Web Analytics Made Easy - Statcounter

کالای قاچاق ضد تولید و ضد اشتغال است بنابراین مبارزه با این پدیده شوم اقتصادی به تولیدکنندگان و مجموعه واحدهای صنفی به‌عنوان بازوی قدرتمند اقتصاد کشور کمک شایان توجهی می‌کند. ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۸ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، اتاق اصناف با همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط نظارت دقیقی بر روند توزیع کالاهای اساسی دارد اما یکی از خواسته‌های این نهاد، مبارزه جدی‌تر دولت با بحت کالای قاچاق به‌عنوان پدیده‌ای ضد تولید و ضد اشتغال است زیرا اجرای این کار در نهایت به رونق فعالیت تولیدکنندگان داخلی منجر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رئیس اتاق اصناف کشور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، برخورد با کالاهای قاچاق را لازمه رشد و شکوفایی اقتصاد کشور دانست و اظهار داشت: کالای قاچاق ضد تولید و ضد اشتغال است بنابراین مجموعه اصناف به‌عنوان بازوی قدرتمند کشور در عرصه اقتصاد مقاومتی انتظار دارد دولت در این زمینه فعالیت جدی داشته باشد.

جلال‌الدین محمد شکریه با تأکید بر اینکه شعار رونق تولید که در طلیعه امسال توسط مقام معظم رهبری مطرح شد قادر به ارتقاء سطح توان اقتصادی کشور است تصریح کرد: افزایش میزان سرانه ملی مردم،‌ تولید،‌ اشتغال و مقوله‌های نظیر این که ریشه در مباحث کلان اقتصادی کشور دارند با عملیاتی کردن شعار رونق تولید تحقق پیدا می‌کنند.

طرح تشدید برخورد و مقابله با پدیده قاچاق در استان مرکزی اجرا می‌شودقاچاق پوشاک 235 هزار فرصت شغلی را در ایران از بین برده استاردبیل|کشف و ضبط 157 کیلوگرم هروئین خالص در حین خروج از مرز بیله‌سوار؛ قاچاقچیان دستگیر شدند

رئیس اتاق اصناف استان گیلان نقش‌آفرینی ویژه خانواده بزرگ اصناف به‌ویژه در زمانی که کشور با تحریم‌های اقتصادی سخت و همه‌جانبه‌ای توسط دشمن درگیر است را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: واحدهای صنفی و به‌طور کلی اصناف به‌عنوان بنگاه‌های اقتصادی کوچک قادر هستند نقش بسیار بزرگی در زمینه رونق تولید ایفا کنند.

شکریه وجود چیزی حدود 400 اتاق اصناف و 7 هزار اتحادیه صنفی در سطح کشور را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: امنیت فیزیکی یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌ها و شاخص‌های توسعه فعالیت‌های صنفی محسوب می‌شود و بدون شک نبود آن در سطح جامعه شرایط اقتصادی را ملتهب کرده و آثار سوئی را در این بخش به‌جای می‌گذارد.

همچنین مدیر بازرسی اتاق اصناف مرکز گیلان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، از اهتمام ویژه و نظارت دقیق اتاق اصناف بر روند توزیع کالاهای اساسی در سطح استان خبر داد و اظهار داشت: وجود مراکز و یا بازارچه‌ها در سطح شهرهای مختلف استان به روند توزیع کالاهای اساسی و نحوه نظارت جامع‌تر بازرسان کمک ویژه‌ای می‌کند.

 سید ابراهیم سیدزاده با بیان اینکه در حال حاضر در سطح شهرهای استان گیلان به‌ویژه شهرستان رشت مکان‌هایی مناسب برای عرضه کالاهای اساسی وجود ندارد عنوان کرد: شهرداری رشت در این مورد قول‌های مساعدی داده است و امیدواریم وعده‌های اشاره شده در مسیر حمایت از حقوق شهروندان هر چه سریع‌تر تحقق پیدا کنند.

وی وجود بازارچه‌ها و میادین بزرگ میوه و تره‌بار در تهران و فراهم‌سازی شرایط لازم برای توزیع سریع و عادلانه اقلام اساسی مورد نیاز خانوار را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: عرضه متمرکز کالاهای اساسی علاوه بر راحتی مردم، امکان نظارت و کنترل شرایط را توسط بازرسان نظام صنفی و سایر دستگاه‌‌ها بیشتر می‌کند.

