Web Analytics Made Easy - Statcounter

کانون فرهنگی هنری «بنت الفاطمه(س)» در جوار مسجد جامع اصفهانک با کارآفرینی ویژه بانوان، برگزاری یادواره‌های شهدا، کمک به رفع نیاز نیازمندان و همکاری در خدمت‌رسانی مهمان‌سرای همای رحمت، در عین نوپا بودن در مسیر تراز حرکت می‌کند.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون ‌های مساجد: کانون فرهنگی هنری بنت الفاطمه(س) به تازگی در مسجد جامع اصفهانک (واقع در تهران، بزرگراه شهید محلاتی، غرب به شرق، بعد از بزگراه امام علی(ع)) تاسیس شده است اما گسترده فعالیت هایش به قدری است که انگار نه انگار کانونی نوپا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این کانون با وجود نوپایی در اجرای برنامه های جذاب و متنوع در حوزه های قرآنی، فرهنگی، هنری و علمی بسیار موفق است و در همکاری با نهادهای مختلف مسجد جامع اصفهانک به ویژه پایگاه مقاومت بسیج و اعضای هیات امنای این خانه خدا بسیار موفق است.

 

 

 

 

خانم گلکار، فعال ترین بانوی مسجد جامع اصفهانک که مدیر کانون فرهنگی هنری بنت الفاطمه است درباره فعالیت های این نهاد مسجدی گفت: کانون فرهنگی هنری بنت الفاطمه در کنار پایگاه ویژه مقاومت بسیج جزو فعال ترین نهادهای مسجد جامع اصفهانک است که در اجرای تمام برنامه های این خانه خدا نقش پررنگی دارد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری بنت الفاطمه(س) افزود: یکی از ویژگی های این کانون محوریت نقش آفرینی بانوان در طراحی و اجرای برنامه های آن است و همه روزه ویژه برنامه های متنوع با حضور گروه های مختلف مردم در این خانه خدا برگزار می شود.

 

وی ادامه داد: کانون فرهنگی هنری بنت الفاطمه در اجرای برنامه ها و طرح هایی همچون ویزیت رایگان بیماران، فعالیت های مهد قرآن و اردوی تحصیلی دانش آموزان فعالیت دارد.

 

به گزارش خبرنگار شبستان به دلیل اجرای برنامه های متنوع و جذاب از سوی کانون فرهنگی هنری بنت الفاطمه، حجت الاسلام و المسلمین سید مجتبی بدری، امام جماعت مسجد جامع اصفهانک تصمیم با تصویب شورای فرهنگی این مسجد تصمیم گرفت، اتاقی بزرگ در طبقه سوم این خانه خدا را در اختیار اهالی این کانون قرار دهد.

 

یکی از کارویژه های کانون فرهنگی هنری بنت الفاطمه همراهی با کارگزاران این خانه خدا در برگزاری یادواره های شهدا است که در آخرین مورد، این برنامه با سخنرانی سردار محمدرضا نقدی، معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار و با استقبال خوبی از سوی ائمه جماعات مساجد و بسیجیان و اعضا و فعالان کانون های جنوب شهر تهران همراه شد.

 

 

 

 

هر شب پنج شنبه، محفل انس با قرآن کریم در مسجد جامع اصفهانک برگزار می شود که گاهی برخی از قاریان ممتاز بین المللی کشورمان از جمله «سعید پرویزی» در آن به قرائت آیاتی از کلام الهی می پردازند. کانون فرهنگی هنری بنت الفاطمه در اجرای این برنامه نیز بازوی امام جماعت این خانه خدا است.

 

 

مهمانسرای «همای رحمت» کار مشترک دیگر میان فعالان کانون فرهنگی هنری بنت الفاطمه(س) و پایگاه ویژه مقاومت بسیج مسجد جامع اصفهانک است که طی آن توانسته اند سرپناهی همراه با تامین مایحتاج شماری از بی سرپناهان را در جنوب تهران تامین کنند.

 

امام جماعت مسجد جامع اصفهانک در این باره به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: اعضای شورایاری محله اصفهانک از جمله آقایان خان علی یار و عباسی، با اخلاصی مثال زدنی در کمک رسانی به افرادی که برخی از آنها معتاد هستند، پیشگام شدند و مساجد جامع اصفهانک و میثم نیز با قرار دادن برخی از امکانات خود در این کار سهیم شدند. برای نمونه کارتن خواب ها و بی سرپناهان خانم، صبح های جمعه با حضور در مسجد جامع اصفهانک، استحمام می کنند و کارتن خواب ها و بی سرپناهان مرد نیز با حضور در مسجد میثم، از حمام استفاده می کنند.»

