Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@22:26:07 GMT

سهم پرسنل زن در مدیریت شهری حدود یک پنجم است

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۱۲۹۴۶

سهم پرسنل زن در مدیریت شهری حدود یک پنجم است

به گزارش خبرنگار مهر، محسن هاشمی، در جلسه روز یکشنبه شورای شهر تهران با اشاره به مناسبت های مذهبی و ملی این هفته گفت: فرارسیدن میلاد مسعود صدیقه طاهره، زهرای مرضیه و فرزند ایشان روح الله خمینی را گرامی می داریم. همچنین روز زن و روزمادر که مناسبتهای ویژه ای در فرهنگ ایرانی اسلامی هستند را به جامعه زنان ایران، بویژه بانوان عضو شورا، همکاران زن شورای شهر تهران و خبرنگاران خانم حاضر در جلسه تبریک عرض می کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: حضور اجتماعی و تاثیرگذاری زن در جامعه، یکی از اهداف و کارکردهای مثبت اسلام در جامعه بود و نخستین زنان تاثیرگذار در اقتصاد و سیاست جامعه، خدیجه کبرا و دخترش فاطمه زهرا علیهما السلام است که در جامعه ای که دختران را زنده به گور می کرد و به زنان به دیدگاه شرم و ننگ می نگریست، به عنوان منتقد پیشرو تحولات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی ظهور کردند و اثبات کردند که هیچ محدودیتی به فعالیت زنان قابل تحمیل نیست.

هاشمی با بیان اینکه سهم پرسنل زن در مدیریت شهری تهران حدود یک پنجم و کمتر از نصف نسبت بانوان در دولت است، گفت: با وجود افزایش نسبت مدیریتی بانوان در این دوره مدیریت شهری هنوز با وضعیت مطلوب فاصله زیادی داریم.

وی افزود: بر اساس بررسی های علمی، عملکرد زنان در دستگاه های اداری موجب افزایش نظم، کاهش رانت و فساد اداری و ایجاد رقابت حرفه ای می گردد و باید ذهنیت جامعه را نسبت به باورهای خرافی، نادرست و جنسیت زده در مورد فعالیت حرفه ای بانوان اصلاح کرد.

هاشمی در ادامه گفت: در آستانه برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی قرار داریم، مجلس نخستین نهاد تاسیس شده توسط جمهوری اسلامی بود و همزمان با چهل سالگی انقلاب، مجلس شورای اسلامی نیز به چهل سالگی رسید و جمعه این هفته فصل جدید خود را آغاز می کند.

وی افزود: انتخابات این دوره مجلس شورای اسلامی، با چالش های متعددی مواجه شده است، چالش نسبت به تاثیرگذاری و جایگاه واقعی مجلس شورای اسلامی، چالش کارآمدی و عملکرد مجلس دهم، به ویژه اکثریت اصلاح طلب و اعتدالی آن، چالش نسبت به عملکرد تایید صلاحیت ها و همچنین چالش کلی کشور در برخورد با مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم ها، موجب شده است تا فضای سردی بر انتخابات حاکم شود.

وی ادامه داد: شاید گروهی از شهروندان نظرات دلایل مختلفی برای عدم مشارکت و رای ندادن داشته باشند که در جای خود محترم است اما باید بدانیم که با انفعال، تحریم و عدم مشارکت، صدای دیگران اعم از افراطیون داخلی و براندازان خارجی، به جای صدای اکثریت جامعه که خواهان بهبود شرایط زندگی و توسعه کشورند، شنیده می شود
در همین جا از شهروندان تهرانی می خواهم با حضور فعال در پای صندوق های رای در جمعه، صدا و خواسته خود را به گوش همه برسانند.

کد خبر 4853880 نورا حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: انتخابات 98 مجلس شورای اسلامی شورای شهر تهران ایران محسن هاشمی مجلس شهرداری تهران شورای شهر تهران 22 بهمن راهپیمایی 22 بهمن وزارت آموزش و پرورش شهر تهران قوه قضاییه سازمان تامین اجتماعی محسن هاشمی انقلاب اسلامی ایران محسن حاجی میرزایی پلیس آگاهی آتش نشانی قوه قضائیه مجلس شورای اسلامی مدیریت شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۲۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پروژه‌های شهری طبق مصوبه

نیکونژاد رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد گفت: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر یزد، طرح تحقیق و تفحص در قسمت انتهایی بلوار مرحوم ابوترابی مبنی بر بررسی تطبیق طرح اجرایی با طرح مصوب، به کمیسیون نظارت و حقوقی شورا واگذار گردید و این طرح در دستور کار کمیسیون قرار گرفت.

وی افزود: موضوع درچندین جلسه کمیسیون به صورت میدانی و ستادی با حضور شهردار وقت و شهردار فعلی منطقه ۳ همچنین مدیر املاک وقت و فعلی منطقه و سایر مدیران شهرداری دخیل در موضوع مطرح و بررسی‌های لازم صورت گرفت.

به گفته او: با بررسی کلیه سوابق، مستندات و مکاتبات موجود از سال ۱۳۷۷ تاکنون و تشکیل جلسه کمیته نظارت با حضور مدیران ادارات بازرسی، حقوقی و حراست شهرداری و احصاء اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته و همچنین بررسی تطبیق یا عدم تطبیق طرح اجرایی با طرح مصوب بلوار مذکور، گزارش اولیه آن آماده شده که پس از نهایی شدن، گزارش مبسوط آن به صحن علنی شورا جهت تصمیم گیری ارسال خواهد شد.

لازم به ذکر است رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد ضمن تاکید بر نظارت جدی و موثر بر اجرای پروژه‌ها بر اجرای پروژه‌های شهری طبق طرح مصوب اصرار ورزید.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • تحقق بودجه شهرداری ارومیه در سال ۱۴۰۳ منوط به مشارکت مردم است
  • تکلیف مدیریت شهری در مشهد ایجاد زائرسرا‌های ارزان قیمت است
  • تاب‌‌آوری زنانه، قدرت مادرانه
  • اردوی تفریحی جامعه هدف بهزیستی ( زنان سرپرست خانوار) بهزیستی شاهین دژ
  • منظور از تاب‌آوری زنانه چیست؟
  • نماینده مردم اصفهان: از نظرات نخبگان استفاده خواهیم کرد
  • تشکیل مجلس مشورتی بانوان، فرصتی برای مشارکت گسترده‌تر زنان در جامعه
  • ارتش مکتبی و قانون اساسی
  • اسامی منتخبان زن مجلس دوازدهم/ رقابت ۷ خانم در دور دوم
  • اجرای پروژه‌های شهری طبق مصوبه