لایحه به شرح زیر موافقت کردند:

ماده واحده- مهلت اجرای آزمایشی قانون اساسنامه شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۳۹۵/۴/۱۳ از تاریخ اتمام آن مهلت ۱۴۰۲/۴/۱۳ به مدت ۲ سال تمدید می‌شود.

قانون اساسنامه شرکت ملی پست مشتمل بر ۳۴ ماده و ۱۵ تبصره در جلسه مورخ سیزدهم تیرماه یکهزار و سیصد و نود و پنج کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی طبق اصل هشتاد و پنجم (۸۵) قانون اساسی تصویب شد و پس از موافقت مجلس با اجرای آزمایشی آن به مدت پنج سال در تاریخ ۱۳۹۵/۵/۶ به تأیید شورای نگهبان رسید.

کد خبر 6085404 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • بررسی مخفیانه قرار بازداشت تتانیاهو توسط دادگاه لاهه
  • اساسنامه شورای عالی نوجوانان و جوانان تصویب شد
  • تصویب و تکمیل اساسنامه شورای عالی نوجوانان و جوانان
  • اگر این جنایات دهشتناک فورا متوقف نشود...| واکنش تند ایران به کشف گورهای جمعی در خان یونس
  • نگرانی تل‌آویو از صدور احکام‌ بین‌المللی بازداشت برای مقامات ارشدش
  • جریمه انتقاد از جنایات جنگی در کشور مدعی مهد دموکراسی!
  • نگرانی تل آویو از احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو
  • سازمان همکاری اسلامی تداوم حملات اسرائیل را جنایت علیه بشریت خواند
  • ارمنستان از دیوان لاهه خواست پرونده تبعیض نژادی باکو علیه ایروان را رد کند
  • مهلت اجرای قانون اساسنامه «شرکت ملی پست» به مدت دو سال تمدید شد