 

حجت الاسلام و المسلمین بدری ادامه داد: برداشتن این گام بلند و اجرای برنامه های مختلف در مسجد جامع اصفهانک به همت اعضای شورای فرهنگی، هیئت امنا، پایگاه بسیج و کانون فرهنگی هنری بنت الفاطمه است؛ در واقع همه نمازگزاران و فعالان این خانه خدا با هم همدل هستند.

 

به گزارش شبستان، یکی از امتیازات اعضای کانون فرهنگی هنری بنت الفاطمه شرکت منظم و مستمر آنان در نماز جماعت مسجد جامع اصفهانک است. حجت الاسلام والمسلمین بدری به آنان گفته است که ابتدا عبادت، سپس کار فرهنگی.

 

سخن آخر اینکه، مسجد جامع اصفهانک به همت مضاعف فعالان بسیجی، کانونی و هیات امنای آن، نمونه از مسجد تراز اسلامی و جزو مساجد برقرار شهر تهران است. کانون فرهنگی هنری بنت الفاطمه(س) ثابت کرده که برای رسیدن به موفقیت حتما نباید سن و سالی زیاد داشت بلکه مهم عشق، همت و تلاش است.

پایان پیام/397

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد اصفهانک مسجد تراز اسلامی مسجد جامع اصفهانک مسجد جامع اصفهانک مسجد جامع اصفهانک اجرای برنامه اجرای برنامه ها حجت الاسلام خانه خدا بی سرپناهان مقاومت بسیج امام جماعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۲۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان انرژی اتمی: امنیت نیروگاه‌ها و مراکز هسته‎‌ای کشور به طور صددرصد برقرار است/ با عبور از سال ۱۴۰۰ تا به امروز ظرفیت فعال در سایت‌های ۲ و ۳ سه نیروگاه اتمی بوشهر در مقایسه با پیش از آن ۱۲ برابر شده است

به گزارش آخرین‌نیوز به نقل از ایرنا، محمد اسلامی در بوشهر اظهار کرد: نظام دفاعی و امنیتی کشور هر گونه تعرض به مرکزهای یاد شده را در نطفه خفه خواهد کرد و با این تسلط و اقتدار حاکم بر کشور در سایه نیروهای مسلح، حفاظت و امنیت هسته‌ای در کمال اقتدار و اعتبار به لحاظ امنیتی برقرار است و هیچ نکته‌ای وجود ندارد.

وی در ارتباط با آخرین وضعیت طرح‌های توسعه‌ای نیروگاه اتمی بوشهر نیز بیان کرد: از سال ۹۵ که عملیات اجرایی ۲ واحد جدید نیروگاه اتمی آغاز شد به دلایل گوناگونی فعالیت‌ها شکل نگرفته بود.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: با عبور از سال ۱۴۰۰ تا به امروز ظرفیت فعال در سایت‌های ۲ و ۳سه نیروگاه اتمی بوشهر در مقایسه با پیش از آن ۱۲ برابر شده است.

اسلامی ادامه داد: در این طرح ابتدا ۲۵۰ نفر در چند جبهه محدود فعالیت داشتند اما امروز تمامی جبهه‌‍‌های واحدهای ۲ و سه نیروگاه اتمی بوشهر فعال شده و بیش از سه هزار نفر در حال کار و فعالیت هستند.

وی گفت: این شمار نیروی کار در واحدهای یاد شده تا پیش از پایان سال از پنج هزار نفر عبور خواهد کرد.

اسلامی تاکید کرد: با این روند فعالیت‌ها تلاش می‎شود تاخیر مجدد در روند طرح‌های ۲ و سه رخ ندهد و اکنون برنامه عمرانی طرح براساس برنامه زمانبندی در حال اجرا است.

 

دیگر خبرها

  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • مشارکت فعال کانون‌های مساجد در رویداد ملی جوانی جمعیت
  •  توزیع  هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  • مشکلات بازاریان زنجانی به رئیس دادگستری چه بود؟
  • برگزاری همایش فصلی اوج هنر در یزد
  • رئیس سازمان انرژی اتمی: امنیت نیروگاه‌ها و مراکز هسته‎‌ای کشور به طور صددرصد برقرار است/ با عبور از سال ۱۴۰۰ تا به امروز ظرفیت فعال در سایت‌های ۲ و ۳ سه نیروگاه اتمی بوشهر در مقایسه با پیش از آن ۱۲ برابر شده است
  • همایش فصلی اوج هنر برگزار شد