مدیر بازرسی اتاق اصناف مرکز گیلان توزیع عادلانه کالاهای اساسی با نرخ مصوب در بین اقشار آسیب‌پذیر جامعه را از دیگر کارکردهای عرضه متمرکز این اقلام در سطح مکان‌هایی مشخص تلقی کرد و گفت: عدم وجود بازارچه‌هایی که شرایط لازم برای توزیع کالاهای سهمیه‌ای را داشته باشند از جمله مشکلاتی است که در گیلان شاهد آن هستیم.

سیدزاده با اشاره به اینکه شهر رشت به‌عنوان یک کلانشهر و مرکز استان گیلان نیز فاقد چنین فضاها و مکان‌هایی جهت عرضه عادلانه کالاهای اساسی به مردم است تصریح کرد: با توجه به در پیش بودن موعد بازار شب عید و اهمیت رفاه حال مردم امیدواریم نقاطی توسط شهرداری رشت برای توزیع کالاهای اساسی در نظر گرفته شود.

وی برقراری ارتباط با شماره‌های تماس 124 اتاق اصناف و 135 تعزیرات حکومتی برای برخورد با تخلفاتی نظیر گران‌فروشی کالاها و اجناس توسط عموم مردم را مورد اشاره قرار داد و افزود: بازرسان نظام صنفی به همراه بازرسان تعزیرات و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان به صورت دقیق نحوه عرضه کالاها را کنترل می‌کنند.

مدیر بازرسی اتاق اصناف مرکز گیلان انجام اموری نظیر قیمت‌گیری، استقرار بازرسان در محل‌های پررفت و آمد سطح بازار برای جلوگیری از ایجاد هرگونه مشکل را از جمله اقدامات این دستگاه خواند و بیان داشت: از همان 24 آبان و همزمان با اصلاح قیمت سوخت، طرح تشدید نظارت بر قیمت کالاهای اساسی در گیلان تاکنون ادامه داشته است.

انتهای پیام/614/ح

R7877/P/S6,71/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: روند توزیع کالاهای اساسی مورد اشاره قرار کالاهای اساسی بر روند توزیع استان گیلان بازارچه ها رونق تولید نظارت دقیق برای توزیع مکان هایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۲۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دخانیات و لوازم خانگی بیشترین کالای قاچاق در قم بود

سیاوش فولادی وندا ، گفت: بازرسان اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم در فروردین ماه امسال، ۳۶۴ مورد بازرسی برای جلوگیری از تخلف عرضه، نگهداری و فروش کالای قاچاق انجام دادند.

معاون بازرسی و نظارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم افزود: از این تعداد بازرسی هشت مورد منجر به تشکیل پرونده تخلف شد که برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی استان معرفی گردید.

او ادامه داد: در مجموع ارزش ریالی کشفیات فروردین‌ماه امسال ۲ میلیارد و ۴۳۵ میلیون ریال بوده‌است.

فولادی وندا گفت: در همین رابطه بیش‌از چهار هزار و ۱۰۰ مورد کالای قاچاق کشف شد که بیشتر آنها شامل دخانیات، مواد غذایی، لوازم خانگی و تلفن همراه بود.

معاون بازرسی و نظارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم  افزود: همچنین بازرسان اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم تعداد ۱۵۹مورد تذکر و اخطار کتبی به واحد‌های خرده فروش داده و ۲۶ گشت مشترک با دستگاه‌های نظارتی استان برگزار کردند.

معاون بازرسی و نظارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم  بیان کرد: بیشتر گشت‌‎‌های مشترک با دستگاه‌هایی نظیر تعزیرات حکومتی، پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی، بسیج و اتحادیه‌های مرتبط بوده‌است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • توزیع بیش از ۲۴ تن اقلام اساسی طرح تنظیم بازار در سپیدان
  • تعطیل‌کردن روزهای پنجشنبه «خودتحریمی» است
  • تعطیل کردن روزهای پنجشنبه «خودتحریمی» است
  • کشف کالاهای قاچاق و توقیف ۵ دستگاه خودروی شوتی
  • کشف بیش از ۱۰ هزار کالای دارویی قاچاق در لرستان
  • بانک مرکزی مسئول قیمت نهایی کالا‌ها نیست
  • دخانیات و لوازم خانگی بیشترین کالای قاچاق در قم بود
  • نظارت مستمر بر تامین کالاهای اساسی انجام می‌شود
  • عضو اتاق بازرگانی: بانک مرکزی مسئول قیمت نهایی کالاها نیست